Ο 74χρονος σήμερα βρετανός καλλιτέχνης γιορτάζει την πρώτη του μεγάλη έκθεση με τοπία που ζωγράφισε στην ίδια του την πατρίδα. Η νέα του συλλογή ονομάζεται «A Bigger Picture», αποτελείται από 150 έργα που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στο 1959 μέχρι σήμερα και εμπεριέχει μία σειρά από τοπία που εμπνεύστηκε από την περιοχή του Yorkshire, όπου και μεγάλωσε. Η έκθεση αποκαλύπτει το συναισθηματικό δεσμό του καλλιτέχνη με το τοπίο και αναδεικνύει τις ικανότητές της βαθιάς του παρατηρητικότητας.
Τα τοπία αυτά είναι προϊόν νόστου. Ο καλλιτέχνης ξεκίνησε να τα ζωγραφίζει τη δεκαετία του '90, όταν επέστρεψε στο Μπίντλινκτον προκειμένου να είναι πιο κοντά στον ετοιμοθάνατο φίλο του Τζόναθαν Σίλβερ (Jonathan Silver). Λίγο αργότερα ο καλλιτέχνης έχασε τη μητέρα του, όμως τα τοπία ποτέ δεν σταμάτησαν.
Ο επιμελητής της έκθεσης Έντιθ Ντιβάνεϊ ( Edith Devaney) αναφέρει σχετικά:
"Ο σπουδαίος του φίλος Τζόναθαν Σίλβερ πέθανε στα τέλη της δεκαετίας του '90. Ήταν αυτός που αγόρασε το Saltaire στο Salts Mill, και το μετέτρεψε σε μουσείο για να εκθέτει τα έργα του ο Χόκνεϊ. Όμως η μητέρα του πέθανε λίγο αργότερα και ο Χόκνεϊ επέστρεφε συχνά στο Μπίντλινκτον για να τη δει και εκεί ανακάλυψε και πάλι τη μαγεία των τοπίων» .
Η έκθεση περιέχει πραγματικά γιγάντια έργα όπως το «Winter Timber» που ξεπερνά τα έξι μέτρα σε πλάτος, ενώ πολλά άλλα ξεπερνούν τους 6 καμβάδες και φτάνουν τα 4 μετρά μήκος!
Ο Ντιβάνει προσθέτει «αυτό που συνειδητοποιεί κάποιος είναι πως ο χώρος είναι εκεί, το φως είναι εκεί, απλώς δεν τα είχε αξιοποιήσει πριν και πραγματικά το γιορτάζει αυτό. Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της έκθεσης είναι ότι τελικά βλέπουμε με τις αναμνήσεις μας, αυτό ακριβώς που βλέπουμε και μπροστά μας, βλέπουμε με την ψυχή μας και απόδειξη τα τοπία του Yorkshire, που τα ανακάλεσε με τη μνήμη του ολοκληρωτικά»
Τη μεγάλη αίθουσα της έκθεσης θα κοσμήσουν 51 ψεκαστικά τυπωμένα σχέδια, τα οποία έφτιαξε μ' ένα iPad, ενώ άλλα 44 σχέδια θα παρουσιάζονται μέσω iPad.
Αν θέλει να επισκεφθεί κάποιος την συγκεκριμένη έκθεση, αυτή θα διαρκέσει μέχρι και τις 9 Απριλίου, και πρέπει να σπεύσει, καθώς τα εισιτήρια εξαφανίζονται από τους φανατικούς θαυμαστές του καλλιτέχνη με τόσο γρήγορους ρυθμούς που πολλές φορές κρασάρει το σύστημα του μουσείου!
Επιμ. Γεωργία Οικονόμου
Πηγή:http://www.e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου