Το Green Design Festival, δυο χρόνια μετά την πρώτη του επιτυχημένη παρουσία στην πόλη μας, επιστρέφει στις πλατείες της Αθήνας, από 23 Σεπτεμβρίου έως 10 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μια πρωτότυπη, υπαίθρια, ανοικτή για το κοινό δράση, υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και του ΥΠΕΚΑ, που πραγματοποιείται με τη χορηγία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και τη συνεργασία περισσότερων από 150 σχεδιαστών, από όλους τους κλάδους του design, αρχιτεκτόνων, επιμελητών και εθελοντών.
Σκοπός του Green Design Festival, είναι να μιλήσει για ένα σύγχρονο τρόπο ζωής, φιλικότερο προς το περιβάλλον, μέσα από το design και τις εφαρμογές του, και να παράξει περιβαλλοντική συμπεριφορά, μέσα από τη θεματολογία και τις προτάσεις του.
To φεστιβάλ θα περιλαμβάνει τις εκθέσεις: Aρχιτεκτονικής, Industrial Design, Open Green Library, Green Screenings, Fashion Design, Μεσογειακό Κήπο και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Κέντρο των δράσεων του φετινού Green Design Festival θα είναι και πάλι η Πλατεία Συντάγματος, υπό την σκέπη του ιδιότυπου EcoMuseum, μιας - φιλικής προς το περιβάλλον - ανακυκλώσιμης κατασκευής, όπου θα φιλοξενούνται εκθέσεις, δράσεις, εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Παράλληλα, αρχιτεκτονικά
εκθέματα θα βρίσκονται σε 7, ακόμη, κεντρικά σημεία της Αθήνας, καλώντας το κοινό σε μια διαφορετική θέαση της πόλης μας.
Κατά τη διάρκεια του Green Design Festival, η πόλη μετατρέπεται σε ένα ζωντανό διαδραστικό χώρο ιδεών και προτάσεων, μέσω των νέων τεχνολογιών, της εικόνας και του design.
Μέσα από τους διαφορετικούς τομείς του design και με έμφαση στα πρότυπα της βιωσιμότητας (τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο), το φεστιβάλ μιλά για τις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών, χρησιμοποιεί ανανεώσιμες και εναλλακτικές πηγές ενέργειας, εξερευνά τη σχέση ανάμεσα στην οικολογική συνείδηση και την οικονομία, και επικεντρώνεται σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον «επανασχεδιασμό» της καθημερινότητάς μας.
Πλατεία Συντάγματος - ECOMUSEUM
Το Ecomuseum, στην πλατεία Συντάγματος, αποτελεί το κέντρο του προγράμματος του φεστιβάλ, αλλά και τον πυρήνα όλων των παράλληλων δράσεων.
Σχεδιαστικά, το Ecomuseum αποτελεί ένα εφήμερο πράσινο αρχιτεκτόνημα, που περιλαμβάνει εκθεσιακούς χώρους, ένα μικρό κατάφυτο αμφιθέατρο και μια σκηνή τροφοδοτούμενη εξολοκλήρου από ηλιακά πάνελ (solar panel stage).
Στο Ecomuseum στεγάζονται όλες οι εκθέσεις που παρουσιάζουν το Design σε συνδυασμό με το περιβάλλον, την «πράσινη» κουλτούρα και τον «πράσινο» τρόπο σκέψης.
Είναι, όμως, και το ίδιο ένα πρωτότυπο έκθεμα, μια καινούρια πρόταση για τους δημόσιους χώρους στην πόλη. Το Ecomuseum, σαν «πράσινο δέρμα», θα φέρει στο κέντρο της πόλης την οικειότητα της φύσης, τη δροσιά του πρασίνου, την ασφάλεια του ανοιχτού ορίζοντα και την ανάπαυση του πάρκου. Αισθητικά και μορφολογικά, το Ecomuseum στέλνει το μήνυμα πως η θετική δύναμη της φύσης ξεπροβάλλει μέσα από το αστικό τοπίο, και ξανακερδίζει το έδαφος που πλακοστρώσαμε.
Σχεδιασμός: Κωνσταντίνος Χούρσογλου
Κατασκευή: ΑΜ Architects
Η σχεδίαση του μουσείου μεταφέρει, ως κεντρικό μήνυμα, τη δυνατότητα επιστροφής του πρασίνου στην πόλη, και συνύπαρξής του με τις ανάγκες της κοινότητας. Το σκληρό και αυστηρό δημόσιο αστικό τοπίο μπορεί να μεταμορφωθεί στον κήπο της γειτονιάς μας.
ECOMUSEUM HIGHLIGHTS /ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΤΕΓΗ
Η κεντρική είσοδος του Ecomuseum, αποτελεί τη μικρογραφία μιας πραγματικής πράσινης στέγης. Σύγχρονη τάση, σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και του βιοκλιματικού σχεδιασμού, είναι η εγκατάσταση πράσινων στεγών/φυτεμένων δωμάτων, τα οποία συμβάλλουν στη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων, με σημαντικά περιβαλλοντικά, ενεργειακά και κοινωνικά οφέλη. Οι πράσινες στέγες βελτιώνουν το μικροκλίμα, συμβάλλουν στη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, μειώνουν την ηχορύπανση, τη σκόνη και το νέφος, ενισχύουν και προστατεύουν τη μόνωση, και δημιουργούν φυσικό περιβάλλον για την αστική χλωρίδα και πανίδα. Παράλληλα, μειώνουν τις ενεργειακές απώλειες και τις θερμικές ανταλλαγές με το περιβάλλον. Για τον σχεδιασμό των πράσινων στεγών/φυτεμένων δωμάτων, και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους, προτείνουμε τη χρήση μεσογειακών και ενδημικών ειδών, με σκοπό τον εμπλουτισμό της βιοποικιλότητας και τη δημιουργία βιώσιμων οικοσυστημάτων. Η πράσινη στέγη του Ecomuseum είναι εκτατικού τύπου, με μεσογειακά και ενδημικά φυτά, σε πολυεπίπεδο σύστημα υποδομής 12 εκ, ειδικά σχεδιασμένο για τις μεσογειακές κλιματικές συνθήκες. Η σύνθεση των φυτών στην πράσινη στέγη οργανώθηκε βάσει ψηφιακών αρχετυπικών μονάδων, και ανακαλεί την πολυπολιτισμική ανθρωπογεωγραφία ενός σύγχρονου αστικού τόπου.
SOLAR PANEL STAGE
Αναδεικνύοντας τη σχέση ανάμεσα στο design και τα ενεργειακά πλεονεκτήματα των φωτοβολταϊκών πανέλων, τροφοδοτούμε την κεντρική σκηνή του Ecomuseum με ηλιακή ενέργεια, παρουσιάζοντας ένα πρότυπο solar panel stage, στο οποίο θα φιλοξενείται το καθημερινό επιμελημένο πρόγραμμα προβολών “Green Screenings”, τα εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία και όλες οι παράλληλες εκδηλώσεις.
ΠΡΑΣΙΝΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Ένα καταπράσινο αμφιθέατρο 100 θέσεων φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο συνάντησης των πολιτών και των επισκεπτών της Αθήνας, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, καθώς και χώρο γόνιμης ανταλλαγής ιδεών για την προστασία του περι- βάλλοντος.
ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΧΩΡΟΥ
Σε συνεργασία με τους χορηγούς επικοινωνίας του Green Design Festival - Athens Voice και Πράσινο Ποντίκι - ανακυκλώνουμε χρησιμοποιημένα φύλλα εφημερίδων μετατρέποντάς τα σε χαρτοπολτό, ο οποίος, με τη σειρά του, σχηματίζεται σε χειροποίητα σε ελληνικά και λατινικά γράμματα και δημιουργεί τις τυπογραφικές σημάνσεις των χώρων του Ecomuseum.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Καταξιωμένοι και ανερχόμενοι αρχιτέκτονες και αρχιτεκτονικά γραφεία δημιουργούν υπαίθριες κατασκευές (installations), με θέμα τις κλιματικές αλλαγές και τις επιπτώσεις τους. Οι κατασκευές ενημερώνουν, προβληματίζουν, εκπαιδεύουν και, ενίοτε, συνυπάρχουν διαδραστικά με το κοινό, σε μια ιδιότυπη αρχιτεκτονική διαδρομή επί της Πλατείας Συντάγματος.
GREEN LIGHTING
Η μελέτη και υλοποίηση του φωτισμού του Ecomuseum, πραγματοποιείται σε συνεργασία με την εταιρία αρχιτεκτονικού φωτισμού diathlasis, η οποία και θα παρουσίασει ένα βιώσιμο σύστημα φωτισμού για τις σύγχρονες πόλεις. Ανοίγοντας τον διάλογο για τον οδοφωτισμό και την φωτορύπανση, θα παρουσι- αστεί ένα νέο πρωτοποριακό σύστημα για τον δημόσιο φωτισμό, βασισμένο στην τεχνολογία LED (Light Emitting Diode), το οποίο μπορεί να επιφέρει σημαντική συγκράτηση ενεργειακού κόστους, με εξοικονόμηση ενέργειας μέχρι και 65%, και να έχει πολύ μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, λόγω των μικρότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αέριο που κυρίως ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Σχεδιασμός και υλοποίηση: busybuilding Μελέτη και υλοποίηση: diathlasis
Συμμετέχοντες
ακα/ Αντιγόνη Καψάλη /Γκαγκάνι: “ΤΟ ΡΟΔΟΝ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ”
Χρόνια «φύτρωνε εκεί που δεν το σπέρνανε», μέχρι που η επιμονή του απασχόλησε κάποιους και από «τρομερό εισβολέα» το αποκάλεσαν «ρόδον της ενέργειας». Οι Βλάχοι το λένε γκαγκάνι, οι επιστήμονες αγριαγκινάρα και ο κόσμος γαϊδουράγκαθο. Ένα ζιζάνιο που ξεφύτρωσε και στην Πλατεία Συντάγματος. Κανείς δεν το προ- σκάλεσε αλλά αυτό έχει μάθει να επιμένει. Θέλει να σας συστηθεί ως ελληνικό, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ. Παράγει βιομάζα, ουδέτερη σε εκπομπές CO2, που με την καύση της σχεδόν μηδενίζεται η απελευθέρωση θείου στην ατμόσφαιρα, ενώ όλα τα στοιχεία, εκτός του αζώτου, επιστρέφουν ως στάχτη στο έδαφος. Ένας,σχεδόν, κλειστός κύκλος παραγωγής «πράσινης» ενέργειας, που συμβάλλει στον περιορισμό του φαινόμενου του θερμοκηπίου και των όξινων βροχών. Στην Ελλάδα, που ο τομέας του ηλεκτρισμού είναι ο Νο 1 εχθρός του περιβάλλοντος, καθώς ευθύνεται για το 53% των εθνικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το “γκαγκάνι” είναι η λύση. Μην το βλέπετε κίτρινο και ξερό, ειναι το πιο “πράσινο” απ’ όλα, και ήρθε για να μείνει. Ζει στο “γήινο βάζο¨… είναι ζεστά και φωτεινά…
dARCHstudio-Elina Drossou Architects
Άνοδος της θερμοκρασίας «Ομπρέλα δροσισμού» Η δημιουργία μικροκλίματος, με συνθήκες άνεσης στους υπαίθριους χώρους, βοηθά σημαντικά στην αντιμετώπιση του μείζονος θέματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η «ομπρέλα δροσισμού» απαντά στην φυσικότητα του χώρου ενός μικροκλίματος, καθώς δομείται από τα τρία βασικά συστατικά της φύσης: τον αέρα, τη γη και το νερό.
Ο κορμός της ομπρέλας λειτουργεί ως windcatcher, καθώς δεσμεύει τον αέρα, και με τη μεσολάβηση του νερού, ψύχει τον χώρο. Η κρεμαστή φύτευση (γη) που διαχέεται από το σκέπαστρο της ομπρέλας κατακόρυφα προς ανατολή και δύση, περικλείει και διατηρεί το δροσερό μικροκλίμα.
Ο επισκέπτης καλείται να συμβάλει στη λειτουργία της ομπρέλας. Αλλάζοντας τη θέση των φυτών ως προς τη θέση του ήλιου, γίνεται μέλος της σύνθεσης των «πράσινων» μεταβαλλόμενων τοίχων, κερδίζοντας κάθε φορά το επιθυμητό αποτέλεσμα σκίασης και δροσισμού.
Η ομπρέλα μπορεί να «φυτευτεί» οπουδήποτε - πλατείες, παραλίες, στάσεις λεωφορείου…- εκεί που ο καθένας χρειάζεται μία δροσερή στάση!
Drifting City - Πέτρος Μπαμπασίκας,
Χρυσούλα Βούλγαρη, Farzad Moré
DRIP
Το Drip είναι μία κατασκευή στον δημόσιο χώρο, όπου το οργανικό και το ανόργανο ανταγωνίζονται ως ανοδικές και καθοδικές ροές στον χρόνο: ένας κάθετος κήπος 3x3μ όπου δρούν η ατμόσφαιρα και η βαρύτητα.
Το Drip αποτελείται από ένα συμπαγές μπλοκ αλατιού, στηριζόμενο σε μεταλλικό σκελετό, 5μ επάνω από ένα φυτεμένο παρτέρι. Μεταξύ αλατιού και παρτεριού τοποθετούνται 15 λεπτές ίνες και απελευθερώνεται τεχνητή υγρασία.
Κόκκοι αλατιού στάζουν μέσα από ειδικές οπές του μπλοκ. Βρίσκοντας το σύννεφο υγρασίας κρυσταλλώνονται και δημιουργούν στρώμα σταλακτιτών, επάνω στις ίνες, και μικρούς σωρούς στο χώμα.
15 αναρριχητικά φυτά μεγαλώνουν στις ίνες. Ποτίζονται από την υγρασία και πασχίζουν να διαπεράσουν το διάτρητο μπλοκ. Σε βάθος χρόνου σταλακτίτες και φυτά δένονται μεταξύ τους. Ο κάθετος κήπος γίνεται δύσβατος και συμπαγής. Όταν βρέχει, αναπτύσσεται ραγδαία.
Το Drip μετασχηματίζεται κάτω από το διαθλώμενο φως ενός αιωρούμενου βράχου αλατιού.
Είναι μια αστική κλεψύδρα που επαναπροσδιορίζει την κλιματική αλλαγή ως το «Άλας της γης».
k&k architects (Κατερίνα Κοτζιά, Κορίνα Φιλοξενίδου)
Άρης Μ. Κλωνιζάκης - Σπύρος Ι. Παπαδημητρίου
ΑΝΟΚΑΤΟ
Μια από τις σημαντικότερες επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών είναι το λιώσιμο των πάγων, το οποίο, έχοντας, ήδη, επιφέρει αλλαγές στη γεωγραφία, απειλεί να επηρεάσει και την ανθρωπογεωγραφία της γης. Η πρόταση «ΑΝΟΚΑΤΟ» αποτελεί ένα διαδραστικό έκθεμα που χρησιμοποιεί την παλινδρομική κίνηση της τραμπάλας. Παίζοντας με την κατασκευή, ο επισκέπτης συνειδητοποιεί το βαθμό της συμμετοχής του στη διατήρηση ή την ανατροπή της κλιματικής ισορροπίας.
Το «ΑΝΟΚΑΤΟ» προκρίνει την ανάπτυξη της συλλογικότητας και - χρησιμοποιώντας το κατεξοχήν σύμβολο ισορροπίας - την κατανόηση ότι, μέσα από την συμμετοχή και τη συνεργασία, μπορούν να ανατραπούν οι εγκατεστημένες ανεπιθύμητες καταστάσεις, να έρθουν τα «πάνω κάτω» και να επέλθουν νέες επιθυμητές και βιώσιμες ισορροπίες.
Monored
ΗΛΙΟΜΕΤΡΟ
Η άνοδος της θερμοκρασίας αποτελεί την πιο απτή απόδειξη των κλιματικών αλλαγών που συμβαίνουν στον πλανήτη μας. Οι monored πειραματίζονται με μια εμπειρική προσομοίωση της αύξησης της θερμοκρασίας, στην Αθήνα του μέλλοντος. Η κατασκευή μοιάζει να προστατεύει τον επισκέπτη από τον αττικό ήλιο, ενώ στην πραγματικότητα, η επιλογή ποιότητας και χρώματος υλικού, εντείνει τις ακτίνες του ήλιου, ώστε ο επισκέπτης να βρεθεί στιγμιαία στη μελλοντική ατμόσφαιρα της συγκεκριμένης τοποθεσίας.
Paan architects
Ash Gazebo
Ένα κομμάτι του καμμένου δάσους αποσπάται από το νοηματικό του πλαίσιο και επανατοποθετείται στην πόλη με τη μορφή ενός gazebo/follie.
Η κατασκευή συνιστά ένα ανοίκειο αστικό αντικείμενο που συμβάλλει στη συνειδητοποίηση της σοβαρότητας του φαινόμενου.
WorkInProgress Architects
Το "αφιλόξενο και το οικείο"
Το κτίριο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Το πώς επιδρά στον περιβάλλοντα χώρο του, καθώς και τα υλικά από τα οποία δομείται καθορίζει την οικολογική συμπεριφορά του. Το κτίριο ως κέλυφος, οφείλει να καλύπτει την ανάγκη του ανθρώπου για προστασία αλλά και επικοινωνία με το φυσικό περιβάλλον.
Το ίδιο ως ζωντανός οργανισμός «κατοικεί» στο ίδιο περιβάλλον με τον άνθρωπο έχοντας τις ίδιες ανάγκες με αυτόν. Ανάγκη να αναπνέει και να εναλλάσσει την επιδερμίδα του ανάλογα με τις κλιματικές αλλαγές.
INDUSTRIAL DESIGN
DESIGN & ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
SUSTAINABLE DESIGN
Οι βιομηχανικοί σχεδιαστές ειδικεύονται στη σχέση μεταξύ των υλικών, των αντικειμένων και του ανθρώπου. Η σχέση με τον άνθρωπο, η χρηστικότητα, τα υλικά, ο τρόπος παραγωγής, αλλά και η αισθητική, αποτελούν τον πυρήνα της δουλειάς τους, σε συσχετισμό με την έννοια της βιωσιμότητας, περισσότερο
σημαντικής παρά ποτέ, στη σημερινή εποχή.
Βασικός άξονας της έκθεσης του βιομηχανικού σχεδιασμού, στο πλαίσιο του Green Design Festival, είναι η απτή παρουσίαση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης (sustainable development), με την παρουσίαση πραγματικών αντικειμένων, ειδικά σχεδιασμένων για την έκθεση. Οι αρχές αυτές δεν ορίζουν μόνο τα υλικά και τις τεχνικές, αλλά καθορίζουν τη συνολική αντιμετώπιση του κύκλου ζωής του αντικειμένου και, κατά προέκταση, φέρουν και μια νέα αντίληψη, σε σχέση με τα καταναλωτικά αγαθά.
Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μπρέλλης
Συντονισμός και σχεδιασμός: antidot design studio
Η ιδέα του FASHION project του GREEN DESIGN FESTIVAL 2010 είναι μια
DIY (DO IT YOURSELF) μόδα, με έμφαση στην περιβαλλοντική και οικολογική
συνείδηση.
"Βασικός στόχος είναι να μπορέσουμε, με τα «δημιουργήματα μας», να επικοινωνήσουμε στους επισκέπτες του φεστιβάλ την ιδέα - ανάγκη της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης των παλαιών μας ρούχων και αξεσουάρ, προτείνοντας νέες, πρωτότυπες, δημιουργικές και, εύκολα υλοποιήσιμες από κάθε
κοινωνική ομάδα, ιδέες μεταποίησης και «μεταμόρφωσης»".
Επικοινωνήσαμε με τον ξενώνα του Συλλόγου Μερίμνης Ανηλίκων Προσφύγων, στην Αθήνα, και τη Σομαλική και Αφγανική κοινότητα. Ενθουσιάστηκαν. Σύνολο 18 παιδιά. Tους επισκεφτήκαμε με τη φωτογραφική μας μηχανή. Σκηνές από την καθημερινή τους ζωή, αγαπημένα αντικείμενα, ζωγραφιές και ό,τι άλλο θέλησαν να
μοιραστούν μαζί μας έγινε εικόνα, έγινε φωτογραφία. Και, φυσικά, η συγκινητικά
απερίγραπτη χαρά τους.
Ρούχα και αξεσουάρ κατασκευάστηκαν ειδικά για το κάθε ένα παιδί, από μεταχει-
ρισμένη πρώτη ύλη … μεταχειρισμένα ρούχα, αξεσουάρ, παιχνίδια … και ό,τι άλλο
«κυκλοφορούσε» γύρω μας, με κίνδυνο να καταλήξει στο καλάθι των αχρήστων.
Οι φωτογραφίες του κάθε παιδιού ράφτηκαν σε κάποιο σημείο του ρούχου …
μέσα, έξω, κάπου …
Τελευταία φάση του «σχεδίου μας» … την τελευταία μέρα του φεστιβάλ, θα
οργανωθεί ένα διαδραστικό παιχνίδι θησαυρού για όλα τα παιδιά. Κάθε παιδί
πρέπει να βρει το αντικείμενο-δώρο του, ψάχνοντας να αναγνωρίσει την κρυμμένη
φωτογραφία του μέσα στο ρούχο.
40, συνολικά, DO IT YOURSELF αντικείμενα θα παρουσιαστούν στην πλατεία
Συντάγματος. Αντικείμενα δώρα για τα παιδιά αλλά και πιο προσωπικές και
δημιουργικές προτάσεις των καλλιτεχνών, που συμμετέχουν και μας στηρίζουν
αφιλοκερδώς.
Επίσης, την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου θα στηθεί ένα ολοήμερο live playgroundworkshop
.... για όλους!
Καλλιτεχνική επιμέλεια:
Νικάνδρη Κουκουλιώτη
WHITE BOX DESIGNERS:
Αντάλλαξε, re-use και... D.I.Y live playground
Φέρε παλιά ρούχα, σπασμένα αξεσουάρ, χιλιοδεμένες κορδέλες, σκονισμένα ρετάλια και αντάλλαξέ τα. Φέρε κι άλλα, δικά σου, που τα αγαπάς αλλά δεν σου αρέσουν τόσο πια, τα έχεις βαρεθεί κάπως. Ένας μεγάλος πάγκος re-use και d.i.y μεταποίησης ρούχων και αξεσουάρ στήνεται για όλους, στη μέση του Συντάγματος!
Η ομάδα «Swap not Shop» με τα γνωστά πλέον πάρτι ανταλλαγής ρούχων,
ενώνει τις δυνάμεις της με τη νέα όμαδα «Chic & Ethic Lab» (Facebook group Chic
& Ethic lab), που αποτελείται από «ηθικές», amateur σχεδιάστριες ρούχων και
αξεσουάρ...
Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ό,τι υλικό, ύφασμα, ρούχο και πλαστικές σακούλες βρεις στο σπίτι και θέλεις να δώσεις για ανταλλαγή ή μεταποίηση. Φέρε μαζί σου και φαντασία ή έστω όρεξη για τσίκι-τσίκι με βελόνες...
Θα υπάρξει workshop πλαστικής σακούλας, για να δεις πώς, ακόμη κι αυτό το άχρηστο και καθόλου οικολογικό αντικείμενο, μπορεί να γίνει βάση για... δημιουργίες!
GRAPHIC DESIGN
Έκθεση Eco Heroes
Green Design και Γραφιστική
Τί σημαίνει στην πραγματικότητα προστασία του περιβάλλοντος; Πώς ορίζεται η περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμεπριφορά; Τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας για το περιβάλλον;
Γύρω μας και δίπλα μας υπάρχουν άνθρωποι που είναι πραγματικοί «πράσινοι ήρωες», με συμπεριφορές, πρωτοβουλίες και ιδέες- παραδείγματα προς μίμηση. Σε συνεργασία με το Πράσινο Ποντίκι, το Green Design Festival, παρουσιάζει δέκα ιστορίες συμπολιτών μας, που μπορούν να αναδείξουν πράσινους δρόμους σκέψης και συμπεριφοράς για τον καθένα από εμάς, για τις κοινότητες και την κοινωνία μας.
Στην έκθεση Eco-Ηeroes συμμετέχουν δέκα νέοι Έλληνες graphic designers, που καλούνται, με τις αφίσες τους, να αναδείξουν τις δέκα ιστορίες των συμπολιτών μας, των Eco Heroes, οι οποίοι, μέσα από την καθημερινότητά τους, κάνουν πράξη την προστασία του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, η έκθεση εξετάζει την τέχνη της γραφιστικής ως εργαλείο για κοινωνική αλλαγή και όχι ως απλό συμπλήρωμα του marketing και της κατανάλωσης.
Οι δέκα πρωταγωνιστές μας θα βραβευθούν σε μια μικρή συμβολική τελετή, στο Ecomuseum, στα εγκαίνια του Green Design Festival, με την παράλληλη απονομή ενός ειδικά σχεδιασμένου πράσινου “Eco-Hero Award”.
Οι ιστορίες των Ecoheroes
Βαγγέλης Στογιάννης
ο Βαγγέλης Στογιάννης, είχε αφήσει, ήδη, το στίγμα του ως μέλος της ομάδας της «Νέας Οικολογίας» και των «Φίλων της Γης» Ελλάδας. Το 2000 έστρεψε το βλέμμα του στην Καισαριανή, στο μαγικό βουνό, τον Υμηττό, και αφιερώθηκε στην προστασία του.
Βασικό μέλος της ομάδας Εθελοντικής Δασοπροστασίας του δήμου Καισαριανής, γνωρίζει κάθε σπιθαμή του δάσους και αφιερώνει ώρες πολλές περιπολώντας για την προστασία του. Κάθε καλοκαίρι βρίσκεται επί ποδός και αν, σε οποιαδήποτε γωνιά της Ελλάδας, ξεσπάσει πυρκαγιά και χρειαστεί η βοήθειά του, ο Βαγγέλης θα είναι εκεί. Τον χειμώνα, με τα μέλη της ομάδας Εθελοντικής Δασοπροστασίας, κάνουν σπορές, ενώ μεταδίδουν τη γνώση και την αγάπη τους για το περιβάλλον σε μαθητές σχολείων.
Παύλος Γεράρδος
Ήταν καλοκαιράκι του 2006, όταν ο Παύλος Γεράρδος, διαπιστώνοντας ότι είχε πάρει μερικά κιλά παραπάνω, αποφάσισε να αγοράσει ποδήλατο. Στην αρχή, ξεκίνησε να κάνει τη διαδρομή Γαλάτσι- Χαλάνδρι, σπίτι - δουλειά, δηλαδή, 2- 3 φορές την εβδομάδα. Η έλλειψη ποδηλατικής παρέας, όμως, τον έκανε να βαρεθεί και να παρατήσει το ποδήλατο, στην αυλή του πατρικού του. Λίγο μετά, το ποδήλατο έκανε φτερά, όχι, όμως, και το φλερτ που τελικά εξελίχθηκε σε σχέση ζωής. Καλοκαίρι και πάλι, ένα χρόνο μετά, ο Παύλος μαζί με τον κολλητό του, Κώστα, αγόρασαν ποδήλατα και άρχισαν να «οργώνουν» το Λεκανοπέδιο. Από τότε, χρησιμοποιεί μόνον ποδήλατο, χειμώνα – καλοκαίρι για όλες τις καθημερινές του μετακινήσεις…για να πάει στη δουλειά, για να πάει για ποτό, θέατρο, κινηματογράφο. Ο Παύλος διανύει, κατά μέσο όρο, καθημερινά, στην Αθήνα, 30 χιλιόμετρα, και εύχεται εκείνος που του έκλεψε το πρώτο του ποδήλατο να το απολαμβάνει εξίσου.
Η κα Ελένη Βαρβιτσιώτη
Της ανήκει ο τίτλος της «μαμάς» της ανακύκλωσης! Ζει στον Άγιο Δημήτριο, είναι νοικοκυρά, μητέρα, γιαγιά, και γνωρίζει τα πάντα για τον κύκλο ζωής και την αναγέννηση των, θεωρητικά, άχρηστων αντικειμένων και δεν ξεχνά τις αρχές της ανακύκλωσης, ακόμα και όταν πηγαίνει διακοπές στο χωριό της.
Γιάννης Κοτάκης
Το να βρίσκεται κανείς αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία είναι από μόνο του μια ηρωική πράξη. Πολύ περισσότερο, όταν προσπαθείς να πάρεις άδεια και έγκριση, από δεκάδες υπηρεσίες, για να τοποθετήσεις στο σπίτι σου φωτοβολταϊκό σύστημα. Ο Γιάννης Κοτάκης, μηχανολόγος μηχανικός, το τόλμησε και βγήκε νικητής, αφού είναι ο πρώτος πολίτης που συνέδεσε το σπίτι του με το δίκτυο της ΔΕΗ και «πουλάει» στην εταιρεία το δικό του «πράσινο» ρεύμα. Ο Γιάννης πίστεψε στις δυνατότητες αυτής της ανανεώσιμης πηγής ενέργειας, και δεν φοβήθηκε τις δυσκολίες. Από τον περασμένο Νοέμβριο, που συνέδεσε τη μονοκατοικία του στην Παλλήνη με τη ΔΕΗ, και μέχρι σήμερα, έχει διοχετεύσει στο δίκτυο 4.800 κιλοβατώρες καθαρής ενέργειας από τον ήλιο, συμβάλλοντας με τον πιο απτό τρόπο στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και βάζοντας το δικό
του λιθαράκι στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Οι περισσότεροι όταν βρίσκονται μπροστά σε ένα χαλασμένο CD ή DVD, σε ξεχαρβαλωμένα εξαρτήματα παλιών υπολογιστών και διαλυμένους σκληρούς δίσκους, δεν βλέπουν τίποτε άλλο από σκουπίδια και άχρηστα αντικείμενα. Κάποιοι πιτσιρικάδες, όμως, με φαντασία, έμπνευση και την απαραίτητη καθοδήγηση, είδαν, μέσα από αυτά τα σκουπίδια, να ξεπροβάλλουν έργα τέχνης και χρηστικά αντικείμενα. Οι πιτσιρικάδες ήταν 5: ο Αλέξανδρος Αθανασόπουλος, ο Ηλίας Καϊμακάμης, ο Κωνσταντίνος Καλιακούδας, η Άννα Τζαβάρα και ο Γιάννης Επιτροπάκης.
Καθοδηγητής τους, σε αυτή την ιδανική περιπέτεια, ο καθηγητής τους, Σπύρος Κουνάδης. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό. Ένα φωτιστικό, βγαλμένο κυριολεκτικά από τα σκουπίδια μας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μαθητές του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου πήραν το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό που πραγματοποίησαν τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Παιδείας, με θέμα «Ανακυκλώνουμε με τέχνη».
Αθανάσιος Τσιώκας - Πλαπούτας
Πριν από δέκα χρόνια, η ζωή του δικηγόρου Αθανάσιου Τσιώκα – Πλαπούτα σημαδεύτηκε, ανεπανόρθωτα, από τον τραγικό θάνατο του γιού του. Όλα ξεκίνησαν με μια αθώα βόλτα που έμελλε να κόψει το νήμα της ζωής του 33χρονου Δημήτρη, ηλεκτρολόγου – μηχανικού του Ε.Μ.Π.. Αιτία, μια από τις παράνομες διαφημιστικές
πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί στη λεωφόρο Κατεχάκη. Ο κ. Τσιώκας – Πλαπούτας έκανε τον πόνο του δύναμη και ξεκίνησε μόνος του έναν μαραθώνιο δικαστικό αγώνα, για την απομάκρυνση των παράνομων υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων, που επί δεκαετίες αποτελούν παγίδα θανάτου για τους πολίτες.
Η υπόθεση έφτασε μέχρι την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, και ο Αθανάσιος Τσιώκας – Πλαπούτας δικαιώθηκε. Πριν από μερικούς μήνες, τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος άρχισαν το ξήλωμα των πινακίδων, το πρόβλημα, όμως, παραμένει, αφού σε ολόκληρη τη χώρα ανέρχονται σε εκατομμύρια οι παράνομα
τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες.
Lunch Street Party
Lunch Street Party και είναι η νέα μορφή ακτιβισμού που έσκασε μύτη στην πόλη μας… Στόχος της ομάδας να στήνει κάθε φορά, σε έναν διαφορετικό ελεύθερο δημόσιο χώρο, ένα γλέντι, ένα φαγοπότι, με τραπέζια, καρέκλες, φαγητά, ποτά και μουσική που φέρνει ο καθένας από το σπίτι του. Όπως οι ίδιοι λένε στο blog τους,
«το Lunch Street Party είναι ένας τρόπος να παρέμβουμε στον κακοποιημένο δημόσιο χώρο, να διαμορφώσουμε ένα άθλιο δρομάκι, μια παρατημένη πλατεία και το αποκορύφωμα αυτής της συλλογικής δουλειάς να είναι ένα μεγάλο φαγοπότι».
Αμαλία Ζέπου
Ένα άδειο οικόπεδο γεμάτο σκουπίδια, στον Κεραμεικό, απέναντι από το σπίτι της κας Ζέπου. Αρχικά, επικοινώνησε με το δήμο, σε μια προσπάθεια να βρεθεί ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου, όταν, όμως, κατάλαβε ότι
ο χρόνος κυλούσε ... αλύπητα, αποφάσισε να δράσει μόνη της. Φώναξε μια μπουλντόζα και άρχισε να καθαρίζει το οικόπεδο. Το άδειο και καθαρό οικόπεδο άρχισε να γεμίζει και πάλι σκουπίδια…τότε η κα
Ζέπου σκέφτηκε πως μόνον αν φύτευαν λουλούδια, το «γνωστό- άγνωστο» χέρι μπορεί να επέλεγε, αυτή τη φορά, τον κάδο των απορριμμάτων, για να πετάξει τα σκουπίδια του. Κάπως έτσι, απλά και χωρίς θόρυβο, το γεμάτο σκουπίδια οικόπεδο έγινε ο κήπος της γειτονιάς.
Αθανάσιος Παντελόγλου
Ο ίδιος λέει με χιούμορ ότι δεν είναι οικολόγος, αλλά «εγκληματολόγος» του περιβάλλοντος. Για τους περισσότερους, όμως, ο Θανάσης Παντελόγλου είναι ο άνθρωπος που αποκάλυψε ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα της χώρας, αυτό της ρύπανσης του Ασωπού ποταμού, από το καρκινογόνο εξασθενές χρώμιο. Ο κ. Παντελόγλου, είναι χημικός – βιοχημικός μηχανικός και διαπίστωσε, για πρώτη φορά το 1999, ότι κάτι συμβαίνει με το νερό στα Οινόφυτα, κατά τη διάρκεια της εργασίας του στις βιοχημικές και χημικές παραγωγές. Ως επιστήμονας, άρχισε να ψάχνει το θέμα περισσότερο και διαπίστωσε ότι υπήρχε ρύπανση από
βαρέα μέταλλα που είχε φθάσει στον υδροφόρο ορίζοντα. Ξεκίνησε μόνος του να ενημερώνει αρχές και πολίτες για τους κινδύνους στο πόσιμο νερό. Έκανε ομιλίες και συγκεντρώσεις, ζητώντας κάποιος να ενδιαφερθεί. Ενημέρωσε ακόμα και την Έριν Μπρόγκοβιτς, για να πάρει περισσότερες πληροφορίες. Κάποιοι, όμως, τον αντιμετώπιζαν είτε με απειλές, είτε με λοιδορία. Ο κ. Παντελόγλου δεν έκανε πίσω.
Το 2007 έστειλε δείγματα νερού στο χημείο του κράτους και αποκαλύφθηκε ότι η ρύπανση ήταν από εξασθενές χρώμιο. Και αυτή ήταν η δικαίωσή του αλλά και η αρχή για την κινητοποίηση κατοίκων, αρχών και τη λήψη των πρώτων μέτρων.
oikologio.gr
Μέχρι το καλοκαίρι του 2007, κανείς δεν είχε συνειδητοποιήσει τη δύναμη των sms και τη δράση που μπορεί να ξεκινήσει μέσα από ένα blog. Μέχρι το καλοκαίρι του 2007, κανείς δεν πίστευε ότι χιλιάδες πολίτες θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν στο Σύνταγμα φορώντας μαύρα ρούχα, για να διαμαρτυρηθούν για την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ήταν η χρονιά που η Ελλάδα είχε παραδοθεί στις φλόγες και ήταν, τότε, που κάποιοι ευαισθητοποιημένοι πολίτες αποφάσισαν να στήσουν το anadasosi.blogspot.com, που έγινε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία, στη συνέχεια, της «πλατείας» oikologio.gr. Γιατί αυτή είναι η δύναμη των new media που μπορούν να ενώσουν, σε μια κοινή δράση, ανθρώπους άγνωστους μεταξύ τους. Όπως οι διαχειριστές της ηλεκτρονικής «πλατείας» λένε … «Φανταστείτε μια γειτονιά, ή καλύτερα μια πλατεία, όπου όλοι συζητούν μεταξύ τους, με κριτήριο τη δράση για το περιβάλλον, προβάλλοντας αισθητά ό,τι μας ενώνει, βάζοντας στην άκρη
ό,τι μας χωρίζει. Φανταστείτε μια πλατεία με γραμμένα παντού συνθήματα για την οικολογία, τη φύση, τη ζωή. Αυτή η πλατεία είναι το oikologio.gr».
OPEN GREEN LIBRARY
Ένα υπαίθριο κατάφυτο αναγνωστήριο, με τον τίτλο «we saw a green city», το οποίο φιλοξενεί 100, και πλέον, τίτλους για όλες τις ηλικίες, με θέματα γύρω από το περιβάλλον και το design, και διαφορετικές εκδόσεις, από comics και παιδικά βιβλία, μέχρι coffee table books και ειδικές μελέτες.
Η ανοικτή, για το κοινό, βιβλιοθήκη του Green Design Festival, επιχειρεί να δημιουργήσει μια διαφορετική αστική εικόνα, η οποία συνοδεύεται από την αντίστοιχη ηχητική ατμόσφαιρα, χάρη στην ηχητική εγκατάσταση “άκου τι ακούς” που βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκη.
Άκου τι ακούς: 24 ώρες, στην Αθήνα, σε 24 διαφορετικά σημεία της πόλης, με 24 διαφορετικές ηχητικές ατμόσφαιρες.
Βάσει στατιστικών, οι ελληνικές πόλεις υποφέρουν από τα υψηλότερα ποσοστά ηχορύπανσης στην Ευρώπη. Καθημερινά, ακούμε πολύ περισσότερα από όσα αντιλαμβανόμαστε. Χάρη στο “cocktail party effect”, την ενστικτώδη ικανότητα της ακοής να εστιάζει, φιλτράρουμε, διαρκώς, τα ηχητικά ερεθίσματα που δεχόμαστε.
Ταυτόχρονα, δεν συνειδητοποιούμε τα ποσοστά ηχορύπανσης που μας περιβάλλουν. Η εγκατάσταση, σε συνέχεια της βιβλιοθήκης, έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού – πέρα της εικόνας- στην ηχορύπανση. Ο επισκέπτης, φορώντας ακουστικά, παρακολουθεί μια λούπα από 24 πλάνα της Αθήνας, που αντιστοιχούν
σε μία ώρα της ημέρας. Μια προτροπή να εξασκήσει την ακοή του, εντοπίζοντας τους ήχους μέσα στη σύνθετη ηχητική ατμόσφαιρα της πόλης.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
Ένα ειδικά σχεδιασμένο έκθεμα το οποίο αποτελεί τη “μικρογραφία” ενός τοπίου, το οποίο δυνητικά μπορούμε όλοι να δημιουργήσουμε στο μπαλκόνι, τον κήπο, τις πόλεις μας.
Landscape Design: Έυα Παπαδημητρίου/outside landscape archite
GREEN SCREENINGS
Το film έχει τη δύναμη να μας επηρεάσει, να μας διαμορφώσει και να μας εμπνεύσει, περισσότερο από κάθε άλλο μέσο. Βλέποντας κανείς τις εικόνες από την πετρελαιοκηλίδα που αυξάνεται, τις συνέπειες της υπερβολικής χρήσης του πλαστικού, εκείνες των κλιματικών αλλαγών, τα πρώτα σπίτια σχεδιασμένα να δουλεύουν με ηλιακή ενέργεια, τα πρώτα αυτοκίνητα που κινούνταν με ηλεκτρικό ρεύμα, σχεδιασμένα από designers που προέβλεψαν το πρόβλημα, πριν αυτό αποκτήσει τεράστιες διαστάσεις, μπορεί να νιώσει το πρόβλημα εντονότερα,
από το να διάβαζε γι’ αυτό.
Η ομάδα ανεξάρτητων επιμελητών, Double Decker, με μια κριτική ματιά απέναντι στο πώς τελικά η οικολογία, σήμερα, μπαίνει στις ζωές μας, επιμελείται και παρουσιάζει μια σειρά ταινιών, ντοκιμαντέρ και animation, με θέμα το πρόβλημα, τη λύση αλλά και τις διαφορετικές θεωρίες που αναπτύσσονται γύρω από το ζήτημα.
Μια σειρά films, από ολόκληρο τον κόσμο, που δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να μάθει, να σκεφτεί να προβληματιστεί, να τοποθετηθεί αλλά και να δει τις λύσεις.
Κατηγορίες ταινιών
Ντοκιμαντέρ: Διαφορετικού ύφους ταινίες ντοκιμαντέρ που καταγράφουν τις
διαφορετικές θεωρίες για την οικολογική συμπεριφορά.
Animation: Character Design, Animation Design, από γνωστούς δημιουργούς που
ασχολούνται με το πρόβλημα και τις λύσεις του.
Design Ιστορίες: Ιστορίες αντικειμένων design (οχημάτων, κτιρίων, ρούχων) που
συμπεριφέρονται «οικονομικά και πράσινα», από το παρελθόν και το παρόν.
Καθημερινά 20:00-22:00 στο αμφιθέατρο του Ecomuseum
GREEN DESIGN FESTIVAL
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
EYE OPENER (WINDOW TO THE FUTURE)
Παράλληλα με την κεντρική έκθεση αρχιτεκτονικών κατασκευών για τις κλιματικές αλλαγές, εντός του Ecomuseum, παρουσιάζονται και 7, ακόμη, υπαίθριες κατασκευές, σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, οι οποίες αποτελούν συγκεκριμένες προτάσεις παρεμβάσεων στην πόλη.
Σχεδιασμός: gfra architecture
Πού βρίσκονται:
Πλατεία Κάνιγγος
(στην πλατεία δεξιά, πριν από τη
στάση λεωφορείων)
Πλατεία Kλαυθμώνος
Γωνία Σόλωνος & Ασκληπιού
(πίσω από το Δημοτικό Πνευματικό
Κέντρο)
Κηφισίας & Αλεξάνδρας
(στο πεζοδρόμιο, στην πλευρά του
κτήματος Θων)
Πλατεία Ομονοίας
(απέναντι από την οδό Αθηνάς)
Συγγρού
(γωνία Συγγρού & Αθανασίου Διάκου,
στη νησίδα)
Πλατεία Συντάγματος
(επάνω στις σκάλες του μετρό, απένα-
ντι από τη Βουλή)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΣΤΟ ECOMUSEUM
Η ActionAid Ελλάς συμμετέχει στο Green Design Festival, με καθημερινά εκπαιδευτικά προγράμματα, για σχολικές ομάδες που θα παίξουν, θα συζητήσουν και θα δημιουργήσουν με τα εκθέματα και τις πράσινες ιδέες του ecomuseum.
Οι καθημερινές μας συνήθειες, οι κλιματικές αλλαγές και η παγκόσμια φτώχεια συνδέονται άμεσα. Η ActionAid προτείνει συγκεκριμένες τοπικές δράσεις, που μπορούν να έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι σχεδιασμένα για σχολικές τάξεις Δ’-Στ’ Δημοτικού και Α’-Γ’ Γυμνασίου. Όσα σχολεία ενδιαφέρονται να κλείσουν την επίσκεψή τους, μπορούν να κάνουν κρατήσεις, τηλεφωνικά,
στον εκπαιδευτικό τομέα της ActionAid στο 210 9211029, από 10:00 έως 17:00.
Την Κυριακή 10 Οκτωβρίου, η ActionAid, σε συνεργασία με Έλληνες Συνηγόρους του Κλίματος, μια πρωτοβουλία του British Council, θα οργανώσει εργαστήρια για παιδιά και ελεύθερο κοινό. Τα εργαστήρια εντάσσονται στην παγκόσμια εκστρατεία 10:10, στην οποία μπορούν να συμμετέχουν όλοι.
Στόχος της να δεσμευτούμε ότι θα μειώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα κατά 10%, μέσα σε
ένα χρόνο. Ήδη, σχεδόν 95.000 άνθρωποι, από 128 χώρες, έχουν δεσμευτεί ότι θα το κάνουν. http://www.1010global.org/
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα, στο Green Design Festival, βασίζονται στο εκπαιδευτικό πακέτο «Κόντρα στο Ρεύμα», της ActionAid, που διανέμεται στα δημοτικά σχολεία, από τον Νοέμβριο 2009. Περιλαμβάνει σχέδια εργασίας για τους εκπαιδευτικούς και ποικίλα εκπαιδευτικά εργαλεία, με θέμα τη σύνδεση ανάμεσα στις κλιματικές αλλαγές και τη φτώχεια. Το εκπαιδευτικό υλικό θα βρίσκεται στο αναγνωστήριο του Green Design Festival, για όποιον θέλει να το μελετήσει. Επίσης, μπορείτε να βρείτε το συγκεκριμένο υλικό, στην ιστοσελίδα:
http://www.actionaid.gr/kontrastoreuma
O κ. Διοξείδιος Άνθρακας
(γνωστός και ως CO2
Διοργάνωση
Το Green Design Festival διοργανώνεται από την Brainlab, έναν ανεξάρτητο, μη-κερδοσκοπικό και μη-κυβερνητικό φορέα. H Brainlab ιδρύθηκε το 2007 από επαγγελματίες αρχιτέκτονες, επιμελητές και ελεύθερους επαγγελματίες, με σκοπό τη δημιουργία πολιτισμικών δράσεων γύρω από ζητήματα που αφορούν την κοινωνία και το περιβάλλον, και αναδεικνύουν την ελληνική καινοτομία στο χώρο των εφαρμοσμένων τεχνών. Όλα τα μέλη της Brainlab εργάζονται στον φορέα εθελοντικά. Περισσότερα για την Brainlab: http://www.brainlab.gr
Πηγή:http://entertainment.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου