Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2010

Ο ζωγράφος παίζει «σκληρό παιχνίδι»

Πώς απεικονίζεται ο απερίσκεπτος λάτρης της ηδονής Ελπήνωρ από τον Ψυχοπαίδη; «Ο Ελπήνωρ, αυτός ο πολλά υποσχόμενος σύντροφος του Οδυσσέα που σκοτώνεται βλακωδώς, απεικονίζεται επαναληπτικά, με το δηλωτικό κουπί δίπλα σε μια βάρκα:αναφορά όχι μόνο στον τίτλο της ενότητας αλλά και σε ένα βασικό θέμα του Ψυχοπαίδη, την ταυτότητα» σημειώνει η κυρία Τατιάνα Σπινάρη, δρ Ιστορίας της Τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης. «Σπασμένα αγάλματα, αποκομμένα έργα τέχνης χωρίς “αύρα”, σπασμένοι χάρακες και μέτρα. Είναι αυτό το παίγνιο στοιχείο της έκθεσης που δημιουργεί την ένταση. Και πρόκειται για ένα σκληρό παιχνίδι. Ο καλλιτέχνης συνδέει και αποσυνδέει τον θεατή, τον αφήνει μετέωρο. Το εικαστικό ύφος της παρουσίασης κυμαίνεται από απλό ντοκουμέντο ως τον ζωγραφικό μανιερισμό. Ο Ψυχοπαίδης υπερβαίνει τις κατηγοριοποιήσεις όπως υψηλήευτελής τέχνη, καλό-κακό γούστο, ντοκουμέντο-έργο τέχνης. Τα ετερόκλητα σπαράγματα μοιάζουν ατάκτως ερριμμένα, διάσπαρτα γράμματα που δεν σχηματίζουν λέξεις, με τα οποία ο θεατής πρέπει να συνθέσει τη δική του αποκλειστική ποίηση».
Πηγή:http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου