Έξι άγνωστα έργα του πρώτου «µοντέρνου» Έλληνα ζωγράφου, του Κωνσταντίνου Παρθένη, αποκαλύπτονται στο Παλαιό Φάληρο, µέσα στην εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου και μάλιστα στην Ωραία Πύλη. Πρόκειται για έξι μετάλλια µε τέσσερις Ευαγγελιστές και τους προφήτες Δαβίδ και Σολοµώντα.
Σύμφωνα με τα Νέα, στη σκιά παραμένουν κι άλλα επτά εµβληµατικά έργα του ζωγράφου στη νότια πλευρά του ναού, που είναι απρόσιτα για το ευρύ κοινό. Πρόκειται για τις αγιογραφίες του Αγίου Γεωργίου, του Αγίου Δημήτριου, του Αγίου Παντελεήμονος, της Αγίας Καλλιόπης, της Αγίας Φιλοθέης και της Αγίας Βαρβάρας που πλαισιώνουν την εντυπωσιακή Παναγία Μυρτιδιώτισσα.
«Πρόκειται για έναν µοναδικό θησαυρό» δήλωσε στα «Νέα» ο Γιώργος Μυλωνάς που ανακάλυψε τα άγνωστα έργα του Παρθένη κατά τη διάρκεια έρευνας για τη διπλωµατική - µεταπτυχιακή του εργασία στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο Αθηνών.
Όμως το νήµα για να βρεθούν τα άγνωστα έργα στο βηµόθυρο της εκκλησίας άρχισε να ξετυλίγει ο οµότιµος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο της Αθήνας, και Φαληριώτης, Νίκος Ζίας.
Από τους ελάχιστους που γνώριζε την ύπαρξή τους καθώς είχε ασχοληθεί επισταµένως µε την εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου, ενώ δεν είχε δηµοσιεύσει ποτέ τίποτα. Μάλιστα ήταν εκείνος που επέστησε την προσοχή στον νεαρό ερευνητή να τα αναζητήσει.
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ζίας, εκτός από τα παραπάνω 13 έργα, τον ναό κοσμούσαν κι άλλα 12 έργα του ζωγράφου, τα οποία όμως απομακρύνθηκαν λίγο μετά τη δημιουργία τους εξαιτίας των αντιδράσεων των πιστών.
Πρόκειται για το Δωδεκάορτο, που φιλοτέχνησε ο Κωνσταντίνος Παρθένης πάνω από το τέµπλο και το οποίο δεν έµεινε στον ναό ούτε µήνα.
Πηγή:http://www.tovima.gr
Σύμφωνα με τα Νέα, στη σκιά παραμένουν κι άλλα επτά εµβληµατικά έργα του ζωγράφου στη νότια πλευρά του ναού, που είναι απρόσιτα για το ευρύ κοινό. Πρόκειται για τις αγιογραφίες του Αγίου Γεωργίου, του Αγίου Δημήτριου, του Αγίου Παντελεήμονος, της Αγίας Καλλιόπης, της Αγίας Φιλοθέης και της Αγίας Βαρβάρας που πλαισιώνουν την εντυπωσιακή Παναγία Μυρτιδιώτισσα.
«Πρόκειται για έναν µοναδικό θησαυρό» δήλωσε στα «Νέα» ο Γιώργος Μυλωνάς που ανακάλυψε τα άγνωστα έργα του Παρθένη κατά τη διάρκεια έρευνας για τη διπλωµατική - µεταπτυχιακή του εργασία στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο Αθηνών.
Όμως το νήµα για να βρεθούν τα άγνωστα έργα στο βηµόθυρο της εκκλησίας άρχισε να ξετυλίγει ο οµότιµος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο της Αθήνας, και Φαληριώτης, Νίκος Ζίας.
Από τους ελάχιστους που γνώριζε την ύπαρξή τους καθώς είχε ασχοληθεί επισταµένως µε την εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου, ενώ δεν είχε δηµοσιεύσει ποτέ τίποτα. Μάλιστα ήταν εκείνος που επέστησε την προσοχή στον νεαρό ερευνητή να τα αναζητήσει.
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ζίας, εκτός από τα παραπάνω 13 έργα, τον ναό κοσμούσαν κι άλλα 12 έργα του ζωγράφου, τα οποία όμως απομακρύνθηκαν λίγο μετά τη δημιουργία τους εξαιτίας των αντιδράσεων των πιστών.
Πρόκειται για το Δωδεκάορτο, που φιλοτέχνησε ο Κωνσταντίνος Παρθένης πάνω από το τέµπλο και το οποίο δεν έµεινε στον ναό ούτε µήνα.
Πηγή:http://www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου