Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Η Αίθουσα Τέχνης Μέδουσα συμμετέχει στην Art-athina 2010


13 - 16 Μαίου * Ώρες λειτουργίας: 12:00 – 21:00

Η Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης παρουσιάζει στην Art Athina 2010 τη δουλειά τεσσάρων συνεργατών της γκαλερί με έργα των Νίκου Βλάχου, Κώστα Κουλεντιανού, Βαρβάρας Μαυρακάκη, Γιώργου Ρόρρη και Στέργιου Στάμου.
Στα ζωγραφικά έργα της σειράς "Room with a view" ο Νίκος Βλάχος δουλεύει με εξπρεσιονιστικό τρόπο, με παχιές πάστες λαδιού υπόλευκου χρώματος τις οποίες στην συνέχεια χαράσσει βίαια θέλοντας να τονίσει πως η γραμμή ξεγυμνώνει και "αποκαλύπτει" σε αντίθεση με το χρώμα το οποίο "σκεπάζει". Τα έργα, λάδια και σχέδια σε χαρτί, κυρίως ανθρωποκεντρικά πραγματεύονται το οδυνηρό δεδομένο της ύπαρξης με αναφορά στο έργο

"Η Ναυτία" του Σαρτρ, χωρίς όμως διάθεση εικονογράφησης του κειμένου.

Τα έργα του Κώστα Κουλεντιανού ξεκίνησαν από ένα ουσιαστικό θέμα, εκείνο της γυναικείας φιγούρας γυμνής καθιστής, ξαπλωμένης, όρθιας ακροβάτισσας, χορεύτριας. Στη συνέχεια σταδιακά οδηγήθηκε στην αμφισβήτηση της παραδοσιακής αντίληψης και απελευθερώθηκε από συγκεκριμένες αναφορές στο ανθρώπινο σώμα, όπου το έργο υπηρετούσε όχι κάτι ορατό αλλά τις εσωτερικές εκείνες δυνάμεις που ζητούσαν να εκφραστούν. Πιστός στα λαμπρά πρότυπα, που σημάδεψαν την εκπαίδευσή του στην Ελλάδα, αγάπησε ιδιαίτερα την αρχαία Ελληνική γλυπτική και δημιούργησε έργα λιτά, αυστηρά, ζωντανά.

Η Βαρβάρα Μαυρακάκη οργανώνει χώρο, ελεύθερο ή κλειστό, χώρο με δυνατότητες να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως και να "κατοικηθεί" από τον καθένα διαφορετικά. Τα υλικά που χρησιμοποιεί τώρα, είναι καινούρια γι αυτήν: γύψος επάνω σε μεγάλα πανό ανοξείδωτης σίτας και φως (φυσικό ή τεχνητό) το οποίο, καλείται ως σύμμαχος - και ενίοτε ως συνένοχος, για να προσδώσει στα έργα μυστικές διαστάσεις και περιεχόμενο.

Ο Γιώργος Ρόρρης αντλεί τα θέματά του από τον καθημερινό του περίγυρο, επιλέγοντας την περίκλειστη οικειότητα του εργαστηρίου του ως περιβάλλοντα χώρο για το εκάστοτε μοντέλο του. Στην πορεία του έργου του, αναζητεί με επιμονή τα ιδιαίτερα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά της κάθε μορφής, προχωρώντας ταυτόχρονα στην ανίχνευση του εσώτερου κόσμου της. Κατά τη μακρά διαδικασία της ζωγραφικής πράξης, που συχνά λαμβάνει διαστάσεις αλληλοεξομολογητικές, ο χώρος συχνά προεκτείνεται σε νέες επιφάνειες για να χωρέσει τη μορφή, μεταλλάσσεται και αναδομείται για τις ανάγκες κάθε καινούριας σύνθεσης, ενώ επανασηματοδοτείται ως αυτοτελές και διαφορετικό κάθε φορά περιβάλλον.

Τα έργα του Στέργιου Στάμου χαρακτηρίζονται από το εύληπτο εννοιολογικό τους πλαίσιο, την αισθητική δεινότητα και την κατασκευαστική τους αρτιότητα. Η φόρμα υποτάσσεται στην απόδοση της έννοιας με βασικές παραμέτρους την παράθεση κειμένων και την έντονη χρήση φωτός.
Τα κείμενα, που αναγράφονται στις επιφάνειες των έργων προς δημόσια ανάγνωση, είναι κείμενα εμβληματικά, φιλοσοφικά, θρησκειολογικά, λογοτεχνικά ή χειρόγραφα απλών ανθρώπων, με κοινωνιολογικό, πολιτικό ενδιαφέρον.
Κλειστό Π. Φαλήρου (Γήπεδο TaeKwonDo), Ολυμπιακά Ακίνητα Μωραϊτίνη 2, Παλαιό Φάληρο, Αττική
Πηγή:http://www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου