Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2016

Φυσικές και ανθρώπινες «Αισθητικές και θεωρητικές καταθέσεις»

Έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου, στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά

 Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς και Νήσων και της Ένωσης Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών  Ηλιούπολης «Το Εργαστήρι».


Με κύριο θέμα του την ανθρώπινη μορφή και τα στοιχεία της φύσης, ο εικαστικός, λογοτέχνης, περφόρμερ και θεωρητικός της σύγχρονης τέχνης, Κώστας Ευαγγελάτος, παρουσιάζει τη μεγάλη ατομική του έκθεση ζωγραφικής, με τίτλο «Αισθητικές και θεωρητικές καταθέσεις».
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, από την αντιδήμαρχο Πολιτισμού Δήμου Πειραιά, κα. Ειρήνη Στ. Νταϊφά, την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου, στις 7.30 το απόγευμα, και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου, με ελεύθερη είσοδο.

 Βάκχες.

 Παράλληλα, από την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου μέχρι και το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα, θα  πραγματοποιούνται καθημερινά διαλέξεις - θεωρητικές ανακοινώσεις του Κώστα Ευαγγελάτου για θέματα της σύγχρονης τέχνης, σε συνδυασμό με καλλιτεχνικά μουσικοποιητικά δρώμενα και performance. Συμπράττουν οι: Μάριος Καζάς (πιανίστας, συνθέτης), Ιωάννα Σκληρού (μουσικός, κορνίστα) Μάρθα Παπαδοπούλου (φιλόλογος, ηθοποιός, λογοτέχνις), Νίκος Γαρμπής - Nicofilimon (συνθέτης, designer), Φένια Αποστόλου (χορογράφος, σκηνοθέτις), Σίλια Καρφοπούλου (χορεύτρια).
Η έκθεση, η οποία πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς και Νήσων και της Ένωσης Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών  Ηλιούπολης «Το Εργαστήρι»,  περιλαμβάνει ζωγραφικές ενότητες έργων του διακεκριμένου εικαστικού δημιουργού, στις οποίες αποδίδεται το προσωπικό του ιδίωμα της απευθείας γραφής της φόρμας  με παστόζο λάδι, αλλά και ποικίλες ζωγραφικές τεχνικές και συμβολικές χαράξεις στον καμβά, το χαρτί το ξύλο ή το τυπογραφικό υπόβαθρο των πρόσφατων συνθέσεών του.

 Αναδυόμενα.

 «Αιθέριες μορφές»
Η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια εκδόσεων και εκθέσεων, Μαράη Γεωργούση, αναφέρει σχετικά σε κείμενό της, με τίτλο «Αιθέριες μορφές»: «Παρακολουθώντας τις αιθέριες μορφές στους πίνακες του Κώστα Ευαγγελάτου, ισορροπούμε ανάμεσα στην αλήθεια και την πλάνη, στο εφήμερο του πόθου και στη διάρκεια της αγάπης για τη ζωή, στην εναλλακτικότητα, αλλά και τη σταθερότητα. Οι μορφές παίρνουν ζωή, γίνονται εικόνες. Τα συναισθήματα πλημμυρίζουν τις αισθήσεις.
“Μόνο μέσα από την “επιλησμοσύνη”, μπορεί ο άνθρωπος να φτάσει στο σημείο να πιστέψει πως γνωρίζει μια αλήθεια” έλεγε ο Νίτσε, που, για αυτόν, δεν υπάρχουν πραγματικά γεγονότα. Μπορούμε μόνο να προσεγγίζουμε την ερμηνεία τους, δεν υπάρχει, δηλαδή, μια αντικειμενικά θεμελιωμένη αλήθεια, καθώς η έννοιά της είναι σχετική. Αληθινό είναι απλώς αυτό, το οποίο ο καθένας μας ορίζει ως τέτοιο, ανάλογα με την εικόνα, την οποία έχει πλάσει μέσα του από τα ερεθίσματα, που έχει δεχθεί για την  πραγματικότητα.
Σε έναν κόσμο καθόλου στατικό, οι φόρμες των σχεδίων του  διαπνέονται από έναν έντονο λυρισμό της φόρμας και συγκροτούν μια ποιητική διάθεση εξωραϊσμού της πραγματικότητας. Η γραμμικότητα των μορφών, οι μεγάλες και μικρές καμπύλες του, οι ευθείες, η ώσμωσή  τους, αποτελούν γεωμετρικό παιχνίδι στα χέρια του, συνεπώς τα πάντα παίρνουν υπόσταση και μορφή».




 «Μεταβάλλει τα αρνητικά στοιχεία σε θετικά»
Ο Λεόντιος Πετμεζάς, ιστορικός και κριτικός τέχνης, συγγραφέας του βιβλίου «Η αισθητική ενατένιση του Κώστα Ευαγγελάτου -  Δοκίμιο εικαστικού ήθους», σημειώνει ενδεικτικά: «Ο Κώστας Ευαγγελάτος είναι ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης με ταλέντο πολύπτυχο. Η δημιουργική του πορεία στηρίζεται απόλυτα σε χαρακτηριστικές τεχνικές και σε πρότυπα, που εμπλουτίζουν προσωπικές παραλλαγές και προτιμήσεις του. Χρησιμοποιεί, ως βάση των θεματικών του ενδιαφερόντων και κύκλων, την ουσία της ανθρώπινης φύσης.
Σε μια στείρα πνευματικά εποχή, τολμά να παρουσιάσει τη δική του πρωτοποριακή πρόταση στην εικαστική τέχνη, με χρώματα και σχέδια, συνδυασμούς και καθορισμένες παραγωγές που αξιοποιούν και διανθίζουν το πνεύμα. Αναμοχλεύοντας νέους τρόπους προσέγγισης, μεταγράφει κοσμοθεωρητικά σχήματα. Μεταβάλλει τα αρνητικά στοιχεία σε θετικά και επιστρατεύει μεθόδους έκφρασης, που αποτελούν ευρηματικές εικαστικές προτάσεις».

 Κοσμικό άνθος.

 Πληροφορίες
Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: Φίλωνος 29 (παλαιό Ταχυδρομείο) - Πειραιάς, τηλ.: 210 7294259 και 6944 621286. Ώρες επισκέψεων: καθημερινά: 12.00 - 14.00 και 18.30 - 21.00.
Πηγή:naftemporiki.gr




«Σταγόνες Αναπνοής»: Έκθεση της πρώτης υποβρύχιας παράστασης στο «Ελ. Βενιζέλος»

Τον Σεπτέμβριο του 2015, η πρώτη υποβρύχια παράσταση χορού παγκοσμίως δόθηκε κάτω από τον αρχαίο Ναό του Ποσειδώνα στο Ακρωτήριο του Σουνίου, σε ένα μοναδικό υποθαλάσσιο «αμφιθέατρο».

Δεκαπέντε καλλιτέχνες - μεταξύ των οποίων τρεις χορευτές με αναπηρίες και τρία παιδιά - από τη Γαλλία, την Ελλάδα και την Κύπρο, ερμήνευσαν τη χορογραφία «Drops of Breath» σε βάθος πέντε μέτρων κάτω από το νερό και χάρισαν μια μοναδική εμπειρία τόσο στο υποβρύχιο κοινό όσο και στο κοινό στην επιφάνεια της θάλασσας που την παρακολούθησε με μάσκα και βατραχοπέδιλα.


 Η νέα έκθεση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τίτλο  «Drops of Breath» παρουσιάζει, μέσα από υποβρύχιες φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων και βίντεο, τη χορευτική παράσταση που πραγματοποιήθηκε κάτω από την επιφάνεια της μεσογειακής θάλασσας, σε ένα περιβάλλον που, εξαιτίας της  απουσίας σωματικού βάρους και εδάφους, απελευθερώνει και συνδέει.

Οι υποβρύχιοι φωτογράφοι που παρακολούθησαν το «Drops of Breath», από το ξεκίνημα και τις πρόβες, μέχρι τις υποβρύχιες παραστάσεις, αποτύπωσαν μέσα από την δική τους οπτική  τις στιγμές που οι χορευτές, με διαφορετικές σωματικές ικανότητες και πολιτισμικές αναφορές, ενώθηκαν αρμονικά μεταξύ τους, με τους θεατές και με την υποθαλάσσια ζωή μέσα σε μια νέα διάσταση αποδοχής, ισότητας και απελευθέρωσης.






 Παράλληλα, οι επισκέπτες της έκθεσης - η οποία θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου - έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την υποθαλάσσια μουσική εμπειρία «Drops of Breath» μέσω διαθέσιμης εφαρμογής QR για smartphones.

Συντελεστές έκθεσης
Σύλληψη ιδέας και υποβρύχια χορογραφία: Sophie Bulbulyan & Αποστολία Παπαδαμάκη σε συνεργασία με τη Λία Χαράκη. Υποβρύχια μουσική: Τρύφων Κουτσουρέλης, σκηνογραφία: Γιώργος Γεωργίου, φωτογράφοι έκθεσης: Αναστάσης Αγάθος, Luc Lakeman, Carolin Negrin, Παναγής Χρυσοβέργης.





 Επιμέλεια έκθεσης: Στέφανος Σουβατζόγλου, διεύθυνση παραγωγής: Δώρα Αυγουλίδου, πρωτότυπη εικαστική επικοινωνία «Drops of Breath»: Αρείων Στεφανίδης.



Πληροφορίες
Εκθεσιακός χώρος «Art and Environment», Επίπεδο Αναχωρήσεων, ανοικτά όλο το 24ωρο.

Πηγή:naftemporiki.gr

Η Ελληνική τέχνη πλέει στα κανάλια της Βενετίας

Ομαδική έκθεση Open Art Code Group


Η ελληνική τέχνη ταξιδεύει στην Ιταλία, μέσα από τις δημιουργίες 10 σύγχρονων σημαντικών εικαστικών, οι οποίοι παρουσιάζουν έργα τους, μαζί με 38 ακόμη εικαστικούς από όλο τον κόσμο, στην ομαδική έκθεση Open Art Code Group, που πραγματοποιείται στο Palazzo Cavalli Franchetti της Βενετίας, έως τις 20 Φεβρουαρίου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, στο ιστορικό κτήριο Palazzo Cavalli Franchetti, το οποίο βρίσκεται στο Μεγάλο Κανάλι (Grand Canal), το πιο επισκέψιμο και πολυφωτογραφημένο σημείο της Βενετίας, πολύ κοντά στην Accademia Gallery και Peggy Guggenheim Collection. Σε αυτό το πανέμορφο μέρος, κατά τη διάρκεια του παγκοσμίου φήμης Καρναβαλιού της Βενετίας, το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει έργα ζωγραφικής, γλυπτά, βίντεο, φωτογραφίες και εικαστικές εγκαταστάσεις.

 Άσπα Παπαλεξανδρή.

 Η συμμετοχή των Ελλήνων εικαστικών γίνεται μέσω της συνεργασίας τους με την ιστορικό τέχνης και τεχνοκριτικό Έμμυ Βαρουξάκη, η οποία, εδώ και χρόνια, προβάλλει Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες μέσα από εκθέσεις σε σημαντικούς χώρους του εξωτερικού.
Η επιμέλεια της έκθεσης, η οποία συνοδεύεται από πολυτελή κατάλογο τυπωμένο στη Φλωρεντία, είναι του κ. Vito Abba και διοργανώνεται από το Studio Abba, σε συνεργασία με την κα Έμμυ Βαρουξάκη και τον κ. Youngsook Park.

 Ανδρέας Δεβετζής.

 Το Open Art Code Group συνεργάζεται με καταξιωμένους εικαστικούς, που ακολουθούν, στη δημιουργία των έργων τους, διαφορετικές τεχνικές και εντάσσονται σε ποικίλες καλλιτεχνικές φόρμες. Οι συνεργασίες αυτές οδήγησαν σε επιτυχημένες εκθέσεις, που πραγματοποιήθηκαν στο Grand Palais στο Παρίσι, στο Auditorium Rainier III στο Μονακό, στην Oxo Gallery στο Λονδίνο και στη Pudong Library and CEIBS στη Σαγκάη.
«Πάντα, η Ελλάδα είναι μέρος της ιστορίας της Ευρώπης»
Μιλώντας για το εγχείρημα αυτό, η κα Έμμυ Βαρουξάκη σημειώνει: «Η έκθεση αυτή γίνεται για να επιβεβαιώσει την πολιτιστική όσμωση μεταξύ Ελλάδας - Βενετίας και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ δύο αμφιθαλών πολιτισμών, μέσω της βυζαντινής και νεώτερης παράδοσης. Η μέχρι σήμερα ύπαρξη της ελληνικής κοινότητας Βενετίας στην περιοχή του San Zaccaria, ο ναός του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων, το Βυζαντινό Ινστιτούτο και το Ελληνικό Προξενείο παραμένουν ως σήμερα μάρτυρες της ματιάς της Βενετίας προς τις πόρτες της Ανατολής

 Παντελής Χανδρής.

 Ο μεγάλος Γκρέκο εδώ πρωτοήρθε από τη γενέτειρά του Κρήτη, ως μαθητής του Τιτσιάνο. Πολλοί σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες ήρθαν να εκθέσουν, επί έτη, στην Μπιεννάλε της Βενετίας, με επιτυχία, λάτρεψαν την πόλη των καναλιών κι έμαθαν να περιπλανώνται μέσα της.
Ακόμα κι αυτές τις τελευταίες μέρες που τόσο η Ελλάδα, όσο και η Ευρώπη, σείσθηκαν από την οικονομική λαίλαπα, η επιθυμία της επιστροφής στη Βενετία είναι μια αδιάπτωτη τάση, την οποία δείχνει αυτή η έκθεση.

 Νίκη Μιχαηλίδου.

 Η Ελλάδα πάντα θα εμπνέει την Ευρώπη και τη Βενετία, έστω και αν απασχόλησε με τα εσωτερικά της προβλήματα - όχι πάντα πολύ θετικά - τον διεθνή τύπο. Πάντα, η Ελλάδα είναι μέρος της ιστορίας της Ευρώπης».

 Μίνα Κορδαλή.

 Οι καλλιτέχνες
Στην έκθεση, συμμετέχουν οι Έλληνες εικαστικοί: Ανδρέας Δεβετζής, Μίνα Κορδαλή, Νίκη Μιχαηλίδου, Δήμητρα Μουτζούρη, Μαρία Μουριάδου, Φωτεινή Οθωναίου, Άσπα Παπαλεξανδρή, Κατερίνα Σωρούλα, Παντελής Χανδρής, Γιάννης Ψυχοπαίδης.

 Κατερίνα Σωρούλα.

 Πληροφορίες
Palazzo Cavalli Franchetti, Campo Santo Stefano, San Marco 2847 - Venice. Ώρες λειτουργίας: 11:00 - 19:00. Είσοδος ελεύθερη. Πληροφορίες για την έκθεση στην ιστοσελίδα: venice.openartcode.com.
gkoul@naftemporiki.gr
Πηγή: http://www.naftemporiki.gr





The house of sleep: Το «προσφυγικό» μέσα από τα μάτια Ιρανών εικαστικών

Πρόσφυγας, προσφυγικό, σπίτι, γη, νερό. Μια έκθεση πιο επίκαιρη από ποτέ ανοίγει τις πόρτες της στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό.
Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ανοίγματος συνεργασιών με σύγχρονους εικαστικούς από όλο τον κόσμο, η Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό εγκαινιάζει στις 26 Ιανουαρίου και ώρα 20.00 την έκθεση The House of Sleep. Πρόκειται για μια in situ έκθεση με έργα των εικαστικών Katayoun Karami και Neda Razavipour που ζουν και δραστηριοποιούνται στο Ιράν.
Το έργο θα σχετίζεται με την πολιτική, οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην Ελλάδα, ενώ στο χώρο θα παρουσιαστούν και προηγούμενες δουλειές τους που σχετίζονται άμεσα με τη θεματική της έκθεσης.
Η Katayoun Karami και η Neda Razavipour είναι εννοιολογικές εικαστικοί. Χρησιμοποιώντας μικτά μέσα και τεχνικές καθώς και απλή καθημερινή γλώσσα και γνωστά σύμβολα, οι εικαστικοί παρουσιάζουν κοινωνικά θέματα που σχηματίζονται γύρω από τις εμπειρίες τους στο σημερινό κόσμο όπως τις βιώνουν μέσα από τα ΜΜΕ.


Στο έργο τους στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα, θα εργαστούν πάνω στην επίκαιρη έννοια του «προσφυγικού» και του «πρόσφυγα». Το σπίτι και η γη ως σημείο αναφοράς θα είναι το κύριο θέμα. Θα εργαστούν επίσης πάνω στην ιδέα του νερού και του εδάφους δεδομένου ότι είναι οι δύο κύριες προκλήσεις για τους πρόσφυγες. Το σημείο εκκίνησης είναι η ιδέα και η απώλεια του σπιτιού σε συνδυασμό με τις ειδήσεις και τις πληροφορίες από όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια, για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες παράλληλα με τα οικονομικά προβλήματα και την ανασφάλεια για τα οποία οι Έλληνες πλέον πρέπει να αγωνίζονται.
Και οι δύο αυτές θεματικές αποτελούν για χρόνια μέρος της καθημερινής ζωής στο Ιράν και φαίνεται ότι οι δύο λαοί αντιμετωπίζουν τους ίδιους προβληματισμούς σε ένα διαφορετικό πλαίσιο.
Οι δύο εικαστικοί έχουν παρόμοιες ιδέες και την ίδια στιγμή μια διαφορετική προσέγγιση απέναντι σε αυτήν την ανασφάλεια και στον κίνδυνο που μας παραμονεύει πίσω από τη γωνία. Σήμερα, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, είναι απαραίτητη μια έκθεση με ένα τόσο απαιτητικό πλαίσιο. Απεικονίζοντας και αναγνωρίζοντας την κατάσταση που βιώνουμε τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο με ένα δημιουργικό τρόπο, είναι μοναδικό - ειδικά όταν αυτό το «πορτρέτο» προέρχεται από δύο γυναίκες καλλιτέχνιδες από το Ιράν.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Αθήνα οι δύο εικαστικοί θα μιλήσουν για το έργο τους και την εμπειρία τους ως γυναίκες εικαστικοί στο σημερινό Ιράν.Η ομιλία θα οργανωθεί σε συνεργασία με την: ATHENS BIENNALE 2015 – 2017 OMONOIA.

 Η έκθεση οργανώνεται με την ευγενική υποστήριξη του «Οργανισμού Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Προστασίας Πολιτισμού και Αθλητισμού» του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού(Ο.Κ.Α.Π.Α) και του SCHWARZ FOUNDATION.

Info:
Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα
Κοκκώνη 15, Ψυχικό
Τηλ. 210-6717097
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή 10-6 / Τετάρτη 1-8
Επιμέλεια Έκθεσης: Ελίζα Γερολυμάτου, Ιστορικός Τέχνης
Διάρκεια 26 Ιανουαρίου έως 8 Απριλίου.
Πηγή: http://www.tff.gr

To μόνο σχολείο που σε ρωτάει τι θα ήθελες να μάθεις "στήνεται" στη Στέγη

Έχοντας πειράξει ό,τι νοείται ως δημόσιος χώρος, από το Χονγκ Κονγκ έως το Λας Βέγκας, η διάσημη εικαστικός έρχεται στην Αθήνα με τρεις site-specific εγκαταστάσεις της.
Η πρώτη εγκατάσταση της Candy Chang, της εικαστικού που απαντά καταφατικά στο ερώτημα αν η τέχνη μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, έρχεται στη Στέγη στις 8 Φεβρουαρίου. Το School of the Future κάνει τα μαθητικά μας όνειρα πραγματικότητα: μια διαφορετική ερμηνεία της σχολικής αίθουσας, χωρίς δασκάλους, βιβλία και μαθητές. Οι επισκέπτες βρίσκονται σε ένα χώρο με μια σχολική έδρα στο βάθος, περικυκλωμένη από χίλια μεγάλα κόκκινα μπαλόνια. Καλούνται να σημειώσουν σε ένα σημειωματάριο πάνω στην έδρα το δικό τους μάθημα ζωής. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι επισκέπτες γίνονται ταυτόχρονα δάσκαλοι και μαθητές: μπορούν να διδάξουν, αλλά και να διδαχτούν, συμμετέχοντας σε ένα μεγάλο σχολείο συλλογικής εμπειρίας, όπου την κοινή εγκυκλοπαίδεια γνώσεων διαμορφώνουν οι ατομικές τους εμπειρίες.

 Το School of the Future (Σχολείο του Μέλλοντος) είναι μια συναρπαστική εκθεσιακή εμπειρία, που διερευνά το ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση των αξιών μας. H εγκατάσταση της Τσανγκ περιλαμβάνει πάνω από 1.000 μπαλόνια, που προσφέρονται στους επισκέπτες για να διοχετεύσουν την παιδικότητά τους και να παίξουν, καθώς και μια κεντρική ράμπα που οδηγεί σε μια σχολική έδρα εποχής και μοιράζονταν το τι θα ήθελαν να είχαν διδαχθεί όταν πήγαιναν σχολείο. Χιλιάδες απαντήσεις καταγράφηκαν στις προηγούμενες παρουσιάσεις της έκθεσης, οι οποίες αποκάλυψαν ένα ευρύ φάσμα τόσο πρακτικής όσο και συναισθηματικής σοφίας: το πώς να είσαι ο εαυτός σου, την αξία του ταξιδιού, το πώς να μη φοβάσαι τις κατσαρίδες και τις χοντράδες, τα ισπανικά, το πώς να κάνεις προϋπολογισμό, την υπομονή και καλοσύνη, το πώς να περνάς καλά και πάλι χωρίς την τεχνολογία, το πώς να μην επιτρέψεις ποτέ ξανά σε κάποιον να σου πει ότι δεν ήσουν καλός/-ή σε κάτι που αγαπάς με πάθος, το να μη θεωρείς τίποτα δεδομένο, το πώς να αγαπάς και να κάνεις καλές επιλογές, τις διαφορετικές κουλτούρες, το πώς να αλλάζεις σκασμένο λάστιχο, τη συμπονετική ζωή και το πώς να διαχειρίζεσαι το άγχος και την υπαρξιακή κρίση. Το πρότζεκτ επιδιώκει εκ νέου μεθόδους έναρξης προσιτών και συμμετοχικών δημόσιων συζητήσεων για τους πολιτικούς θεσμούς και τα μαθήματα ζωής.

 Στο χώρο της έκθεσης οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βίντεο της Κάντυ Τσανγκ, όπου η ίδια μιλά για τη συνεργασία της με τη Στέγη και την αξία των δημοσίων χώρων στην κατανόηση της έννοιας της κοινότητας αλλά και της ίδιας της ζωής μας.
Με καταγωγή από την Ταϊβάν, τόπο γέννησης το Πίτσμπουργκ και μόνιμη κατοικία της τη Νέα Ορλεάνη, η Κάντυ Τσανγκ κουβαλάει στο DNA της διαφορετικές κουλτούρες, αλλά μονάχα μία εμμονή: της αρέσει να πειράζει το δημόσιο χώρο, σαν να στήνει στο κέντρο της πόλης ένα υβριδικό επιτραπέζιο παιχνίδι μαζικής συμμετοχής. Σε αυτό το εικαστικό modus vivendi, όπου η τέχνη φλερτάρει με τον ακτιβισμό, οι μεγάλης κλίμακας διαδραστικές εγκαταστάσεις της Τσανγκ αφενός θολώνουν τα όρια ανάμεσα στο δημόσιο και το ιδιωτικό, αφετέρου δίνουν την ευκαιρία στους περαστικούς να συμμετάσχουν αυθόρμητα σε αυτές, να προβληματιστούν και, τελικά, να τις χρησιμοποιήσουν ως όχημα για την επανάκτηση του χώρου γύρω και εντός τους.


Τον Μάιο θα ακολουθήσουν οι εγκαταστάσεις της:
Before I die
Το 2011, η Κάντυ Τσανγκ ξεκίνησε αυτό το installation ως τοπικό πείραμα σε ένα εγκαταλειμμένο σπίτι της γειτονιάς της, στη Νέα Ορλεάνη. Κατέλαβε κυριολεκτικά το κτίριο, βάφοντας τους εξωτερικούς τοίχους του στα χρώματα του σχολικού μαυροπίνακα, όπου με λευκά stencil γράμματα έγραψε πολλές φορές τη φράση «Πριν πεθάνω, θέλω να…». Οι περαστικοί καλούνταν να αποτελειώσουν τη φράση, γράφοντας με κιμωλία τις μελλοντικές επιθυμίες τους.
Αυτή είναι και η πιο διάσημη εικαστική εγκατάστασή της, στην οποία η τέχνη συναντά τον κοινωνικό διάλογο και την ανανέωση του αστικού χώρου. Περισσότεροι από χίλιοι τοίχοι «Πριν πεθάνω» έχουν δημιουργηθεί σε 70 και πλέον χώρες, ανάμεσά τους στο Καζακστάν, το Ιράκ, την Αϊτή, την Κίνα, την Ουκρανία, την Πορτογαλία, την Ιαπωνία, τη Δανία, την Αργεντινή και τη Νότια Αφρική.


Confessions
Οι ανώνυμες και μυστικές εξομολογήσεις που έχουν γραφτεί σε έναν ιδιωτικό θάλαμο, πάνω σε μικρά ξύλινα πλακίδια, αναρτώνται στο δημόσιο χώρο, σε ένα πολύπτυχο εξομολογητήριο. Οι ατομικές εξομολογήσεις του καθενός δημιουργούν ένα ιδιότυπο installation –σαν τοίχο προσευχής– και υπενθυμίζουν πως δεν είμαστε μόνοι.

Επιμέλεια: Αφροδίτη Παναγιωτάκου

Πληροφορίες: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107
Πληροφορίες – κρατήσεις: 210 900 5 800
8 Φεβρουαρίου έως 6 Μαρτίου 2016
Εκθεσιακός χώρος -1

Ωράριο λειτουργίας:
• Καθημερινά 12:00 – 21:00
Ημερομηνίες:
Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή, έως και τις 22 Απριλίου 2016
 Είσοδος ελεύθερη με δελτίο εισόδου
Πηγή: http://www.tff.gr

«As One»: Ο ΝΕΟΝ και το Marina Abramović Institute στο Μπενάκη

Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ διευρύνει τις δράσεις του και εγκαινιάζει το πρόγραμμά του για φέτος με μια σημαντική και ευρεία συνεργασία με το Marina Abramović Institute (MAI).
Οι δύο οργανισμοί συνεργάζονται στην παρουσίαση ενός προγράμματος, με τίτλο 'As One', το οποίο σκοπό έχει να αναδείξει την τέχνη της performance και να εξοικειώσει και να εκπαιδεύσει το ελληνικό κοινό με αυτή τη μορφή σύγχρονης τέχνης.
Παράλληλα, μέσω του προγράμματος, οι δύο οργανισμοί φιλοδοξούν να συμβάλλουν στην ανάδειξη μιας νέας γενιάς καλλιτεχνών performance στην Ελλάδα.

Η συνεργασία αυτή υπακούει στους στόχους του ΝΕΟΝ να διευρύνει την επαφή του ελληνικού κοινού με διάφορες μορφές της σύγχρονης τέχνης. Η τέχνη της performance αποτελεί βασικό κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού και το ΜΑΙ μεταφέρει την 'κληρονομιά' της σπουδαιότερης εκπροσώπου της, Marina Abramović, προάγοντας και αναδεικνύοντας συνεργασίες και νέους καλλιτέχνες.
Το πρόγραμμα 'As One' θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς) για διάστημα έξι εβδομάδων, και περιλαμβάνει τη Μέθοδο Abramović και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα performance και άυλης τέχνης.

 Η Μέθοδος Abramović είναι μια σειρά ασκήσεων σχεδιασμένες από τη Marina Abramović, αποτελώντας μια βιωματική εμπειρία για τον θεατή-συμμετέχων. Η Μέθοδος αντλεί υλικό από μια τεράστια δεξαμενή εμπειριών και performances της δημιουργού τα τελευταία 40 χρόνια, και διυλίζεται σταδιακά σε ένα πρόγραμμα ασκήσεων που σκοπό έχει τη διερεύνηση των ορίων του σώματος και του μυαλού. Η Μέθοδος βασίζεται στην ατομική και τη συλλογική συμμετοχή και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση στην άυλη τέχνη.

Καθώς αποτελεί μια διαδικασία σε διαρκή διερεύνηση και διαμόρφωση από τη δημιουργό του, η συγκεκριμένη μορφή της Μεθόδου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, ως εξέλιξη ανάλογων έργων που έχουν παρουσιαστεί από την καλλιτέχνιδα σε βάθος χρόνου ανά τον κόσμο.
Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα πρωτότυπο πρόγραμμα που αποτελείται από διαφορετικές δράσεις, όπως performance, εργαστήρια και διαλέξεις. Θα συμμετάσχουν έλληνες καλλιτέχνες σε νέες αναθέσεις έργων, που επιλέχθηκαν από τη Marina Abramović και την επιμελητική ομάδα. Οι έλληνες καλλιτέχνες κατέθεσαν προτάσεις μέσω ανοιχτής πρόσκλησης και βρίσκονται στη διαδικασία ανάπτυξης των έργων τους σε συνεργασία με το ΜΑΙ. Επιπλέον, στο πρόγραμμα συμμετέχουν καλλιτέχνες από το εξωτερικό: το Grupo Empreza, η Maria Herranz, η Amanda Coogan και η Kira O'Reilly.

Συνολικά, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει το έργο 25 καλλιτεχνών περίπου.

 Info:
Πρόγραμμα ΝΕΟΝ-ΜΑΙ As One
Διάρκεια: 10 Μαρτίου – 24 Απριλίου 2016
Open Day: 10 Μαρτίου 2016
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Αθήνα
Το πρόγραμμα As One θα παρουσιαστεί σε όλους τους χώρους του Κτιρίου Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη. Για το σκοπό αυτό, το Μουσείο διευρύνει το ωράριο λειτουργίας του ως εξής:
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη – Τετάρτη – Πέμπτη – Σάββατο: 12.00 – 20.00
Παρασκευή: 12.00 – 22.00
Κυριακή: 10.00 – 18.00
Δευτέρα Κλειστά
Πηγή: http://www.tff.gr