Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Απεβίωσε η Τόνια Νικολαΐδη


Είχε διακριθεί με πολλά βραβεία και επαίνους

Απεβίωσε σε ηλικία 84 ετών η χαράκτρια Τόνια Νικολαΐδη.

Είχε σπουδάσει ζωγραφική στην ΑΣΚΤ με δάσκαλο τον Ουμβέρτο Αργυρό, και χαρακτική στο εργαστήριο του Γιάννη Κεφαλληνού. Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές αλλά και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ενδεικτική ήταν η συμμετοχή της στις Πανελληνίους του Ζαππείου, καθώς και στις διεθνείς Μπιεννάλε και Τριεννάλε Χαρακτικής. Έχει διακριθεί με πολλά βραβεία και επαίνους, όπως το α' βραβείο και χρυσό μετάλλιο στη Μπιεννάλε Αλεξάνδρειας, το 1980 και το χρυσό μετάλλιο στη Μπιεννάλε Φρέντρικσταντ, το 1989.

«Στόχος μου δεν είναι ούτε να προβάλω τις τυχόν ικανότητές μου στο χώρο της χαρακτικής, ούτε να πείσω πως άνοιξα νέους δρόμους» είχε αναφέρει η Τόνια Νικολαϊδη, με αφορμή την αναδρομική έκθεση που είχε διοργανώσει το 2010 προς τιμήν της, το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας.

«Ανήκω σ’ αυτούς που πιστεύουν πως δεν έχει σημασία με ποια γλώσσα εκφράζεται ο καλλιτέχνης, αλλά τι εκπέμπει το έργο του. Σημασία έχει να μπορέσει ο καλλιτέχνης να βγάλει από μέσα του τον αληθινό του κόσμο, και ο κόσμος του αυτός να μπορέσει να συνομιλήσει με τους κόσμους των άλλων και μαζί να πορευτούν για λίγο στη μαγεία. Αυτό είναι το ζητούμενο. Θέλω να χειρίζομαι την πραγματοποίηση της εικόνας μου ελεύθερη από περιορισμούς και από συμβατικά “πρέπει” και ξένα καλούπια.

Μεταχειρίζομαι ό,τι νομίζω πως εξυπηρετεί το όραμά μου, όποιο μέσο, όποια τεχνική μπορώ, χωρίς να νοιάζομαι ποια ταμπέλα θα μου κρεμάσουν κάποιοι. Μ’ ενδιαφέρει να είμαι ένας ενδιαφέρων καλλιτέχνης, που εκφράζει την αλήθεια του. Μ’ ενδιαφέρει να ευχαριστηθώ εγώ και αν επικοινωνήσουν κι άλλοι με το έργο μου, ακόμα καλύτερα. Έτσι πορεύτηκα».


Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, η Τόνια Νικολαΐδη χάρασσε και τύπωνε τα έργα της συνδυάζοντας τη λινολαιογραφία, το ανάγλυφο, τη μεταξοτυπία, καθώς και τη φωτογραφία, όπου όμως πάντα σημαντικό ρόλο παίζει το χρώμα και η επιφάνεια. Εικόνες της θάλασσας, αμμουδιές, φλεγόμενα ξύλα, χάρτινα καράβια και πουλιά στοιχειοθετούν τη θεματολογία της.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο άνθρωπος σε δύο μόνο σειρές της.

Η κηδεία της Τόνιας Νικολαΐδη θα γίνει την Τρίτη, στο Α΄Νεκροταφείο Αθηνών, στις 15:00.
Πηγή:http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου