Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2010

Ατομική Έκθεση με τίτλο “Ατέρμων Πλεύση ΙΙΙ”


Εθνική Πινακοθήκη της Κίνας – Πεκίνο / 5 - 29 Μαρτίου 2010

Σχολή Καλών Τεχνών / Πανεπιστήμιο Σαγκάης / Σαγκάη /7-16 Απριλίου 2010


Ένα Ταξίδι στην Κίνα

Στην Εθνική Πινακοθήκη της Κίνας παρουσιάζεται η έκθεση του Βαγγέλη Ρήνα "Ατέρμων Πλεύση ΙΙΙ",από 5 έως 29 Μαρτίου 2010 .

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που Έλληνας εικαστικός εκθέτει στο σημαντικότερο μουσείο της χώρας. Παρουσιάζονται 35 περίπου έργα ζωγραφικής μεγάλων διαστάσεων και ένα γλυπτό-καράβι.

Το ξύλινο γλυπτό-καράβι έχει στην επιφάνειά του ένα παραμύθι, γραμμένο και σκαλισμένο με κινέζικα ιδεογράμματα και με γραφή brail από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Το παραμύθι του συγγραφέα Yang ShaoΒo αναφέρεται συμβολικά στις χώρες της Ελλάδας και της Κίνας.

Με την υποστήριξη της Κινεζικής και της Ελληνικής Πρεσβείας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και τη στήριξη του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού, η έκθεση διοργανώνεται από την Κινεζική Ομοσπονδία Γραμμάτων και Τεχνών της Κίνας, την Ένωση Κινέζων Καλλιτεχνών, το Διεθνή Οργανισμό Πολιτισμού της Σαγκάης, την Ομοσπονδία Γραμμάτων και Τεχνών της Σαγκάης, την Ένωση Καλλιτεχνών της Σαγκάης, τη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Σαγκάης με συνδιοργανωτή το Ερευνητικό Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Σαγκάης .

Η έκθεση στη συνέχεια θα μεταφερθεί στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Σαγκάης(99 Creative Center) όπου θα παρουσιαστεί από 7 έως 16 Απριλίου 2010.

Για τον καλλιτέχνη και το έργο του σημειώνουν χαρακτηριστικά:

Ο τεχνοκριτικός Χάρης Καμπουρίδης :

Ένα κινέζικο παραμύθι είναι σκαλισμένο στην επιφάνεια του καραβιού που ταξίδεψε από την Ελλάδα στην Κίνα για να εκτεθεί μαζί με τα άλλα έργα του Ρήνα στο Μουσείο. Το μεγάλο αυτό ταξίδι έρχεται να συμπληρώσει όλα τα προηγούμενα που το έργο του σημαντικού αυτού καλλιτέχνη έχει ήδη επιτελέσει, τα ταξίδια στον Χρόνο και τις διαστάσεις του όπως τα αντικρίζουμε στους πίνακες και τα ταξίδια στον Μύθο, όπως το αφηγούνται τα φανερά και τα κρυφά σημάδια της τέχνης του.


Ο καλλιτέχνης, κορυφαίος σε έμπνευση, ικανότητες και καθιέρωση, εκπροσωπεί μια Ελλάδα σύγχρονη αλλά και τους παλιούς διαχρονικούς μύθους της, την ατέρμονα πλεύση του Οδυσσέα, την εναρμόνιση Απόλλωνα και Διονύσου, την λυρική εξιδανίκευση και το θετικό, νικηφόρο, πνεύμα της περιπέτειας στον κόσμο. Είναι πνευματικές-δημιουργικές ιδιότητες που υιοθέτησε και η Ευρώπη και ο κόσμος ολόκληρος, χαρακτηριστικά που έρχονται τώρα να συναντήσουν τον άλλο μεγάλο πόλο του παγκόσμιου πολιτισμού, την Κίνα, τη διαχρονική μεγάλη ιστορία της και τη σύγχρονη δυναμική εξέλιξή της.

Ο συγγραφέας Υang ShaoBo:

Ο Βαγγέλης Ρήνας, άλλοτε είναι ο γηραιός ογδοντάχρονος Οδυσσέας του Ομήρου και άλλοτε, είναι ο οκτάχρονος Μικρός Πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σαίντ Εξυπερύ.
Η ζωγραφική του αναμειγνύει δύο ατμόσφαιρες: λύπη και χαρά. Αυτό που στα Ελληνικά αποδίδουμε ως «χαρμολύπη» και στα Κινεζικά είναι «Bei Xin Jiao Ji» (λύπη και χαρά σε πλήρη συνύπαρξη). Αυτές οι νύμφες ή οι μούσες χώνονται μέσα στην αγκάλη της λύπης ή της χαράς ακριβώς όπως κουρνιάζουν μέσα στη μήτρα της μάνας. Αυτή είναι η αναγέννηση του ενήλικα, είναι η λύπη και η χαρά πριν την έναρξη της ατέρμονης πλεύσης της ζωής
Η Κίνα δεν είναι η πατρίδα του σώματός του, αλλά αναπάντεχα δείχνει να είναι η πατρίδα της ψυχής του. Κάθε Κινέζος θα μπορέσει να ανακαλύψει ένα κομμάτι κρυμμένου ουρανού της ψυχής του, μέσω των έργων ενός καλλιτέχνη που έρχεται από μια τόσο μακρινή χώρα -την Ελλάδα.

Ο καθηγητής και πρόεδρος της Ένωσης Κινέζων Καλλιτεχνών Liu Dawei:

Ο Ρήνας, γιος του Αιγαίου, έχει μάτια τόσο καθαρά σαν τα νερά του πελάγους, καρδιά γεμάτη αγάπη βαθιά και πολύχρωμη: για τον ουρανό, για τη γη, για τη θάλασσα, για τα άσπρα σύννεφα, για τη ζωή, για τα καράβια……καθώς και για τη μακρινή και απέραντη Ανατολή. Η αγάπη αυτή είναι τολμηρή και μεγάλη, ξεπερνάει χρόνο και τόπο, είναι αγνή και πολύτιμη, σαν άγγελος κατελθών στη γη. Έτσι, υπερβαίνει τους κανόνες της τέχνης εισερχόμενος σε ένα περιβάλλον απελευθερωμένο από το Εγώ, δημιουργώντας έργα που πετυχαίνουν να καταστήσουν τις ρεαλιστικές μορφές μέσον δημιουργίας των διαστάσεων του οράματος
Πηγή:http://www.zougla.gr

1 σχόλιο:

  1. Φουσκώνω από εθνική υπερηφάνεια και μακάρι να πάνε κι άλλοι έλληνες καλλιτεχνες στην Κίνα και να αφήσουν τις καλύτερες εντυπώσεις. Δεν τον ξέρω τον καλλιτέχνη αλλά για να μιλούν έτσι γι αυτόν οι κινέζοι, που έχουν παράδοση στην τέχνη,κάτι θα ξέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή