Κυριακή, 9 Ιανουαρίου 2011

Αδριανός


Ο Αδριανός είναι αναγνωρισμένος ως ένας από τους πιο ταλαντούχους ζωγράφους της νεότερης γενιάς που ξεχωρίζει για την ποιητική του εσωτερικότητα. Μας συναρπάζει με το έργο του το οποίο αγγίζει το «είναι» των πραγμάτων και όχι το «φαίνεσθαι». Συμβολισμός με στοιχεία σουρεαλισμού χαρακτηρίζουν την τεχνική του. Οι πίνακές του αποκαλύπτουν λιγότερα απ΄ όσα υπαινίσσονται, αφήνοντας το θεατή να διαλευκάνει το μυστήριο της εικόνας.
Η ζωγραφική του χαρακτηρίζεται από πληθωρικότητα και αλληγορίες: στοιχεία της φύσης, φλεγόμενες πόλεις, σώματα με ασαφή προέλευση και αυτοπροσωπογραφίες αναμειγνύονται με σύμβολα που σχετίζονται με την απληστία, τη λαγνεία, τη θρησκεία. Ο καλλιτέχνης εμπνέεται από τον κύκλο της ζωής και απεικονίζει τη ματαιοδοξία του ανθρώπου μέσα από τα ενστικτά του.

Η Ιστορικός Τέχνης Μαρία Μιγάδη μεταξύ άλλων αναφέρει για το έργο του: "Το έργο του Αδριανού δίνει την εντύπωση ενός ανθρώπου πληθωρικού και με έντονες απόψεις, ο ίδιος όμως είναι άνθρωπος πολύ χαμηλών τόνων και συγκεντρωμένος στην δουλειά του. Δεν επιθυμεί να αναλύει τα έργα του αν και όταν το κάνει έχει πολλά να πει. Αποκαλεί τους πίνακές του «έργα ανάγνωσης», σαν να πρόκειται για κρυπτογραφημένα κείμενα των οποίων ο θεατής έχει στην κατοχή του τα κλειδιά και χρειάζεται μόνο να τα αποσαφηνήσει.
Μέσα στους πινακές του βλέπουμε ένα κράμα σύγχρονων και κλασικών αλληγοριών και αναμνήσεων να εστιάζουν σε ποικίλλες ιδέες της ζωής και το ρόλο του θανάτου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα μηνύματα που περνά ο Αδριανός μέσα από την εικονογραφία του συνάδουν με ιστορικούς πίνακες, τόσο της σύγχρονης εποχής όσο και παλαιότερων περιόδων, δίχως απαραίτητα να έχει εμπνευστεί από αυτούς. Φλαμανδικές φιγούρες, Βυζαντινές αναφορές, παλιά και σύχρονα ιδανικά αναμειγνύονται με δεξιοτεχνία στην τεχνική του.

Σε αυτήν την τρίτη ατομική έκθεση του Αδριανού, οι αναφορές σε θανάσιμα αμαρτήματα- ιδιαίτερα στη λαγνεία («Η Αρχή») και την απληστία («Επιλογές»)-, η χριστιανική εικονογραφία και- κυρίως- η παρουσία της νεκροκεφαλής είναι σχεδόν συνεχής. Αυτό φέρνει στο νου του θεατή το “Μemento Μori”.

Παρ’ όλη την κλασική του παιδεία και τους τρόπους με τους οποίους την ασπάζεται και την χειρίζεται στο έργο του, ο Αδριανός παραμένει απόλυτα σύγχρονος και προοδευτικός. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλη η προηγούμενη δουλειά του οδηγεί εδώ: σ’ ένα τολμηρό αποκαλυπτήριο του ψυχισμού του καλλιτέχνη και στην ωρίμανση της τεχνικής του, την εξέλιξη της οποίας έχουμε παρακολουθήσει στις δύο προηγούμενες εκθέσεις του. Το «Διπλό Ποτραίτο» μπορεί να μην είναι το έργο κατατεθέν της έκθεσης- όπως για παράδειγμα το «Κυρ Ηλίας Ι» ή το «Κυρ Ηλίας ΙΙ»- είναι όμως το έργο υπό της σκιάς του οποίου εξελίσσονται τα υπόλοιπα. Για τον Αδριανό σ’ αυτήν την έκθεση η τέχνη είναι ακρωτηριασμός. Είχε την υποχρέωση, όπως λέει, να ζωγραφίσει όπως αισθάνεται".

Στην έκθεση θα εκτεθούν 15 πίνακες μεγάλων διαστάσεων.
Πηγή:http://entertainment.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου