Πέμπτη, 30 Αυγούστου 2012

Αυγουστιάτικη βόλτα υπό το φως της πανσελήνου


Εκατόν είκοσι μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι θα ανοίξουν για το κοινό το βράδυ της αυγουστιάτικης πανσελήνου την Παρασκευή 31 του μήνα.
Το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού δίνει και φέτος στο κοινό την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τα αρχαία, κάτω από το μαγικό σεληνόφως।
Η μεγάλη ανταπόκριση που γνωρίζει σταθερά ο θεσμός τα τελευταία χρόνια, οδήγησε τους αρμοδίους να ανοίξουν ακόμα περισσότερα μνημεία με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε 120 από 80 που ήταν πέρυσι.
Σε 85 από αυτά θα πραγματοποιηθεί σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, ξεναγήσεις και προβολή κινηματογραφικών ταινιών, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.
Από τον κατάλογο εξαιρείται και φέτος η Ακρόπολη των Αθηνών. Ωστόσο. θα είναι ωστόσο ανοιχτό το Μουσείο της Ακρόπολης, που θα γιορτάσει την Πανσέληνο με ρομαντικές μελωδίες για το φεγγάρι από το Μουσικό Σχολείο Βόλου, στον προαύλιο χώρο του στις 9:30 μ.μ.

Το Νομισματικό Μουσείο επέλεξε να λάβει μέρος σε αυτή την καλοκαιρινή γιορτή με τη μουσική εκδήλωση «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι». Η Αναστασία Μουτσάτσου θα ερμηνεύσει αγαπημένα τραγούδια με τη συνοδεία του Ανδρέα Βουδούρη στο πιάνο. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου και η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη. Οι εκθεσιακοί χώροι του Νομισματικού Μουσείου θα παραμείνουν ανοιχτοί για το κοινό έως τις 8.30 μ.μ. Οργανωμένες ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 6.30 μ.μ. έως τις 8.30 μ.μ.

Στην Αθήνα θα είναι επίσης ανοιχτή η Ρωμαϊκή Αγορά, όπου θα δώσει συναυλία με τραγούδια Ελλήνων συνθετών η Φιλαρμονική Ορχήστρα Πνευστών του Δήμου Αθηναίων. Στο Επιγραφικό Μουσείο (Τοσίτσα 1) θα προβληθεί η ταινία του Φίλιππου Κουτσαφτή «Η αγέλαστος πέτρα» στις 8.30 μ.μ.

Στον Αρχαιολογικό χώρο Σουνίου (εκτός περίφραξης χώρου, περιοχή Τουριστικού Περιπτέρου) θα δοθεί συναυλία με τις Τάνια Τσανακλίδου και Ελένη Τσαλιγοπούλου σε τραγούδια του Γιώργου Ανδρέου. Στο Αμφιαράειο θα γίνει μουσική εκδήλωση, σε συνεργασία με τον Δήμο Ωρωπού. Στον Αρχαιολογικό χώρο Ελευσίνας (Μεγάλα Προπύλαια) εκδήλωση με τους Μάρθα Φριτζήλα και Τάκη Φαραζή σε συνεργασία με τον Δήμο Ελευσίνας. Το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων και η Κρήνη Θεαγένους θα είναι ανοικτά για το κοινό.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ανάλογες εκδηλώσεις θα γίνουν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ξεχωρίζουν η εκδήλωση που ετοίμασε το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας με τίτλο «Οι ποιητές μας κάτω απ' την πανσέληνο του Αυγούστου» στο παλαιό φρούριο Κέρκυρας. Η συναυλία της Μαρίζας Κωχ στο Ακρωτήρι Σαντορίνης। «Η σονάτα του σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου που θα ακουστεί σε νησιά του Νότιου Αιγαίου (Αμοργός, Ανδρος, Κέα, Μήλος, Σαντορίνη Μύκονος, Σάμος κ.ά.).

Πηγή:http://www.e-go.gr


Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

«Το αγκάθι της ομορφιάς»


Δέσποινα Μεϊμάρογλου - Ελένη Λύρα

Εγκαίνια: 21 Σεπτεμβρίου 2012, 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 21 Σεπτεμβρίου – 19 Οκτωβρίου, 2012


To Beton7 Gallery παρουσιάζει την έκθεση της Δέσποινας Μειμαρόγλου και Ελένης Λύρα με τίτλο «Το αγκάθι της ομορφιάς» σε επιμέλεια Αποστόλη Αρτινού.

Στο έργο της Ελένης Λύρα παρίστανται οι πνοές μιας σιωπής, της σιωπής των αγγέλων. Οι «Αρχάγγελοι» της Λύρα (1998), είναι ομοιώσεις που αν και αναπαρίστανται δεν εκκοσμικεύονται, μένουν, καθηλωμένοι μόνο, σ’ αυτό το κατακλυσμιαίο που τους εισάγει. Η ενσάρκωση τους γίνεται έτσι φορέας ενός απόκοσμου κάλλους, η δυνατότητα μιας καταγωγικής επιστροφής του κόσμου, σ’ αυτό που δεν είναι κόσμος αλλά εικόνα του κόσμου, η γενέθλια εικόνα της ομορφιάς. Μια ομορφιά όμως που τανίζεται στην εκστατική της απορία, στην κοσμική αδιαθεσία της.

Οι άγγελοι έτσι αν και αναπαρίστανται δεν παρίστανται, μένουν δεσμώτες αυτού του κάλλους, φαντασματικές υποστάσεις, παράσιτα, σκιές. Καθίστανται έτσι συμβαντικές υπάρξεις, μορφές που αντιστρέφουν τη γλώσσα, στον ορίζοντα της αδύνατης πάντα γλώσσας, αυτής της δυνατής σιωπής του άλλου.

Σε αντίθεση με την παραπάνω εικονοποιία οι άγγελοι της Δέσποινας Μεϊμάρογλου δεν έλκουν την καταγωγή τους από τη σαγήνη των ουρανών αλλά από την άβυσσο των media. Δεν είναι άγγελοι του θείου πάθους αλλά άγγελοι του κακού, άγγελοι θύματα του κακού. Οι έκπτωτοι άγγελοι της Μεϊμάργλου εκθέτουν την αμφισημία του κοινωνικού τους περιεχομένου, μετεωρίζονται σ’ αυτό το μεταίχμιο μεταξύ του συμβολικού και του πραγματικού τους πεδίου, στη βιαιότητα της αναπαραστατικής τους κλίμακας.

Είναι άγγελοι που εξέπεσαν απ’ την ανιστορική τους θέση στο ρου της ιστορίας, συν-κινούμενοι αυτή τη φορά απ’ την τροπή των πραγμάτων. Και είναι γι αυτό που απώλεσαν και την αγγελική τους ομορφιά, ανοικτές, αιμάσσουσες πληγές τώρα, ακυρωμένες υπάρξεις, αποκομμένες από τον ουράνιο βιόκοσμο τους.

Αποστόλης Αρτινός

Beton 7
Πύδνας 7, Βοτανικός - Αθήνα 11855
(στάση μετρό ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ)
τηλ. 0030 210 7512625
www.beton7.com – info@beton7.com
καθημερινές 14.30-20.30, Σάββατο 14.00-18.00

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης
Πηγή:http://www.zougla.gr

Παλαιοί Χάρτες του Ευρύτερου Ελλαδικού Χώρου


.. στα Ίχνη της Αρχαιογνωσίας και της Ιστορίας!

7 - 23 Σεπτεμβρίου 2012

Το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη παρουσιάζει από τις 7 έως και τις 23 Σεπτεμβρίου 2012 μία μοναδική έκθεση 200 περίπου πρωτότυπων παλαιών χαρτών, που ανήκουν στη συλλογή του καθηγητή Παναγιώτη Ν. Σουκάκου.

Οι χάρτες που εκτίθενται και στους τρεις εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, εστιάζουν στη χαρτογραφική απεικόνιση του ευρύτερου ελλαδικού χώρου και της ανατολικής Μεσογείου και περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα της εξέλιξης της χαρτογραφίας, από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα. Ανάμεσά τους, χάρτες του χερσαίου και νησιωτικού χώρου, ιστορικοί, θρησκευτικοί και σατιρικοί χάρτες, προμετωπίδες και σελίδες τίτλου από εξαιρετικής επιμέλειας χαρτογραφικές εκδόσεις.

Η πνευματική αφύπνιση της Αναγέννησης, που έφερε στο προσκήνιο τις επιστημονικές μελέτες της αρχαιότητας και τα εξερευνητικά ταξίδια, που δημιούργησαν νέα δεδομένα στην παγκόσμια γεωγραφία, οδήγησαν σε άνθιση τη χαρτογραφία και καθιέρωσαν τη γεωγραφία ως απαραίτητο στοιχείο της στοιχειώδους εκπαίδευσης στο δυτικό κόσμο. Στην Ιταλία και αργότερα στις Κάτω Χώρες, τη Γαλλία και την Αγγλία, στα χρόνια της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού, εκδίδονται μνημειώδεις χαρτογραφικές συλλογές (άτλαντες), καθώς και πολύτιμα και πανάκριβα, για την εποχή, εκπαιδευτικά βοηθήματα. Πηγές της σύνθεσής τους ήταν τα έργα των αρχαίων χαρτογράφων (όπως ο Κλαύδιος Πτολεμαίος), στα οποία ανέτρεξαν συστηματικά οι νέοι χαρτογράφοι, εμπλουτίζοντάς τα σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές μεθόδους και ανακαλύψεις της εποχής.

Οι χάρτες της συλλογής είναι έργα χαρτογράφων, οι οποίοι έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της επιστήμης τους, όπως οι:

  • Gerardus Mercator (1512-1594)
  • Abraham Ortelius (1527-1598)
  • Joan Blaeu (1596-1673)
  • Johannes (Jan) Janssonius (1588-1664)
  • Nicolas & Guillaume Sanson (1633-1703)
  • Frederick de Wit (1629/30-1706)
  • Johann Baptiste Homann (1664-1724)
  • Pierre Mortier (1661-1711)
  • Olfert Dapper (c. 1635-1689)
  • Vincenzo Maria Coronelli (1650-1718)
  • Johannes Van Keulen (1697-1709)
  • Frederick de Wit (1629/30-1706)
  • Johann Laurenberg (1590-1658)
Αποτυπώνουν το χερσαίο και νησιωτικό ελλαδικό χώρο, συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα, νησιά και πόλεις της Ελλάδας, αλλά και τα μικρασιατικά παράλια, την περιοχή της Κωνσταντινούπολης και των Στενών των Δαρδανελλίων.

Οι ιστορικοί χάρτες που παρουσιάζονται αφορούν μυθολογικά και ιστορικά δρώμενα και γεγονότα.

Πηγές τους είναι:

  • η ελληνική και ρωμαϊκή μυθολογία (Αργοναυτική Εκστρατεία, Ιλιάδα, Οδύσσεια, Αινειάδα)
  • η αρχαία ελληνική ιστορία: οι Περσικοί Πόλεμοι (492-490 π.Χ. και 480-479 π.Χ.)
  • ο Πελοποννησιακός Πόλεμος (431-404 π.Χ.)
  • η Ανάβαση του Κύρου (401 π.Χ.) και η Κάθοδος των Μυρίων
  • η Αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου (334-323 π.Χ.)
  • τα βασίλεια των Διαδόχων του
  • η ρωμαϊκή και βυζαντινή ιστορία
  • τα γεγονότα της νεότερης ιστορίας (των χρόνων που ακολούθησαν την πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453)
  • τους Ενετοτουρκικούς Πολέμους (15ος-17ος αι.)
  • την Ελληνική Επανάσταση (1821) και
  • τη διαμόρφωση του νέου ελληνικού κράτους έως τον 20ό αιώνα (Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-1913, Μικρασιατική Εκστρατεία 1919-1922).
Ξεχωριστό σημείο αναφοράς της έκθεσης αποτελεί η ανάπτυξη της δωδεκάφυλλης Χάρτας του Ρήγα Βελεστινλή (συλλογή Sylvia Ioannou Foundation), που τυπώθηκε το 1797 στη Βιέννη, ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Φέρει πλήθος μυθολογικών και ιστορικών αναφορών, ενώ ταυτόχρονα ενσαρκώνει το όραμα του Ρήγα για την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους και τον πρωτεύοντα ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή των Βαλκανίων.

Οι θρησκευτικοί χάρτες της έκθεσης αποτυπώνουν τη γεωγραφία της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, με επίκεντρο τους Αγίους Τόπους, όπως π.χ. τις περιπλανήσεις των Ισραηλιτών στην Έρημο έως την άφιξή τους στη Γη της Χαναάν, τις περιοχές όπου έζησε και δίδαξε ο Ιησούς, τις περιοδείες των Αποστόλων, αλλά και περιοχές όπου πραγματοποιήθηκαν Εκκλησιαστικές Σύνοδοι, καθώς και τα μεγάλα Πατριαρχεία, με την οριοθέτηση των γεωγραφικών τους συνόρων και των ορίων της θρησκευτικής τους δικαιοδοσίας και επιρροής.

Μία ιδιαίτερη όσο και πρωτότυπη ενότητα αποτελούν οι πολιτικοσατιρικοί χάρτες, μία κατηγορία που ξεφεύγει από την αυστηρότητα της επιστημονικής χωροταξικής αποτύπωσης. Χρησιμοποιούν έξυπνα το γεωγραφικό ανάγλυφο για να καταδείξουν, συνοπτικά όσο και ευανάγνωστα, το πολιτικό παρασκήνιο και να ασκήσουν κριτική μέσω της σάτιρας. Από τους πρώτους χάρτες που κυκλοφόρησαν είναι εκείνος του άγγλου γελοιογράφου James Gillray με θέμα του τον ανταγωνισμό μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας. Ανάμεσά τους, πιο γνωστός είναι ο χάρτης του «Μαύρου Χταποδιού», που στη διάρκεια του Ρωσοτουρκικού Πολέμου 1877, απεικονίζει τη Ρωσία ως χταπόδι, να απλώνει τα πλοκάμια της σε Ανατολή και Δύση.

Τέλος, εκτίθενται προμετωπίδες και σελίδες τίτλου από μνημειώδεις χαρτογραφικές εκδόσεις-σταθμούς στην ιστορία της χαρτογραφίας. Πρόκειται για εξαίσιου κάλλους αλληγορικές συνθέσεις, που διακοσμούσαν τη δεύτερη και τρίτη σελίδα ενός άτλαντα και προσκαλούν τον αναγνώστη σε έναν κόσμο άγνωστο, μυστηριώδη, που θα γίνει δικός του, προσφέροντάς του το κλειδί στην εγκυκλοπαιδική γνώση.

Περίτεχνοι και ιδιόμορφοι, οι χάρτες της συλλογής αποτυπώνουν την αρχαία και σύγχρονη γεωγραφία και ξεδιπλώνουν μία χαρτογραφική περιήγηση στην πορεία του Ελληνισμού διαμέσου των αιώνων, αναδεικνύοντας τις αέναες διασταυρώσεις του με τους λαούς της Εγγύς Ανατολής και τον πρωτεύοντα ρόλο της περιοχής της ανατολικής Μεσογείου στην ανάπτυξη του πολιτισμού της δυτικής Ευρώπης.

Η έκθεση συνοδεύεται από πολυτελή κατάλογο στην ελληνική γλώσσα.

Επιμέλεια έκθεσης: Νατάσα Καστρίτη
Διάρκεια έκθεσης: 7 – 23 Σεπτεμβρίου 2012
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012 στις 20:00

Ώρες λειτουργίας:
  • Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Σάββατο, Κυριακή: 10.00-18.00
  • Πέμπτη, Παρασκευή: 10.00-20.00
Τιμές εισιτηρίων:
  • 6 ευρώ
  • 3 ευρώ (μειωμένο)
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα

T: 210-3611206
F: 210-3611349
E: info@theocharakis-foundation.gr
W: www.thf.gr

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης
Πηγή:http://www.zougla.gr

«Errata» του Γιώργου Λαζόγκα στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη


Ο Γιώργος Λαζόγκας παρουσιάζει στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη την έκθεση Errata από τις 11 Οκτωβρίου έως τις 3 Νοεμβρίου 2012.

Στην έκθεση παρουσιάζει σχέδια σε μικρά σχήματα και μεγαλύτερα, τυπώματα, κολλάζ, κατασκευές, βίντεο και επανέρχεται στην ενότητα με τα «Σεντόνια»। Τα έργα –παλιότερα και νεότερα- γίνονται η αφορμή για παρεμβάσεις ή αναθεωρήσεις, μέσα στο πλαίσιο της έννοιας Λάθος.
Η έκθεση Errata αναπτύσσεται πάνω στην ιδέα ότι ένα έργο ακόμα και αν έχει ολοκληρωθεί, επιδέχεται μετατροπές και διαφορετικές αναγνώσεις, επαναδιαπραγματευόμενο την αρχική του ταυτότητα. Η διαδικασία της μετατροπής, του «ξαναδουλέματος», της επαναφοράς ενός έργου ή θραυσμάτων του έργου, βρίσκονται εντός της προβληματικής του έργου του Γιώργου Λαζόγκα.

«Errata»
Γιώργος Λαζόγκας
Εγκαίνια Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012, 8.00 μ.μ.
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20
10673, Αθήνα / Τηλ. 2103608278
www.zoumboulakis.gr

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:
Ο Γιώργος Λαζόγκας σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Θεσσαλονίκη και ζωγραφική στο Παρίσι με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης. Από το 1975 έως το 1999 δίδαξε ζωγραφική στην Αρχιτεκτονική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2008 επανέρχεται στο διδακτικό έργο, καθώς εκλέγεται καθηγητής ζωγραφικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών. Έχει δείξει δουλειά του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, Biennale Sao Paolo, Βραζιλία, Μπιενάλε Λισσαβόνας., Πορτογαλία, Biennale de Paris Musee D' Art Modern Paris Grand Palais, Παρίσι). Τα έργα του βρίσκονται σε διάφορες Συλλογές, ενώ η έκθεση Errata είναι η δεύτερη ατομική έκθεση που παρουσιάζει στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.

Διάρκεια έκθεσης: 11 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2012

Πηγή:http://www.e-go.gr


Έξι γλύπτες βάζουν τη... σφραγίδα τους


Εξι μεγάλα γλυπτά προσφέρουν γνωστοί καλλιτέχνες στον αύλειο χώρο του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στα βόρεια Τζουμέρκα των Ιωαννίνων, το οποίο φέρει το όνομα του εμπνευστή και δημιουργού του, καθηγητή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Θεόδωρου Παπαγιάννη।

Τα έργα είναι το αποτέλεσμα του 3ου Συμποσίου Γλυπτικής που γίνεται αυτές τις μέρες στους χώρους του Μουσείου, στο Ελληνικό Ιωαννίνων και θα διαρκέσει ως τις 7 Σεπτεμβρίου.

Εκτός του κ. Παπαγιάννη συμμετέχουν ακόμη οι γλύπτες Κυριάκος Ρόκος, Γιώργος Χουλιάρας, Σπύρος Λισγάρας, Θανάσης Μπουκουβάλας και Γιώργος Παλαμάρης. Δουλεύοντας πολλές ώρες την ημέρα πάνω στο ξύλο, στο μέταλλο και στο μάρμαρο οι καλλιτέχνες δημιουργούν έργα μεγάλων διαστάσεων, τα οποία θα δωρίσουν στο Μουσείο ή θα εγκαταστήσουν στη διαδρομή για το ιστορικό μοναστήρι, που είναι αφιερωμένο στη Γέννηση της Θεοτόκου και βρίσκεται έξω από το Ελληνικό.

Κάτι ανάλογο είχε γίνει και πέρσι κατά τη διάρκεια των εργασιών του 2ου Συμποσίου Γλυπτικής και 9 έργα βρίσκονται ήδη στο προαύλιο του Μουσείου ή στον δρόμο για την Τσούκα.

«Στόχος μας είναι να στήσουμε ένα ανοιχτό εργαστήριο για να βλέπει ο κόσμος τη δουλειά μας. Να βλέπει το αποτέλεσμα της δημιουργίας και πώς μετατρέπεται ένα κομμάτι άψυχο υλικό σε εικαστικό έργο. Σημαντικό επίσης είναι πως χρησιμοποιούμε ανακυκλώσιμα υλικά, περνώντας έτσι το μήνυμα πως τίποτε δεν πάει χαμένο», είπε στο «Εθνος» ο κ. Παπαγιάννης.

Πλην της καλλιτεχνικής δημιουργίας το πρόγραμμα του Συμποσίου περιλαμβάνει και πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, όπως ομιλίες και προβολές ντοκιμαντέρ, λογοτεχνικές βραδιές και συναυλίες. Ολα αυτά συγκεντρώνουν στο Ελληνικό πολλούς ντόπιους και ξένους που γνωρίζουν το Συμπόσιο Γλυπτικής και το περιμένουν κάθε χρόνο.

«Αφήνουμε ανοιχτά τα μικρόφωνα στους ειδικούς και στον κόσμο. Κάνουμε συζητήσεις για θέματα εικαστικά και άλλα που έχουν σχέση με την τέχνη και επιδιώκουμε τη συμμετοχή του κοινού, γιατί μια ιδέα, μια άποψη, μια δράση ή μια αντίδραση θα μας δώσει αφορμή για ένα επόμενο δημιούργημα», ανέφερε ο κ. Παπαγιάννης.

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θόδωρος Παπαγιάννης» φιλοξενείται σε ένα παλιό πέτρινο κτίσμα, στο ισόγειο του οποίου στεγάζεται το δημοτικό σχολείο του Ελληνικού. Διαθέτει 300 έργα, τα περισσότερα είναι του κ. Παπαγιάννη, ενώ 20 μεγάλα γλυπτά βρίσκονται στο εσωτερικό αλλά και στον αύλειο χώρο.

«Τα έργα που εκτίθενται αφορούν την Ηπειρο. Το Μουσείο είναι μοναδικό, γιατί μιλά για το ψωμί, τον ξενιτεμένο, τον ευεργέτη, τον πνευματικό άνθρωπο, τον κτίστη, τον κτηνοτρόφο. Ανάμεσα στα έργα υπάρχουν και πολλά που είναι καμωμένα από τα αποκαΐδια του Πολυτεχνείου, αντικείμενα δεύτερης χρήσης πεταμένα σε μάντρες, αλλά και μια σειρά από προπλάσματα μεταλλίων, από πορτρέτα σημαντικών ανθρώπων, καθώς και μια αναπαράσταση τάξης αφιερωμένη στη μάθηση», σημείωσε ο ιδρυτής του.

Μ.Ρ.

Πηγή:http://www.e-go.gr



Ελληνικό «Κοινό Έδαφος» στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Βενετίας


Το ελληνικό περίπτερο της 13ης Διεθνούς Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας εγκαινιάζεται σήμερα, δείχνοντας στους ξένους επισκέπτες ένα «θετικό» πρόσωπο της Αθήνας και ένα δυναμικό νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, που αναπτύσσουν τις ιδέες τους στην έκθεση «Made in Athens», σε επιμέλεια Πάνου Δραγώνα και Aννας Σκιαδά.

Στους δαιδαλώδεις κήπους Giardini της Βενετίας και στα περίπτερα της Διεθνούς Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής - που είναι μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις στον κόσμο, συγκεντρώνονται ονόματα της αρχιτεκτονικής, νέοι, διεθνείς αρχιτέκτονες και δημιουργικές ομάδες, που ανταλλάσσουν ιδέες γύρω από το θέμα «Common Ground» (Κοινό Έδαφος), το οποίο όρισε φέτος ο διευθυντής της Μπιενάλε, ο Αγγλος αρχιτέκτονας, Ντέηβιντ Τσίπερφιλντ.


Το «Κοινό Έδαφος» της ελληνικής συμμετοχής εκφράζεται μέσα από ένα τρισδιάστατο μωσαϊκό απ' όπου προβάλλουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος χώρος της ελληνικής πρωτεύουσας, με σήμα κατατεθέν από τη μια, τις αναρίθμητες ανώνυμες πολυκατοικίες και από την άλλη, τους δημόσιους χώρους μιας πόλης σε κρίση, όπου το συλλογικό «έξω» εισβάλει στο ατομικό «μέσα».

Από την έκθεση «Made in Athens» δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι νέες απόπειρες ανάκτησης και επανοικειοποίησης του δημόσιου χώρου της Αθήνας, με την άμεση συμμετοχή των πολιτών. Για παράδειγμα, παρουσιάζεται το αυτοδιαχειρζόμενο πάρκο των οδών Ναβαρίνου και Ζωοδόχου Πηγής - πρώην παρκινγκ που κατέλαβαν οι κάτοικοι των Εξαρχείων και μετέτρεψαν σε χώρο πρασίνου και συνάντησης.

Στο ενδιαφέρον ελληνικό περίπτερο, τις αρχιτεκτονικές ιδέες συμπληρώνουν τα εικαστικά μέσα, όπως οι δύο φανταστικές ιστορίες του Ανδρέα Αγγελιδάκη, που αφηγούνται την οικονομική κρίση μέσα από τις ιστορίες δύο κτηρίων: το καζίνο του Μον Παρνές και την πολυκατοικία «Χαρά» - για ενοίκους χαμηλού εισοδήματος, σαν τρομακτικό τρολ που περπατά με κατεύθυνση την έξοδο από την πόλη, καθώς η ζωή σε αυτήν χειροτερεύει.

Το δικό του σχόλιο για τους ενοίκους των πολυκατοικιών στην Αθήνα της κρίσης, κινηματογράφησε ο σκηνοθέτης Aγγελος Φραντζής, σε 14 σταθερά κάδρα διαφορετικών μεγεθών, που αφηγούνται τις μικρές και μεγάλες πράξεις των ενοίκων.

Η 13η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Βενετίας ανοίγει αύριο, Τετάρτη 29 Αυγούστου, για το κοινό και θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου।

Πηγή:http://www.naftemporiki.gr

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

«H ζωή είναι ωραία και ο θάνατος θλιβερός» ...από δύο Κερκυραίους Zωγράφους, στην «Kερκυραϊκή Πινακοθήκη».


«H ζωή είναι ωραία και ο θάνατος θλιβερός»
...από δύο Κερκυραίους Zωγράφους, στην «Kερκυραϊκή Πινακοθήκη».

• Tη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου (και ώρα 8.30 το βράδυ) εγκαινιάζετε στην «Kερκυραϊκή Πινακοθήκη» (Ιωάννου Θεοτόκη 77 / Κέρκυρα) μια πολύ ενδιαφέρουσα Έκθεση Ζωγραφικής, που έχει σαν τίτλο... «H ζωή είναι ωραία και ο θάνατος θλιβερός». Οι ζωγράφοι P.S.Mavro/Stavriotis - Γιώργος Α. Μικάλεφ, ανοίγουν την φετινή Xειμερινή Εικαστική περίοδο της «Kερκυραϊκής Πινακοθήκης» παρουσιάζοντας τα νέα ζωγραφικά έργα τους. Οι καλλιτέχνες δούλεψαν προγραμματισμένα με «κοινό τίτλο»... αλλά ο κάθε ένας με το δικό του πρωτότυπο τρόπο. Το αποτέλεσμα τελικά και αυτής της εικαστικής συνεργασίας τους... τουλάχιστον μας «εκπλήσσει» και μας «προβληματίζει»!

• Ο P.S.Mavro/Stavriotis (ο «παλαιότερος») ζωγραφίζει επάνω σε κοινές χαρτόκουτες συσκευασίας «Προθανάτια, Επιθανάτια, Μεταθανάτια» έργα... και λέει για τη ζωγραφική του... «Προβληματίζομαι, το τελευταίο καιρό, πάνω στο τρίπτυχο «Προθανάτια, Επιθανάτια, Μεταθανάτια». Όλος αυτός ο προβληματισμός, μου έδωσε θέμα για ζωγραφική. Φιλοτέχνησα έργα με θέμα «Ο Θάνατος είναι άσχημος», «Oι αρχέγονοι θεοί του Θανάτου», ή «Τα αρχαία θεϊκά ζευγάρια» κλπ... Αυτά τα έργα μου, είναι ζωγραφισμένα επάνω σε ταπεινές - φτωχές - χαρτόκουτες συσκευασίας - με ακριλικά χρώματα και λαδοπαστέλ. Τη βασική φόρμα - στάση - των έργων την έδωσε το όρθιο ανάπτυγμα της χαρτόκουτας, πάνω στην οποία και είναι ζωγραφισμένες οι Aρχέγονες - Πρώτο γονικές - φιγούρες μου...».

• Ο Γιώργος Μικάλεφ (ο «νεότερος») ζωγραφίζει επάνω σε χαρτί... «Ευοίωνα και δυσοίωνα στιγμιότυπα καθημερινότητας», όπως λέει ο ίδιος και συμπληρώνει... «Ως καλλιτέχνης μπορεί να διακατέχομαι από την εμμονή ενός επικείμενου πιθανού «ψυχικού ακρωτηριασμού» της γενιάς μου... αλλά δεν παύω να βλέπω και τη χαρά της απλής ζωής, του έρωτα, της προσφοράς, της φιλίας και της δημιουργικότητας. Στα έργα μου ζωγραφίζω «ευοίωνα στιγμιότυπα» να συνυπάρχουν μαζί με τα «δυσοίωνα στιγμιότυπα». Κατά κάποιο τρόπο - τα «ευοίωνα» ξορκίζουν τα «δυσοίωνα»! ... και όλα αυτά γιατί πιστεύω πως, τελικά... «το κακό, όπου και αν βρίσκετε, τελικά θα βρεθεί και θα εξολοθρευτεί, η αγάπη θα το νικήσει και το Καλό θα επικρατήσει Παντού»!

• Τα έργα παρουσιάζονται ως ενότητα, στην Iδιωτική «Kερκυραϊκή Πινακοθήκη» του Mιχαήλ Aγγέλου Βραδή. (Ιωάννου Θεοτόκη 77 / Κέρκυρα) από τις 3/9/12 - έως τις 19/11/12.

...........................
• Eυχαριστούμε εκ των πρότερων τόσο για την παρουσία σας στα Eγκαίνια της Έκθεσης...
όσο και για την προβολή αυτής της καλλιτεχνικής εργασίας.

Οι καλλιτέχνες
P.S.Mavro/Stavriotis - Γιώργος Α. Μικάλεφ

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Μεγάλη έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο στο Μουσείο του Σίδνεϊ


Το αυστραλιανό Μουσείο του Σίδνεϊ επιδιώκει την ενεργό ανάμειξη της ομογένειας, έτσι ώστε να έχει την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία η προσεχής έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο, η οποία θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Για τον σκοπό αυτό, προγραμματίζεται δημόσια συγκέντρωση την ερχόμενη Παρασκευή 24 Αυγούστου στην αίθουσα της Αδελφότητας του «Μεγάλου Αλεξάνδρου» στο Μάρικβιλ του Σίδνεϊ. Κύρια ομιλήτρια θα είναι η ομογενής Θεοδώρα Μηνά - Γιαννιώτη, που ανέλαβε πρόσφατα την ευθύνη προγραμματισμού για τις επισκέψεις του κοινού, και στο πλαίσιο αυτό επικοινωνεί με διάφορες κοινωνικές ομάδες και φορείς.


Η έκθεση θα λειτουργεί από τις 24 Νοεμβρίου έως τις 29 Απριλίου 201, και εκλαμβάνεται ως μια από τις «πιο επιβλητικές και πιο συναρπαστικές εκθέσεις που έχει φιλοξενήσει αυτό το Ίδρυμα», σύμφωνα με τους ιθύνοντές του. Έρχεται από το διάσημο Μουσείο Hermitage Αγίας Πετρούπολης και περιλαμβάνει 400 αντικείμενα που καλύπτουν μια χρονική περίοδο 2500 χρόνων περίπου, από την κλασική αρχαιότητα έως την σύγχρονη εποχή. Τα εκθέματα επικεντρώνονται στον Μέγα Αλέξανδρο ενώ η έκθεση εστιάζει στον μύθο, την πραγματικότητα, την εκστρατεία και τον θρύλο του Μεγάλου Στρατηλάτη.

«Θέλουμε να συζητήσουμε και να συγκροτήσουμε μια ομάδα εργασίας με την ελληνική παροικία, ώστε αυτή να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σ' αυτή την σπουδαία έκθεση, γι' αυτό και καλούμε τους συμπάροικους να προσέλθουν σε δημόσια συγκέντρωση γι' αυτό το σκοπό», δήλωσε η κα। Μηνά - Γιαννιώτη και πρόσθεσε: «Καλώ τους ομογενειακούς παράγοντες, τους εκπροσώπους των οργανώσεων, τους πολιτικούς εκπροσώπους όλων των επιπέδων, τους δημοσιογράφους των ομογενειακών μέσων ενημέρωσης, τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές, τους επιχειρηματίες και κάθε συμπάροικο που ενδιαφέρεται, να προσέλθουν σε αυτή την εκδήλωση».

Πηγή:http://www.naftemporiki.gr


Εντυπωσιακά τρισδιάστατα έργα ταξιδεύουν στην Κίνα


Οχτώ καλλιτέχνες δούλεψαν επί 50 ημέρες ζωγραφίζοντας εικόνες σε τοίχους και πατώματα ειδικά γι' αυτό το πρότζεκτ, το οποίο θα ταξιδέψει σε όλη την Κίνα μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο.

Εκατοντάδες επισκέπτες περνούν τις πόρτες της έκθεσης "Μαγική Τέχνη" για να αγγίξουν, να φωτογραφηθούν και να γίνουν μέρος του ενός ή του άλλου πίνακα σε έργα που δείχνουν να "εκρήγνυνται" μέσα από τις κορνίζες τους।

Για όλα "φταίει" το 3D που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτή τη διαδραστική καλλιτεχνική έκθεση στην πόλη Χεφέι, πρωτεύουσα της επαρχίας Ανχούι της ανατολικής Κίνας.

Οι επισκέπτες το διασκεδάζουν με την ψυχή τους ποζάροντας μπροστά από τα τρισδιάστατα έργα της γκαλερί, που μόλις ξεκίνησε να λειτουργεί. Μάλιστα, η συμμετοχή τους στην όλη εμπειρία ενθαρρύνεται ιδιαίτερα από τους διοργανωτές, άλλωστε αυτό είναι και το νόημά της.

Ανάμεσα στις 50 εικόνες, μπορεί κανείς να δει έναν καρχαρία να βγαίνει μέσα από τον ωκεανό (και μετά άφοβα να τοποθετήσει το κεφάλι του στα κοφτερά δόντια του), πάπιες να κυνηγούν ένα ιπτάμενο τηγάνι με αβγά, έναν δεινόσαυρο δεμένο με λουρί (το οποίο ο επισκέπτης μπορεί να τραβήξει λες και είναι κατοικίδιο), μια απειλητική κόμπρα που έχει τυλίξει σφιχτά έναν πίνακα, έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο να ξεχύνεται από το κάδρο, μια σανίδα σερφ πάνω στα κύματα, μια γέφυρα στον αέρα, μια θάλασσα να χύνεται στο πάτωμα από έναν στραβό πίνακα, αλλά και τον Κόμη Δράκουλα και τον Απίθανο Χαλκ, κ.ά.

Η έκθεση αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στις νεαρότερες ηλικίες - ειδικά στα παιδιά που παίζουν με το τρισδιάστατο εφέ κάθε πίνακα।

Πηγή:http://www.e-go.gr

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012

Η καρδιά του Τεχνοχώρου χτυπά στο νησί της Αίγινας Δημόσια εκδήλωση · Διοργανωτές: Electra Douma, Petros Doumas και Efthimis Stergioulas


"Φρέσκα & ΣπARTαριστά"

Η αίθουσα τέχνης ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ εκθέτει στον χώρο ΗΛΙΑΧΤΙΝΑ στην Αίγινα
24 Αυγούστου έως 23 Σεπτεμβρίου 2012

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στο πλαίσιο του προγράμματος εκθέσεων της "Εκτός των τειχών" διοργανώνει την ομαδική έκθεση ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής και κεραμικής "Φρέσκα & Σπartαριστά... " στον χώρο Ηλιαχτίνα στο λιμάνι της Αίγινας.
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα 14 Ελλήνων και ξένων, καταξιωμένων και νέων εικαστικών, εμπνευσμένα από το καλοκαίρι και την θάλασσα με θέμα τα ψάρια.
Με την έκθεση αυτή οι καλλιτέχνες συμμετέχουν στη ”διαδρομή των καλλιτεχνών 2012” της Γιορτής του Φιστικιού (Aegina Fistiki Fest), που οργανώνεται φέτος για 4η συνεχή χρονιά στην πόλη της Αίγινας.
Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 24 Αυγούστου στις 20.00 και θα διαρκέσει μέχρι
και την 23 Σεπτεμβρίου ημερομηνία λήξης του Fistiki fest.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Έφη Βάγκνερ, Σαβίνα Βασιλειάδη, Τζίνα Δελλασούδα, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Stanislaus Koene, Κλαίρη Κορέλη, Γρηγόρης Κότσαρης, Μιχάλης Κότσαρης, Γιώργος Κυπρής, Δημήτρης Μηλιώτης, Στέλλα Μπακατσή, Francesco Moretti, Μιλτιάδης Πεταλάς, Sophie Fardella.
Είναι μία ευκαιρία για μία σύντομη απόδραση από την Αθήνα στην Αίγινα το όμορφο αυτό νησί του Αργοσαρωνικού, μόλις μία ώρα απόσταση από το λιμάνι του Πειραιά, συνδυάζοντας τις ομορφιές του νησιού με την έκθεση.

Εγκαίνια Έκθεσης: Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012, ώρα 20.30

Διάρκεια Έκθεσης: 24 Αυγούστου έως 23 Σεπτεμβρίου 2012

Χώρος Ηλιαχτίνα
Π. Ηρειώτη 34
Αίγινα
Τηλέφωνο 2297024255
Ώρες Λειτουργίας:
Καθημερινά από τις 9:30 -13.30 και 17.30- 21.30

Διοργανωτές:

ΤΕΧΝΟχωρος ΗΛΙΑΧΤΙΝΑ Fistiki Fest

Τρίτη, 14 Αυγούστου 2012

12ο Φεστιβάλ Νάξου: «Έν-τεχνη δι-έξοδος»


Το 2012, χρονιά κρίσιμη για την οικονομική ανάταξη της χώρας μας, επιστρατεύουμε όλη μας την ενέργεια και διάθεση για ένα καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που αναδεικνύει την πολιτιστική φυσιογνωμία της Νάξου.
Η ανάπτυξη και διασπορά των δράσεων του Φεστιβάλ και η γέφυρα με καλλιτέχνες του εξωτερικού τονίζει την ανάγκη εξωστρέφειας και δημιουργικής αντίδρασης απέναντι στο φόβο της οικονομικής συρρίκνωσης και της κοινωνικής κατάρρευσης. Η τέχνη μας δείχνει για άλλη μια φορά τον δρόμο, αποτελεί διέξοδο και παρηγοριά.
Παραφράζοντας τον Walter Benjamin θα λέγαμε ότι «η ελπίδα δόθηκε στην τέχνη γι' αυτούς που δεν έχουν ελπίδα». Γιατί η τέχνη πάντα ελπίζει και επαναστατεί με αιτία.

12ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΑΞΟΥ
Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2012
Έν-τεχνη δι-έξοδος



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΗ-ΜΗΤΗΡ-ΓΗ

Πύργος Μπαζαίου 28/7-2/9/2012
Καθημερινά 10:00-17:00
Εγκαίνια: Σάββατο 28 Ιουλίου, ώρα 20:30
Δη-Μήτηρ-Γη είναι ο τίτλος μιας πολυδιάστατης εικαστικής αναζήτησης των αρχετυπικών εικόνων της θεάς Δήμητρας, που διαμόρφωσαν πλαστικά ειδικά για τον Πύργο Μπαζαίου οι καλλιτέχνες Μίλτος Παντελιάς και Ειρήνη Γκόνου. Η έκθεση αναπτύσσεται αφηγηματικά και βρίσκεται σε διάλογο με τον φυσικό χώρο του ιερού της Δήμητρας - ενός από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, γειτονικά του Πύργου Μπαζαίου - ενώ παράλληλα επεκτείνεται και συνοδεύεται ηχητικά από τις μουσικές συνθέσεις του Ηλία Παντελιά.
Επιμέλεια-Οργάνωση: Μάριος Βαζαίος


Δευτέρα 30/7 - Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
Μέρες του Φωτός – unplugged
Η Νατάσσα Μποφίλιου, ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, υπόσχεται μια μαγική ατμόσφαιρα, απόλυτης ευαισθησίας και μελωδικότητας. Με γνωστά και αγαπημένα τραγούδια από τις «Εκατό μικρές ανάσες», «Μέχρι το τέλος», «Τρία Μυστικά» και τα «Εισιτήρια Διπλά», έως τα ολοκαίνουργια τραγούδια από τις «Μέρες του Φωτός», σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα, βασισμένο στην αυθεντική συγκίνηση της προσωπικής της ερμηνείας.
Ενορχηστρώσεις - Πιάνο: Θέμης Καραμουρατίδης - Τσέλο: Άρης Ζέρβας - Βιολί: Δημήτρης Κουζής Επιμέλεια προγράμματος: Γεράσιμος Ευαγγελάτος.


Πέμπτη 2/8 - Ώρα 21:30 - Ιερό Διονύσου, Ύρια
Βραδιά σύγχρονου χορού στην πανσέληνο
ΣΕΛΗΝΗ (SELENE - La lune et ses mysteres)
Ένα χορευτικό σόλο σε χορογραφία και ερμηνεία της Janet Amato (Τζάνετ Αμάτο).
Μουσική: Monique de Vivie (Μονικ ντε Βιβί)
Κοστούμι: Danielle Menassol (Ντανιέλ Μενασσόλ)
ΟΝ
Ένα project για την έναρξη (ΟΝ) του ταξιδιού της ύπαρξης προς την ένωση.
Δύο σώματα που αναζητούν την ποίηση του ενός.
Από την ομάδα σύγχρονου χορού Sinequanon
Όντα: Πόπη Σφήκα και Δημήτρης Σωτηρίου
Μουσική: Χρήστος Παππάς
Σε συνεργασία με την ΚΑ' Εφορία Κλασσικών Αρχαιοτήτων. Συνδιοργάνωση με ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ. Είσοδος Ελεύθερη


Σάββατο 4/8 – Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
Ρεσιτάλ πιάνου του Χρήστου Μαράντου και Harald Ossberger (Χάραλντ Όσμπεργκερ) σε έργα για τέσσερα χέρια, των: W.A.Mozart, Robert Schumann, Franz Liszt, Herbert Lauermann και Περικλή Λιακάκη.
Υπό την Αιγίδα της Αυστριακής Πρεσβείας στην Αθήνα.
Συνδιοργάνωση με ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ. Είσοδος Ελεύθερη


Τετάρτη 8/8 – Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
Rainbows, Moons and Bicycles (RmB)
Η μοναδική Έλλη Πασπαλά μαζί με τον δεξιοτέχνη της τζαζ Τάκη Φαραζή στο πιάνο, ξυπνούν συγκινήσεις μέσα από το ρυθμό των τραγουδιών του Τομ Γουέιτς, Λέοναρντ Κοέν, Βαν Μόρισον αλλά και του Μάνου Χατζιδάκι, Σταύρου Ξαρχάκου, Σταμάτη Κραουνάκη, Παναγιώτη Καλαντζόπουλου και άλλων αγαπημένων δημιουργών.
Έλλη Πασπαλά: φωνή - Τάκης Φαραζής: πιάνο


Παρασκευή 10/8 – Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
«Η γυναίκα της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά.
Τολμηρός, παραληρηματικός, εκρηκτικός μονόλογος μιας παθιασμένης, πονεμένης γυναίκας, που εξομολογείται τη ζωή της και μιλάει ανοιχτά και χωρίς φόβο για τον πόνο, τη βία, την ηδονή, την αγάπη, τον έρωτα. Ένα πλάσμα πληθωρικό που τραγουδάει, χορεύει, κλαίει, γελάει, θυμώνει, προκαλεί. Μια εξαιρετική παράσταση που συγκλόνισε τους θεατές και ενθουσίασε τους κριτικούς.
Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
Ερμηνεύει η Ελένη Κοκκίδου (Βραβείο Ερμηνείας Κάρολος Κουν)

Σάββατο 11/8 & Κυριακή 12/8 – Ώρα 22:00
Notos Club – Παλιά Χώρα
Kassandra
Η Kassandra του Sergio Blanco (Σέρχιο Μπλάνκο), ξετυλίγει την Οδύσσειά της, φορώντας κόκκινες γυαλιστερές μπότες. Με τα σπαστά αγγλικά της, μιλάει για τη δική μας αναζήτηση νοήματος και ελπίδας. Πόλεμος, εξουσία, κερδισμένοι και χαμένοι, σεξ, χιούμορ και σαρκασμός.
Μια stand-up tragedy σε απλοποιημένα αγγλικά!
Σκηνοθεσία: Δέσποινα Σαραφείδου - Ευαγγελία Ανδριτσάνου
Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου
Επιμέλεια κοστουμιών: Λουκία Μινέτου
Μουσική επιμέλεια: Βασίλης Τσόνογλου


Σάββατο 11/8 & Δευτέρα 13/8 – Ώρα 20:00
Πύργος Μπαζαίου
O μισοκοκοράκος
Παράσταση κουκλοθέατρου, για τους μικρούς φίλους του Φεστιβάλ.
Η ιστορία ανήκει στην κατηγορία των λαϊκών αμοραλιστικών παραμυθιών. Η αξία του παραμυθιού δεν βρίσκεται στο ηθικό δίδαγμα, αλλά στην ελπίδα και τη βεβαιότητα που δίνει στο παιδί, ότι ακόμα και ο πιο ασήμαντος και ταπεινός, μπορεί να πετύχει στη ζωή.
Κουκλοπαίκτες: Μιρέλα Κατσά, Μαιρηβή Γεωργιάδου, Φίλιππος Φέρτης
Σκηνοθεσία, σκηνογραφία: Μαιρηβή Γεωργιάδου - Φωτισμοί, τεχνική Επιμέλεια: Ρικάρντο Ντι Λάουρο - Μουσική: Γιώργος Παυλάκος - Φωτογραφίες: Τόλης Μαστρόκαλος


Παρασκευή 17/8-Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
Μεσογειακός ήχος 2012
O Ross Daly (Ρος Ντέιλυ), η Κέλυ Θωμά και ο Βασίλης Ρακόπουλος, γεφυρώνουν με επιτυχία εντελώς διαφορετικά μουσικά αρχεία και προσεγγίσεις. Πριν από κάποια χρόνια η σύμπραξή τους απέφερε ένα CD διεθνούς απήχησης και καταπληκτικές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην παρέα τους αυτό το καλοκαίρι προστίθεται o δεξιοτέχνης των κρουστών Άγγελος Πολυχρονίου.
Ross Daly – λύρες / ραμπάμπ
Κέλυ Θωμά - κρητική λύρα
Άγγελος Πολυχρονίου- κρουστά
Βασίλης Ρακόπουλος- κλασική κιθάρα


Κυριακή 26/8 – Ώρα 21:30 – Πύργος Μπαζαίου
Moving sounds
O Markus Stockhausen (Μάρκους Στοκχάουζεν) τρομπέτα, μικρή τρομπέτα, σάλπιγγα και η Tara Bouman (Τάρα Μπούμαν) κλαρινέτο, μπασέτ κόρνο, μπάσο κλαρινέτο παίζουν ως ντουέτο από το 2002, προτιμώντας χώρους με ιδιαίτερη ακουστική, όπου ο ήχος των πνευστών ξεδιπλώνεται υπέροχα. Η συναυλία τους περιλαμβάνει διαισθητική μουσική, τζαζ αυτοσχεδιασμούς αλλά και δικές τους συνθέσεις.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Διεθνές σεμινάριο ελεύθερου μουσικού αυτοσχεδιασμού (26/8 - 2/9)
Με τους: Markus Stockhausen, Tara Bouman, Βασίλη Ρακόπουλο.
Οι συμμετέχοντες θα δώσουν συναυλία την Κυριακή 2/9.
Σχολή Ουρσουλινών – Κάστρο Χώρας
http://users.sch.gr/fragiskou


Σεμινάριο Δραματοθεραπείας (1-4/9)
με την Anna Seymour, Καθηγήτρια Drama therapy, στο Cambridge College.
Πύργος Μπαζαίου
http://aeon-dramatherapy.gr


Info:
www.naxosfestival.gr – www.bazeostower.gr
Πηγή:http://www.e-go.gr


Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2012

O τελευταίος ακροβάτης του Μοντερνισμού στο Μπενάκη


«Κώστας Κουλεντιανός। O τελευταίος ακροβάτης του Μοντερνισμού» είναι ο τίτλος της έκθεσης που από τις 27 Σεπτεμβρίου θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.

Η έκθεση περιλαμβάνει 120 έργα του καλλιτέχνη, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων δημιουργίας του. Από τα πρώτα σπουδαστικά έργα της δεκαετίας του 1940, όταν ακόμα δούλευε σε πηλό, έως τα μνημειακά του έργα σε σίδερο των τελευταίων δεκαετιών της ζωής του. Στόχος της είναι η επαναδιαπραγμάτευση του συνόλου της δημιουργίας του καλλιτέχνη. Θέματα όπως η ποικιλία των υλικών και η πλαστική άνεση με την οποία τα χρησιμοποιούσε, η ενασχόλησή του με την ανθρώπινη μορφή, ο συνδυασμός επιπέδων τόσο σε έργα μικρών όσο και μεγάλων διαστάσεων, η συνέπεια της πορείας του προς την όλο και πληρέστερη απλότητα αποτελούν τα θεμελιώδη ζητήματα τόσο της έκθεσης, όσο και της έκδοσης που τη συνοδεύει.

Ο γλύπτης Κώστας Κουλεντιανός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1915. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και αργότερα στο Παρίσι στην Academie de la Grande Chaumiere στο εργαστήριο του Ossip Zadkine. Η γνωριμία του με τον Henri Laurens υπήρξε καθοριστική και επηρέασε πολλά από τα έργα του. Το 1962 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Παρίσι και συγχρόνως άρχισε να συνδιαλέγεται με αρχιτέκτονες για την ένταξη της γλυπτικής στην αρχιτεκτονική, σε δημόσιους και ανοιχτούς χώρους.
Μιλώντας ο ίδιος για το έργο του αναφέρει χαρακτηριστικά: «Χρησιμοποιώ ως υλικό κυρίως το σίδερο, όλο και πιο σκληρό, πιο βαρύ, πιο δύσκολο να το δουλέψεις. Προσπαθώ ταυτόχρονα να του αφαιρέσω το ακατέργαστο βάρος του και να του δώσω μια άλλη κίνηση. Το βασικό μου πρόβλημα είναι ο χώρος, το φως και ο όγκος. Το πώς το εκάστοτε έργο μου θα μπορέσει να τοποθετηθεί στο χώρο και να δεχτεί το φως, ώστε να αποκτήσει σημασία. Προσπαθώ μέσα από τις φόρμες μου να διανοίξω το χώρο κάνοντας τρύπες για να μπορέσει να περάσει το φως, για να μπει ο χώρος μέσα στο αντικείμενο, το οποίο με τη σειρά του μπαίνει μέσα στο χώρο».

O τελευταίος ακροβάτης του Μοντερνισμού στο Μπενάκη

Επιστημονική επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος
Γενικός συντονισμός και επιμέλεια: Μπεν Κουλεντιανός, Θόδωρος Παπαδόπουλος
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Λορέττα Γαΐτη

INFO:

Τι: ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΛΕΝΤΙΑΝΟΣ. Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΚΡΟΒΑΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ

Που: Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο οδού Πειραιώς
Διάρκεια έκθεσης: 27 Σεπτεμβρίου 2012– 6 Ιανουαρίου 2013
Πηγή:http://www.e-go.gr

Be Cool με... συνειδητότητα


Από τις 16 Αυγούστου, ο ναός - μνημείο του Αγίου Ρόκκου στα Χανιά θα είναι το σκηνικό όπου ο εικαστικός Angelo Tziara θα παρουσιάσει την τελευταία δουλειά του।

Η έκθεση με τίτλο «Be Cool - Τα σκήπτρα της συνειδητότητας» περιλαμβάνει πολύχρωμες, επιδαπέδιες και πολυδιάστατες κατασκευές. Τα έργα (σκήπτρα) είναι μεικτής τεχνικής. «Είναι η cool γενιά. Είναι ελεύθεροι και έχουν υψηλή συνειδητότητα, είναι φωτεινοί και φωτισμένοι ... Αυτοί έχουν τη γνώση και αυτοί έχουν τα σκήπτρα τώρα πια...» αναφέρει ο καλλιτέχνης.

Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα «Εικαστικές Διαδρομές στον Νομό Χανίων - ΧΑΝΙaRT 2012»। Θα διαρκέσει από 16-31 Αυγούστου, στον ναό του Αγίου Ρόκκου, στην πλατεία Σπλάντζιας, στα Χανιά, και θα είναι ανοιχτή στο κοινό καθημερινά 6-10 μ.μ.

Πηγή:http://www.e-go.gr