-Είναι ή δεν είναι η τοπική μας ιστορία κομμάτι της παγκόσμιας;
-Πόση ειρωνεία κρύβεται στην μυθοποίηση του γούστου, αλλά και στην πίστη πως ένα έργο τέχνης είναι κατ´ ανάγκην "αιώνιο";
-Ειναι ιστορικά πιο έγκυρο το δημόσιο ή το ιδιωτικό μουσείο, και γιατί; (Με άλλα λόγια κράτος ή ατομική πρωτοβουλία;)
-Είναι τελικά το kitsch ιστορικό φαινόμενο ή η έμπρακτη αμηχανία μας εμπρός στην ολομέτωπη επίθεση του μεταμοντέρνου;
-Η εποχή μας, όπως τη καταντήσαμε, θα κριθεί με όρους ιστορίας ή ειρωνείας, και από ποιον;
-Πόση ειρωνεία κρύβεται στην μυθοποίηση του γούστου, αλλά και στην πίστη πως ένα έργο τέχνης είναι κατ´ ανάγκην "αιώνιο";
-Ειναι ιστορικά πιο έγκυρο το δημόσιο ή το ιδιωτικό μουσείο, και γιατί; (Με άλλα λόγια κράτος ή ατομική πρωτοβουλία;)
-Είναι τελικά το kitsch ιστορικό φαινόμενο ή η έμπρακτη αμηχανία μας εμπρός στην ολομέτωπη επίθεση του μεταμοντέρνου;
-Η εποχή μας, όπως τη καταντήσαμε, θα κριθεί με όρους ιστορίας ή ειρωνείας, και από ποιον;
Το Μουσείο Βορρέ, συνεχίζοντας τις ανανεωμένες του
δραστηριότητες, επισκοπεί κριτικά τα σαράντα χρόνια της Μεταπολίτευσης,
αλλά και τη δική του ιστορία ως πρώτο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη
χώρα, με μια διπολική έκθεση. Μια πρόταση με δυο επιμελητές και δυο
εικαστικά πρόσωπα, που διεκδικεί τόσο αισθητικό όσο και πολιτικό πρόσημο
και που έρευνα τα όρια ανάμεσα στην ιστορία και την παρώδησή της.
Στην έκθεση "Ιστορία - Ειρωνεία" που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Βορρέ στις 20 Οκτωβρίου, ο Μάνος Στεφανίδης επιλέγει από τις συλλογές του Μουσείου και επαναπροτείνει εκείνα τα έργα που έχουν γράψει ιστορία, δηλαδή τα αριστουργήματα (τι επικίνδυνος όρος!) και τα αντιπαραθέτει προς τα άλλα που εξέφρασαν ένα μάλλον εφήμερο γούστο, μια μόδα, ένα στυλ που δεν μακροημέρευσε. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου, στο ίδιο κλίμα, στήνει ένα μικρό μνημείο μέσα στο Μουσείο με τον ιντριγκαδόρικο τίτλο "Οι Συγχωρεμένοι" (ή, η ελληνική τέχνη πάει στον παράδεισο). Πρόκειται για ένα "μνημείο", στημένο με την γνωστή, βιτριολική θεατρικότητα του καλλιτέχνη που αφορά στην λήθη και την συγχώρεση όσων, στο όνομα της τέχνης πάντα, διέπραξαν ανοσιουργήματα. Και ίσως διαπράττουν ακόμη..
Στην έκθεση "Ιστορία - Ειρωνεία" που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Βορρέ στις 20 Οκτωβρίου, ο Μάνος Στεφανίδης επιλέγει από τις συλλογές του Μουσείου και επαναπροτείνει εκείνα τα έργα που έχουν γράψει ιστορία, δηλαδή τα αριστουργήματα (τι επικίνδυνος όρος!) και τα αντιπαραθέτει προς τα άλλα που εξέφρασαν ένα μάλλον εφήμερο γούστο, μια μόδα, ένα στυλ που δεν μακροημέρευσε. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου, στο ίδιο κλίμα, στήνει ένα μικρό μνημείο μέσα στο Μουσείο με τον ιντριγκαδόρικο τίτλο "Οι Συγχωρεμένοι" (ή, η ελληνική τέχνη πάει στον παράδεισο). Πρόκειται για ένα "μνημείο", στημένο με την γνωστή, βιτριολική θεατρικότητα του καλλιτέχνη που αφορά στην λήθη και την συγχώρεση όσων, στο όνομα της τέχνης πάντα, διέπραξαν ανοσιουργήματα. Και ίσως διαπράττουν ακόμη..
Επανεκτίθενται 150 περίπου έργα των Γεράσιμου
Σκλάβου, Διαμαντή Διαμαντόπουλου, Χρήστου Καπράλου, Γιάννη Σπυρόπουλου,
Ναυσικάς Πάστρα, Βλάση Κανιάρη, Αλέξη Ακριθάκη, Χρύσας Βαρδέα, Χάρη
Γαβρήλου, Μποστ, Νίκου Κεσσανλή, Σταύρου Ιωάννου, Χρύσας Ρωμανού, Τάκι,
Γιάννη Κουνέλλη, Λουκά Σαμαρά, Jean Xceron, Όπυς Ζούνη, Αχιλλέα Απέργη,
Θανάση Στεφόπουλου, Γιώργου Βογιατζή, Χριστίνας Ζερβού, Γιάννη Μίχα,
Θοδωρή Καλούμενου, Κώστα Κουλεντιανού, Βασίλη Σκυλάκου, Στάθη Λογοθέτη,
Βαλέριου Καλούτση, Μιχάλη Γιαννούρη, Δημήτρη Τσαμαρντινού, Θέμου Μαΐπα,
Υβόννης Συρμοπούλου, Βούλας Γουνελά, Γιώργου Τούγια, Καίτης Αντύπα,
Γιώργου Λαναρά, Μάριου Πράσινου, Βαγγέλη Φαεινού, Θωμά Φανουράκη,
Δημήτρη Περδικίδη, Ιωάννας Σπητέρη, Γιώργου Μαυροΐδη, Γιώργου Λαζόγκα,
Μάκη Θεοφυλακτόπουλου, Γιώργου Λάππα, Θράφια, Γιάννη Μπουτέα, Δημήτρη
Αληθεινού, Κυριάκου Κατζουράκη, Γιάννη Φωκά, Θόδωρου, Άγγελου
Αντωνόπουλου, Θόδωρου Παπαγιάννη, Αντωνίας Παπατζανάκη, Παύλου, Γρηγόρη
Σεμιτέκολο, Νικήτα Φλέσσα, Μανώλη Πολυμέρη, Γιώργου Γυπαράκη, Απόστολου
Γεωργίου, Κωνσταντίνου Ξενάκη, Μιχάλη Αρφαρά, Ξενοφώντα Δεστέφανου,
Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη, Κυριάκου Ρόκου, Νίκου Χουλιαρά, Δημοσθένη
Σκουλάκη, Αχιλλέα Χρηστίδη, Αλέξανδρου Ψυχούλη, Ασπάσιου Χαρωνιτάκη,
Δημήτρη Σακελλίωνα και άλλων
-Αριστουργήματα, λοιπόν, ή ανοσιουργήματα, κρατική "αυθεντία" ή ιδιωτική "αυθαιρεσία", σοβαροφάνεια ή χιούμορ, αντικειμενικότητα ή προσωπική αλήθεια;
-Αριστουργήματα, λοιπόν, ή ανοσιουργήματα, κρατική "αυθεντία" ή ιδιωτική "αυθαιρεσία", σοβαροφάνεια ή χιούμορ, αντικειμενικότητα ή προσωπική αλήθεια;
Θέλετε να το βαρύνουμε περισσότερο; Ιστορία είναι η εσωτερική
εμπειρία του ανθρώπου ενώπιον του θανάτου και ειρωνεία αντίστοιχα η
συνειδητοποίηση του εφήμερου των πάντων απέναντι στον απόλυτο χρόνο.
Επίσης είναι άλλο πράγμα η τέχνη-φυγή μέσα από την ιστορία (δηλαδή μέσα
από την εικονογράφησή της) και άλλο πράγμα η τέχνη που σηκώνει το βάρος
της ιστορικής στιγμής, περιφρονώντας κλασικούς κανόνες και αιώνιες
αξίες. Το κόστος του παρόντος πληρώνεται πάντα με τα λύτρα του
μέλλοντος. (από τον δίγλωσσο ομότιτλο του καταλόγου της έκθεσης)
Παράλληλα
Το Μουσείο Βορρέ δίνοντας χώρο σε καινοτόμες προσπάθειες, με τις οποίες αξιοποιείται η τέχνη και η καλλιτεχνική έκφραση για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, φιλοξενεί στο εργαστήρι του, την έκθεση "Πρόσωπα και προσωπεία" με έργα μελών της κοινότητας ΚΕΘΕΑ -ΝΟΣΤΟΣ. Την έκθεση οργανώνει η Ακτ-ειν, κοινωνική επιχείρηση που στηρίζει με το έργο της άτομα από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Το Μουσείο Βορρέ δίνοντας χώρο σε καινοτόμες προσπάθειες, με τις οποίες αξιοποιείται η τέχνη και η καλλιτεχνική έκφραση για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, φιλοξενεί στο εργαστήρι του, την έκθεση "Πρόσωπα και προσωπεία" με έργα μελών της κοινότητας ΚΕΘΕΑ -ΝΟΣΤΟΣ. Την έκθεση οργανώνει η Ακτ-ειν, κοινωνική επιχείρηση που στηρίζει με το έργο της άτομα από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Ιστορία - Ειρωνεία": 20/10/2014 έως 20/01/2015
Ιδέα - κείμενα - επιμέλεια: Μάνος Στεφανίδης
Εικαστική εγκατάσταση: Άγγελος Παπαδημητρίου
Σχεδιασμός καταλόγου: Κώστας Κωστόπουλος, Άγγελος Παπαδημητρίου
Αρχιτεκτονική του χώρου - φωτισμοί: Αναστάσης Βορρές
Γενικός συντονισμός: Νεκτάριος Βορρές
Ιδέα - κείμενα - επιμέλεια: Μάνος Στεφανίδης
Εικαστική εγκατάσταση: Άγγελος Παπαδημητρίου
Σχεδιασμός καταλόγου: Κώστας Κωστόπουλος, Άγγελος Παπαδημητρίου
Αρχιτεκτονική του χώρου - φωτισμοί: Αναστάσης Βορρές
Γενικός συντονισμός: Νεκτάριος Βορρές
Ξεναγήσεις - δράσεις
Τακτικές ξεναγήσεις κάθε Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι από τους επιμελητές και τον συντονιστή της έκθεσης
Παιδικά προγράμματα από τους εμψυχωτές του μουσείου κάθε εβδομάδα.
Ειδικές δράσεις για το κοινό από τους φοιτητές του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τακτικές ξεναγήσεις κάθε Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι από τους επιμελητές και τον συντονιστή της έκθεσης
Παιδικά προγράμματα από τους εμψυχωτές του μουσείου κάθε εβδομάδα.
Ειδικές δράσεις για το κοινό από τους φοιτητές του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πηγή: http://www.e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου