Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

“Η τέχνη της ζωγραφικής φυσικού τοπίου με μία φιλοσοφική προσέγγιση από την Elizabeth Chu”


Μία διαφορετική και ενδιαφέρουσα έκθεση της Elizabeth Chu (Ελίζαμπεθ Τσού) παρουσιάζουν στο φιλότεχνο αθηναϊκό κοινό ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων και η αντιπροσωπεία της Ταϊπέι (Ταϊβάν).

Η Elizabeth Chu παρουσιάζει μία ασιατική ζωγραφική που είναι πολύ διαφορετική από τη δυτικού τύπου αναφορικά με το στυλ, τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται. Με αυτό το είδος τέχνης, ζωγραφική φυσικού τοπίου με υδρόχρωμα και μελάνι, καλείται το κοινό σε μία προσωπική εμπειρία με την τέχνη, την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010, ώρα 19:00

Η ζωγραφική με υδρόχρωμα και μελάνι αποτελεί παραδοσιακό τρόπο ζωγραφικής στην Άπω Ανατολή, όπου πολλοί σύγχρονοι καλλιτέχνες ζωγραφίζουν με αυτό τον τρόπο σε χώρες, όπως η Ταϊβάν, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ και η Κίνα. Τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, πινέλα και μείγματα νερού με κονιορτοποιημένα πετρώδη ορυκτά μετάλλων, είναι διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούνται στην ελαιογραφία ή υδρογραφία στη Δύση. Ο χαρακτηριστικός τρόπος της παρουσίασης του βάθους της εικόνας σε αυτά τα ζωγραφήματα αποτελούν ένα σημαντικό γνώρισμα της ανατολικής φιλοσοφίας πίσω από την τέχνη.

Η εικόνα δύο διαστάσεων έρχεται σε αντίθεση προς το τρισδιάστατο του πραγματικού τοπίου. Έτσι, το μέγεθος, το βάθος, η σκιά και η οπτική γωνία των αντικειμένων δεν είναι σπουδαίες παράμετροι αναφορικά με τον τρόπο που κοιτάζουμε τον πίνακα. Αντί αυτού, το κεντρικό σημείο του πίνακα, π.χ. ένας άνθρωπος, μία γέφυρα, ένας καταρράκτης ή ένας στριφτός δρόμος, αποτελεί το βασικό στοιχείο που οδηγεί το θεατή να εξερευνήσει το τοπίο γύρω ή πίσω από το αντικείμενο. Τεχνικές που δείχνουν το βάθος του τοπίου στον πίνακα περιλαμβάνουν την παρουσίαση των κοντινών αντικειμένων σε μεγαλύτερο μέγεθος, ενώ τα μακρινά αντικείμενα είναι μικρότερα. Τα πρώτα είναι καθαρά και ευδιάκριτα, τα δε δεύτερα πιο δυσδιάκριτα. Αυτό διαφέρει από την προοδευτικά μειωνούμενη παρουσίαση του βάθους που χρησιμοποιούν πολλοί δυτικοί καλλιτέχνες και έμφαση δίνεται στο να προκαλεί μια συναισθηματική αντίδραση στο θεατή αντί να παρουσιάσει μια εικόνα ακρίβειας.

Οι κινήσεις του πινέλου στην υδρογραφία και τη ζωγραφική με μελάνι έχουν υιοθετηθεί από την τέχνη της καλλιγραφίας. Η εφαρμογή των πινελιών οριοθετεί και συνθέτει το ζωγραφισμένο τοπίο με ένα στυλ μοναδικό για κάθε καλλιτέχνη. Οι περισσότεροι πίνακες έχουν "περαστεί" πολλές φορές με νερό ή μελάνι για απαλές ή σκούρες πινελιές, πριν την εφαρμογή των χρωμάτων.

Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο αυτού του είδους ζωγραφικής είναι το σκόπιμο σκοτεινό που εμπεριέχεται στους πίνακες. Τα κενά μπορούν να σχετισθούν με τα σύννεφα στον ουρανό ή το νερό σε μια λίμνη, ποταμό ή έναν αχανή ωκεανό, πράγμα που καλεί τη σκέψη του θεατή του πίνακα να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του για να συμπληρώσει τα κενά. Η επίδραση των αρχών του Ταοϊσμού και του Ying/Yang είναι διακριτές στις απαλές πινελιές σε αντίθεση με τις πολύ σκοτεινές πινελιές, την ισορροπία μεταξύ των κενών χώρων με τους "γεμάτους" χώρους ή τα θαμπά αντικείμενα στο βάθος σε σχέση με τα πολύ ευδιάκριτα κοντινά.

Κανένας πίνακας ζωγραφικής της ανατολής με υδρόχρωμα ή μελάνι δεν θα ήταν πλήρης χωρίς μερικές γραμμές ποίησης, το όνομα του καλλιτέχνη, την τοποθέτηση σφραγίδας και το πλαίσιο. Αυτές οι τελικές λεπτομέρειες κάνουν ακόμη πιο ενδιαφέρουσα αυτή τη ζωγραφική και υποδηλώνουν την έμπνευση του καλλιτέχνη.

Τέλος, η ζωγράφος αναφέρει, ότι είχε την καλή τύχη να μυηθεί στην τέχνη της ζωγραφικής με υδρόχρωμα και μελάνι για περισσότερο από μια δεκαετία με το δάσκαλο της Li Yee-Ηong από την Ταϊβάν.

Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 10:00-20:00 και Κυριακή 10:00-14:00

Επικοινωνία:
210 3621601
Τόπος: Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Αίθουσα "Ν. Γύζης"
Πηγή:http://www.cityofathens.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου