Στον Αστερισμό του Ταύρου, 1968, χαλκογραφία, 33,5 εκ. x 44,5 εκ.
Παρουσιάζοντας την ιστορία της δημιουργικής δραστηριότητάς του από τα πρώιμα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα, τον εντυπωσιακό όγκο σημειώσεων και σχεδίων, μέχρι τις φωτογραφίες του και τις εικονογραφήσεις του για τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη, μια μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του Κερκυραίου χαράκτη Νικόλαου Βεντούρα (1899 - 1990) πραγματοποιείται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς (Πειραιώς 138).
Παρουσιάζοντας την ιστορία της δημιουργικής δραστηριότητάς του από τα πρώιμα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα, τον εντυπωσιακό όγκο σημειώσεων και σχεδίων, μέχρι τις φωτογραφίες του και τις εικονογραφήσεις του για τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη, μια μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του Κερκυραίου χαράκτη Νικόλαου Βεντούρα (1899 - 1990) πραγματοποιείται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς (Πειραιώς 138).
Λιτανεία της Αναστάσεως των Αγ. Πατέρων, 1972, χαλκογραφία, 40 εκ. x 25 εκ.
Easter Procession of Ayioi Pateres church, 1972, copperplate engraving, 40 cm x 25 cm
Με τίτλο «Νικόλαος Βεντούρας - Μισός αιώνας πρωτοπορίας», η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 25 Φεβρουαρίου 2018, σε επιμέλεια Γρηγόριου Καρύδη, πραγματοποιείται με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κυρίου Προκοπίου Παυλόπουλου.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις και παρουσιάζεται ειδικός κατάλογος - μονογραφία για τον Νικόλαο Βεντούρα, με κείμενα από τον Martin Royalton - Kisch, επιμελητή του British Museum, και κείμενα και αναλυτικές παρουσιάσεις των έργων και των σημειώσεων του Νικόλαου Βεντούρα.
Easter Procession of Ayioi Pateres church, 1972, copperplate engraving, 40 cm x 25 cm
Με τίτλο «Νικόλαος Βεντούρας - Μισός αιώνας πρωτοπορίας», η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 25 Φεβρουαρίου 2018, σε επιμέλεια Γρηγόριου Καρύδη, πραγματοποιείται με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κυρίου Προκοπίου Παυλόπουλου.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις και παρουσιάζεται ειδικός κατάλογος - μονογραφία για τον Νικόλαο Βεντούρα, με κείμενα από τον Martin Royalton - Kisch, επιμελητή του British Museum, και κείμενα και αναλυτικές παρουσιάσεις των έργων και των σημειώσεων του Νικόλαου Βεντούρα.
Στον κάμπο του Σιδάρι [sic], 1973, χαλκογραφία, 28 εκ. x 20,5 εκ.
At Sidari plain, 1973, copperplate engraving, 28 cm x 20.5 cm
Ανήσυχο πνεύμα και πληθωρικός δημιουργός
Γόνος οικογένειας με καταγωγή από τη Βενετία και μέλη της τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον Λορέντζο Μαβίλη, ο Νικόλαος Βεντούρας έζησε και εργάστηκε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Κέρκυρα. Ανήσυχο πνεύμα και πληθωρικός δημιουργός, ήταν σε συνεχή επαφή με τις διεθνείς σύγχρονές του τάσεις στην τέχνη, ενώ, παράλληλα, είχε αναπτύξει δεσμούς και φιλικές σχέσεις με καλλιτέχνες, συγγραφείς και διανοούμενους της εποχής του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
At Sidari plain, 1973, copperplate engraving, 28 cm x 20.5 cm
Ανήσυχο πνεύμα και πληθωρικός δημιουργός
Γόνος οικογένειας με καταγωγή από τη Βενετία και μέλη της τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον Λορέντζο Μαβίλη, ο Νικόλαος Βεντούρας έζησε και εργάστηκε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Κέρκυρα. Ανήσυχο πνεύμα και πληθωρικός δημιουργός, ήταν σε συνεχή επαφή με τις διεθνείς σύγχρονές του τάσεις στην τέχνη, ενώ, παράλληλα, είχε αναπτύξει δεσμούς και φιλικές σχέσεις με καλλιτέχνες, συγγραφείς και διανοούμενους της εποχής του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η στροφή, 1984, χαλκογραφία, 8,5 εκ. x 11 εκ.
The bend on the road, 1984, copperplate engraving, 8.5 cm x 11 cm
Καλλιτέχνης χαράκτης, «αυτοδίδακτος, εξαιρουμένης της λιθογραφίας, την οποίαν εδιδάχθην», ο Νικόλαος Βεντούρας, με συστηματικές σπουδές στη χημεία, πειραματίστηκε εκτενώς με τα υλικά του. Στις σημειώσεις του, καταγράφει συστηματικά και μεθοδικά όλα τα πειράματά του, τις χημικές αντιδράσεις, τους χρόνους διάβρωσης και τις τεχνικές που εφάρμοζε, δημιουργώντας τα πολύ ιδιαίτερα έργα του.
Στα θέματά του, περιλαμβάνονται τοπία της Κέρκυρας, καρνάγια και καράβια, όψεις της πόλης της Κέρκυρας και της Βενετίας, αλλά και αστερισμοί, σπουδές γυμνού, θρησκευτικές εικόνες και λιτανείες. Μέσα από τα χαρακτικά του, παρακολουθούμε τις έντονες αναζητήσεις του στην τεχνική και στις διαφορετικές τεχνοτροπίες, από την παραστατικότητα και τον λυρισμό μέχρι τον εξπρεσιονισμό και την αφαίρεση, πάντοτε σε διαρκή συνομιλία με τα εικαστικά ρεύματα της εποχής του, αλλά και τη χαρακτηριστική βαθιά εσωτερικότητα παρούσα.
The bend on the road, 1984, copperplate engraving, 8.5 cm x 11 cm
Καλλιτέχνης χαράκτης, «αυτοδίδακτος, εξαιρουμένης της λιθογραφίας, την οποίαν εδιδάχθην», ο Νικόλαος Βεντούρας, με συστηματικές σπουδές στη χημεία, πειραματίστηκε εκτενώς με τα υλικά του. Στις σημειώσεις του, καταγράφει συστηματικά και μεθοδικά όλα τα πειράματά του, τις χημικές αντιδράσεις, τους χρόνους διάβρωσης και τις τεχνικές που εφάρμοζε, δημιουργώντας τα πολύ ιδιαίτερα έργα του.
Στα θέματά του, περιλαμβάνονται τοπία της Κέρκυρας, καρνάγια και καράβια, όψεις της πόλης της Κέρκυρας και της Βενετίας, αλλά και αστερισμοί, σπουδές γυμνού, θρησκευτικές εικόνες και λιτανείες. Μέσα από τα χαρακτικά του, παρακολουθούμε τις έντονες αναζητήσεις του στην τεχνική και στις διαφορετικές τεχνοτροπίες, από την παραστατικότητα και τον λυρισμό μέχρι τον εξπρεσιονισμό και την αφαίρεση, πάντοτε σε διαρκή συνομιλία με τα εικαστικά ρεύματα της εποχής του, αλλά και τη χαρακτηριστική βαθιά εσωτερικότητα παρούσα.
Ο Πειραιεύς 1ον / Στον λιμένα του Πειραιώς, 1954, χαλκογραφία, 20,5 εκ. x 27 εκ.
Piraeus 1st / At the port of Piraeus, 1954, copperplate engraving, 20.5 cm x 27 cm
«Έτσι και το μυαλό, όταν αντικρίζει ένα τοπείον, σκέπτεται πάντα ταυτοχρόνως επί δυο επιπέδων, επί του λογικού και του θυμικού: το ένα βλέπει καθαρώς αντικειμενικά το τοπείον, το άλλο το βλέπει μαζί με τας μνήμας και τα αρχέτυπα, εγγράμματα τα εσωτερικά αντίστοιχα αυτού του τοπείου».
Πληροφορίες
Μουσείο Μπενάκη Οδού Πειραιώς: Πειραιώς 138 - Αθήνα, τηλ.: 210 3453111. Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη και Κυριακή: 10.00 - 18.00, Παρασκευή και Σάββατο: 10.00 - 22.00, Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη: κλειστά. Τιμή εισιτηρίου έκθεσης: κανονικό: 7 ευρώ, μειωμένο: 3,5 ευρώ. Τιμή ενιαίου εισιτηρίου: έκπτωση 20% επί του συνολικού κόστους των εισιτηρίων όλων των εκθέσεων κατά την ημέρα επίσκεψης.
Πηγή: naftemporiki.gr
Piraeus 1st / At the port of Piraeus, 1954, copperplate engraving, 20.5 cm x 27 cm
«Έτσι και το μυαλό, όταν αντικρίζει ένα τοπείον, σκέπτεται πάντα ταυτοχρόνως επί δυο επιπέδων, επί του λογικού και του θυμικού: το ένα βλέπει καθαρώς αντικειμενικά το τοπείον, το άλλο το βλέπει μαζί με τας μνήμας και τα αρχέτυπα, εγγράμματα τα εσωτερικά αντίστοιχα αυτού του τοπείου».
Πληροφορίες
Μουσείο Μπενάκη Οδού Πειραιώς: Πειραιώς 138 - Αθήνα, τηλ.: 210 3453111. Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη και Κυριακή: 10.00 - 18.00, Παρασκευή και Σάββατο: 10.00 - 22.00, Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη: κλειστά. Τιμή εισιτηρίου έκθεσης: κανονικό: 7 ευρώ, μειωμένο: 3,5 ευρώ. Τιμή ενιαίου εισιτηρίου: έκπτωση 20% επί του συνολικού κόστους των εισιτηρίων όλων των εκθέσεων κατά την ημέρα επίσκεψης.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου