Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

Workshop με τον κορυφαίο φωτογράφο Γιάννη Μπεχράκη


To Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας, διοργανώνει τετραήµερο workshop με τον διεθνούς φήμη φωτογράφο και διευθυντή του φωτογραφικού τμήματος του πρακτορείου Reuters στην Ελλάδα, Γιάννη Μπεχράκη. Το workshop θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 19 έως τη ∆ευτέρα 22 Απριλίου στην Αθήνα, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων.
O Γιάννης Μπεχράκης, είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους του φωτορεπορτάζ. Μέσα από τον φακό του έχει καλύψει τα τελευταία 25 χρόνια μερικά από τα σημαντικότερα πολεμικά, κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα. Έχει αποσπάσει επανειλημμένα σημαντικά διεθνή βραβεία, όπως το World Press Photo και έχει διακριθεί τρεις φορές με τον τίτλο «Ευρωπαίος Φωτορεπόρτερ της Χρονιάς» από τη Fuji.

Επίσης, έχει βραβευθεί από το Overseas Press Club of New York, που αποτελεί το πιο σημαντικό βραβείο στην Αμερική για ξένους ανταποκριτές, καθώς και από τους βετεράνους της απόβασης στη Νορμανδία (D-Day) για την κάλυψη του πολέμου στο Αφγανιστάν το 2001. Η δουλεία του έχει δημοσιευτεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και εφημερίδες του παγκόσμιου τύπου όπως, οι NewYorkTimes, WashingtonPost, LondonTimes, Guardian, Newsweek, TimeMagazine, Lifemagazine κ.ά.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το workshop έχει ως βασικό στόχο, μέσα από μια εντατική άσκηση την πρακτική διερεύνηση του φωτορεπορτάζ. Η δομή του προγράμματος περιλαμβάνει την ανάθεση φωτογραφικής αποστολής σε περιορισμένα χρονικά πλαίσια με καθημερινές λήψεις, υπό την καθοδήγηση του Γιάννη Μπεχράκη. Πέρα του πρακτικού σκέλους, θα δοθεί έμφαση στην καθημερινή παρακολούθηση και κριτικό σχολιασμό των φωτογραφιών, ενώ παράλληλα θα καλυφθούν θέματα σχετικά με τη μεθοδολογία, τη σημασία, την ηθική και την αισθητική του φωτορεπορτάζ.
Workshop με τον κορυφαίο φωτογράφο Γιάννη Μπεχράκη

Την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν δείγμα της δουλειάς τους, θα έρθουν σε επαφή με το έργο του Γιάννη Μπεχράκη και θα προετοιμαστούν για τις λήψεις της επόμενης ημέρας. Τη δεύτερη και την τρίτη θα γίνει η ανάθεση των εργασιών στους συμμετέχοντες και θα αναπτυχθεί το πρακτικό σκέλος με φωτογράφιση κατά τη διάρκεια της ημέρας και ακολούθως παρουσίαση ανάλυση και κριτικό σχολιασμό των φωτογραφιών.

Μία σημαντική ιδιαιτερότητα του εργαστηρίου είναι ότι ο Γιάννης Μπεχράκης κατά την εξέλιξη της φωτογραφικής άσκησης, θα συνοδεύσει για περίπου 30 λεπτά προσωπικά κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά, δίνοντάς του την ευκαιρία να επωφεληθεί από την παρουσία και την εμπειρία του και σε πρακτικό επίπεδο. Η τέταρτη ημέρα περιλαμβάνει κυρίως αξιολόγηση των εργασιών και το τελικό editing του φωτογραφικού υλικού που έχει παραχθεί τις δύο προηγούμενες ημέρες.
Info
Που: Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας, Τσάμη Καρατάσου 15

Πότε: Παρασκευή 19 - ∆ευτέρα 22 Απριλίου

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Διάρκεια: 30 ώρες
1η μέρα: 16:00-21:00
2η μέρα: 10:00-20:00
3η μέρα: 10:00-20:00
4η μέρα: 16:00-21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, παρακαλούμε επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Athens Photo Festival ή να επικοινωνήστε με το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας (E: contact@hcp.gr, T: 210 9211 750).
Πηγή: http://www.e-go.gr

Ογδόντα γλυπτά έργα του Κώστα Κουλεντιανού στο ΜΜΣΤ


Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την μεγάλη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον Κώστα Κουλεντιανό, η οποία στοχεύει στην παρουσίαση του έργου του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη.
Η έκθεση διοργανώνεται από το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με τον γιο του καλλιτέχνη Ben Κουλεντιανό και τον Θόδωρο Παπαδόπουλο και παρουσιάσθηκε αρχικά στο Μουσείο Μπενάκη (28.9.2012-5.1.2013) με μεγάλη επιτυχία.
Ο Κώστας Κουλεντιανός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1918. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και αργότερα στο Παρίσι στην Academie de la Grande Chaumiere στο εργαστήριο του Ossip Zadkine. Η γνωριμία του με τον Henri Laurens υπήρξε καθοριστική και επηρέασε πολλά από τα έργα του. Το 1962 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Παρίσι και συγχρόνως άρχισε να συνδιαλέγεται με αρχιτέκτονες για την ένταξη της γλυπτικής στην αρχιτεκτονική, σε δημόσιους και ανοιχτούς χώρους.

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 80 έργα του Κουλεντιανού, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων δημιουργίας του. Από τα πρώτα σπουδαστικά έργα της δεκαετίας του 1940, όταν ακόμα δούλευε σε πηλό, έως τα μνημειακά του έργα σε σίδερο των τελευταίων δεκαετιών της ζωής του. Στόχος της έκθεσης είναι η επαναδιαπραγμάτευση του συνόλου της δημιουργίας του καλλιτέχνη και το ρόλο που παίζει ιστορικά στην καλλιτεχνική δημιουργία στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, όπου η παρουσία του στο Παρίσι υπήρξε καταλυτική για τη σύγχρονη γλυπτική.

Θέματα όπως η ποικιλία των υλικών και η πλαστική άνεση με την οποία τα χρησιμοποιούσε, η ενασχόλησή του με την ανθρώπινη μορφή, ο συνδυασμός επιπέδων τόσο σε έργα μικρών όσο και μεγάλων διαστάσεων, η συνέπεια της πορείας του προς την όλο και πληρέστερη απλότητα αποτελούν θεμελιώδη ζητήματα τα οποία η έκθεση και η συνοδευτική έκδοση θα προσπαθήσουν να πραγματευτούν.

Μιλώντας ο ίδιος για το έργο του αναφέρει χαρακτηριστικά: «Χρησιμοποιώ ως υλικό κυρίως το σίδερο, όλο και πιο σκληρό, πιο βαρύ, πιο δύσκολο να το δουλέψεις. Προσπαθώ ταυτόχρονα να του αφαιρέσω το ακατέργαστο βάρος του και να του δώσω μια άλλη κίνηση. Το βασικό μου πρόβλημα είναι ο χώρος, το φως και ο όγκος. Το πώς το εκάστοτε έργο μου θα μπορέσει να τοποθετηθεί στο χώρο και να δεχτεί το φως, ώστε να αποκτήσει σημασία. Προσπαθώ μέσα από τις φόρμες μου να διανοίξω το χώρο κάνοντας τρύπες για να μπορέσει να περάσει το φως, για να μπει ο χώρος μέσα στο αντικείμενο, το οποίο με τη σειρά του μπαίνει μέσα στο χώρο.»

Info:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΛΕΝΤΙΑΝΟΣ
Ο τελευταίος ακροβάτης του μοντερνισμού

Mακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγκαίνια: 19 Απριλίου 2013, ώρα 19.30
Διάρκεια έκθεσης: 19 Απριλίου 2013 – 26 Ιουλίου 2013
ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Κυρ.: 11.00-15.00
Τρ., Πεμ., Σάβ.: 10.00-18.00
Τε : 10.00-22.00
Παρ.,: 10.00-19.00
Δευτ. : Κλειστά
www.mmca.org.gr mmcart@mmca.org.gr

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εντός ΔΕΘ- HELEXPO, Eγνατία 154, τηλ. 2310 240002
Πηγή: http://www.e-go.gr

Θοδωρής Λάλος | Far East – Εικόνες του ρευστού κόσμου



Εγκαίνια: Τετάρτη 3  Απριλίου 2013, 20:00




Γιατί λοιπόν Ιαπωνία;Γιατί παραδόξως είναι μια χώρα που δεν έχω πάει. Αυτό μου δίνει την ελευθερία να τη φανταστώ όπως εγώ θέλω, ανάλογα με ποιο μάτι θα τη δω. Μου είναι εξωτική και γοητευτική και μ' αρέσει να την πλάθω όπως εγώ τη φαντάζομαι. Να δημιουργώ μια ψευδαίσθηση,  έναν μύθο. Όπως για κάποιον που έχει έναν θείο ήρωα του πολέμου που δεν τον έχει γνωρίσει ποτέ και όμως τον εξιδανικεύει. Έτσι και εγώ θέλω να δημιουργήσω αυτό τον μύθο, γιατί αυτός με θρέφει και μου δίνει προσωπικό λόγο. Κατά έναν περίεργο τρόπο, όσα πιο πολλά διαβάζω για αυτή τη χώρα και μελετάω τόσο νιώθω ότι σκάβω και σε ένα κομμάτι του δικού μου εαυτού.

" Θοδωρής Λάλοςεικαστικός
«Και εμένα η τέχνη του Θοδωρή Λάλου μ’ αρέσει. Μ’ αρέσει το φευγαλέο και το μεταβατικό, το μη ουσιαστικό και το αόριστο, η φθαρτότητα και η θαμπάδα των έργων του. Aυτά τα ζευγάρια εννοιών, σαν δυο παράλληλες και συμμετρικές εκβλαστήσεις, διαπερνούν το μυαλό μου όταν περιδιαβάζω το Far East. Είναι δηλαδή έργα που πεισματικά κρατούν απόσταση από τον κόσμο των πρακτικών επιδιώξεων. Με άλλα λόγια η έμπνευσή τους είναι από μακριά, είναι από την Ανατολή… Εντέλει στο Far East νομίζω ότι αιχμαλωτίζεται το στιγμιότυπο –ένα στιγμιότυπο– και προβάλλεται στην αιωνιότητa- την αιωνιότητα του μικρόκοσμου των ανθρώπινων μορφών, των τριών πιθήκων netsuke, των εντόμων, των πουλιών, που είναι υποσύνολα του μεγαλύτερου κόσμου του Θοδωρή Λάλου. Του κόσμου των χρωμάτων και των γραμμών στην πιο πλατιά τους έννοια. » Βαγγέλης Μαλαδάκης
ιστορικός

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος σας προσκαλεί στην ατομική έκθεση του Θοδωρή Λάλου με τίτλο Far East-εικόνες του ρευστού κόσμου. Ο Θοδωρής Λάλος σε αυτή του τη σειρά δημιούργησε έργα εμπνευσμένα από την Ανατολή. Τα έργα του πολυσύνθετα, κρύβουν μέσα τους την τέχνη της χαρακτικής, του κολάζ, της ζωγραφικής. Ελάτε να εξερευνήσουμε μαζί την έκθεση του Θοδωρή  και να θαυμάσουμε τόσο τα επίτοιχα έργα του όσο και τα μοναδικά artist books, πάντα με θέμα την Ιαπωνία.

Ο Θοδωρής Λάλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1976. Σπούδασε ζωγραφική με άριστα στη  Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης (Α’ εργαστήριο) και συντήρηση έργων τέχνης στην Αθήνα και στη Ρώμη με υποτροφία. Έχει πάρει μέρος σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Ελλάδα, Ιταλία, Κωνσταντινούπολη, Λιθουανία, Μεξικό, Ολλανδία, Σουηδία και έχει στο ενεργητικό του 4 ατομικές εκθέσεις.
Έργα του υπάρχουν στη μόνιμη συλλογή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Μουσείο Καβάφη Αλεξάνδρεια Αιγύπτου, Stedelijk Van Abbemuseum Αϊντχόβεν Ολλανδίας και σε ιδιωτικές συλλογές.

Ατομικές εκθέσεις:
2013     FAR EAST/ εικόνες του ρευστού κόσμου, αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, Αθήνα.
2011     Ut pictura poesis, gallery Ρωμανού 7, Θεσσαλονίκη.
2010     Say I’m a dreamer, gallery vlassis.art , Θεσσαλονίκη.
2002     Μερικά χρώματα είναι φωτεινά τα άλλα φωτεινότερα,  Hotel "Porto Valitsa"


Διάρκεια Έκθεσης 3 έως 27 Απριλίου 2013
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά ή κατόπιν ραντεβού


Αίθουσα τέχνης ΤεχνοχώροςΛεμπέση 4 & Μακρυγιάννη 117 42, Αθήνα
Μετρό Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
Πηγή:www.technohoros.org

Εργαστήριο Φωτογραφίας από τον Antonio Manta "Η Τεχνική της Φωτογραφίας: Από τη Λήψη στην Εκτύπωση"

Εργαστήριο Φωτογραφίας

Πέμπτη 4 Απριλίου, 19:30 - 22:00


Εργαστήριο Φωτογραφιας του Antonio Manta
"Η Τεχνική της Φωτογραφίας: Από τη Λήψη στην Εκτύπωση"

Πληροφορίες - Κρατήσεις θέσεων στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) και τηλεφωνικά 210 3418579, Δευ – Παρ 11:00 – 14:00

θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Αίθουσα: Κινηματογράφος

Είσοδος Ελεύθερη
Απαραίτητη κράτηση θέσεων

 

Το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης σε συνεργασία με την Hasselblad και την εταιρεία Photometron φιλοξενεί ένα Εργαστήριο Φωτογραφίας με τον διακεκριμένο Ιταλό φωτογράφο Antonio Manta.

Το Εργαστήριο Φωτογραφίας έχει τίτλο "Η Τεχνική της Φωτογραφίας: Από τη Λήψη στην Εκτύπωση" και έχει Ελεύθερη Είσοδο για ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την τέχνη και τις σύγχρονες τεχνικές της εκτύπωσης.

Το Εργαστήριο Φωτογραφίας, θα πραγματοποιηθεί στο ΙΜΚ, την Πέμπτη 4 Απριλίου από τις 19:30 έως τις 22:00, στα ιταλικά με διερμηνεία στα ελληνικά και θα δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν τη δημιουργική διαδικασία από τη στιγμή της φωτογράφισης έως και την εκτύπωση και έκθεση της φωτογραφίας σε κάποιον εκθεσιακό χώρο. Η όλη διδασκαλία έχει πρακτικό χαρακτήρα και εξειδικεύεται ανάλογα με τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά όσων συμμετέχουν στο εργαστήριο. 

Πολλές φορές τα φωτογραφικά αποτελέσματα των εργαστηρίων του Α. Μ. συμπεριλαμβάνονται σε εκθέσεις, βιβλία κλπ που αφορούν στο έργο και τις δραστηριότητες του Antonio Manta. Οι συμμετέχοντας αμέσως μετά την παρουσίαση μίας κεντρικής θεματικής ιδέας με την καθοδήγηση του δασκάλου τους προχωρούν σε φωτογραφίσεις διαφόρων θεμάτων και υλικών,  με τη χρήση μηχανών και φακών Hasselblad και Profoto φλας.

Ακολουθεί μία εμπεριστατωμένη ανάλυση και συζήτηση πάνω στις φωτογραφίες και την επεξεργασία τους και το Workshop ολοκληρώνεται με την εκτύπωση των φωτογραφιών σε υπολογιστές Epson, σε φωτογραφικά χαρτιά της Canson, αλλά και κάποιες από αυτές, σε διάφορα εξαιρετικά χειροποίητα χαρτιά ώστε να αποδίδονται απολύτως η ιδέα και οι χρωματικές επιλογές των φωτογράφων, όπως και να εξασφαλίζεται η αντοχή των εκτυπώσεων στο χρόνο.
Πηγή: http://www.mcf.gr

ΟΠΥ ΖΟΥΝΗ "τελευταίες πινελιές"

 
Έκθεση - Αφιέρωμα

ΟΠΥ ΖΟΥΝΗ
"τελευταίες πινελιές"

Εγκαίνια: Δευτέρα 1 Απριλίου 2013, στις 20:00
Ώρες λειτουργίας: Δευ - Κυρ 18:00 - 22:00 - Εγκαίνια: Δευτέρα 1 Απριλίου 2013, 20:00
Ημέρες Έκθεσης: Δευτέρα 1 Απριλίου έως Τρίτη 30 Απριλίου 2013


Πληροφορίες στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) και τηλεφωνικά 210 3418579, Δευ – Παρ 11:00 – 14:00

Αίθουσα: Εκθεσιακός Χώρος -1ος & 2ος όροφοςΕισιτήρια:
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ




"Η τέχνη είναι τόλμη, ένας διαρκής αγώνας για να ξεπερνάς τα όρια του εαυτού σου."
Όπυ Ζούνη


Το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης,
τιμώντας το έργο της Οπυς Ζούνη φιλοξενεί μία Έκθεση - Αφιέρωμα στην ελληνική φωνή της γεωμετρικής τέχνης, παρουσιάζοντας τις "τελευταίες πινελιές" της. Η Έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 1 Απριλίου, στις 20:00, περιλαμβάνει 24 έργα, από τις τελευταίες δημιουργίες της, το 2008, πλαισιωμένα από τέσσερα προγενέστερων ετών, και θα διαρκέσει έως την Τρίτη 30 Απριλίου 2013.

 Η Όπυ Ζούνη,
καταξιωμένη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, δημιούργησε το δικό της ιδίωμα γεωμετρικής αφαίρεσης στη ζωγραφική, τη γλυπτική και τις κατασκευές, φέροντας πάντα στις δημιουργίες της ένα άλλοτε αδιόρατο και άλλοτε έντονο άρωμα και φως Ελλάδας σε διαρκή διάλογο με το διεθνές γίγνεσθαι.

Έφυγε από κοντά μας το Δεκέμβριο του 2008, μετά από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο, σχεδόν όρθια, σχεδόν ζωγραφίζοντας, για να αφήσει πίσω της, στα τελευταία της έργα, ένα φως και μία αρμονία αλλιώτικη από ότι μας είχε συνηθίσει στη ξεχωριστή της πορεία στη ζωγραφική.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα έργα του τελευταίου έτους της ζωής της τα φιλοτέχνησε μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2008, όσο δηλαδή κατόρθωνε η ισχυρή θέλησή της να επιβάλλεται στις μειωμένες  αντοχές της. Σε αντιδιαστολή με τα συναισθήματα, που της δημιουργούσε η βαρύτατη επιδείνωση της υγείας της, στα δημιουργήματά της αυτά επικρατεί ο μαχητικός της χαρακτήρας και τα τελευταία έργα της Ζούνη χαρακτηρίζονται από αισιοδοξία. Επικρατεί δημιουργικό φως, εκρηκτικά χρώματα και η χάραξη μίας νέας εκκίνησης.

Από τα 28 έργα που θα παρουσιαστούν στην Αθήνα, στο ΙΜΚ, των οποίων τα  μεγέθη ποικίλουν (από το μεγαλύτερο 181Χ157εκ. ή ένα κίονα ύψους 210εκ., ενώ τα περισσότερα, που είναι και οι δημιουργίες του 2008, αρχίζουν από 130Χ130) τα 21 παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών τον Ιούλιο του 2012.

Η ίδια η Όπυ Ζούνη σημείωνε σε κείμενα και συνεντεύξεις της: "
Η τεχνολογία σήμερα μας προτείνει αδιάκοπα καινούργιες οπτικές και είναι αδύνατον να τις αγνοήσουμε. Έχουμε μοναδικές οπτικές εμπειρίες που δεν έζησαν οι προηγούμενες γενιές. Ο καλλιτέχνης είναι δημιουργός εικόνας και η εποχή μας είναι κατ΄ εξοχήν εποχή της εικόνας. Ο καλλιτέχνης μπορεί να έχει απαλλαγεί από την απεικόνιση αλλά όχι από την εικόνα. Εκείνο που δημιουργεί είναι η δική του εικόνα, γιατί αποτυπώνει τη φαντασία, τη σκέψη και τη ζωή του σε σχέση με το παρόν, ίσως και το μέλλον. Κάθε δημιουργός, κάθε σκεπτόμενος, πρέπει να συνειδητοποιεί πως ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει είναι η σκέψη του που τον ακολουθεί και στις χαρές και στις λύπες και πως μπορεί να αναπτύξει με άπειρους τρόπους το δώρο της έκφρασης, αν ενεργοποιήσει την εσωτερική του φλόγα...."

Η Κατερίνα Κοσκινά, Ιστορικός Τέχνης και Μουσειολόγος γράφει
προλογίζοντας την έκθεση: "Η Όπυ Ζούνη είναι μια γυναίκα καλλιτέχνις. Τα έργα της αντανακλούν όχι μόνο τη σκέψη της, αλλά και το συναίσθημά της. Η ίδια αγαπούσε τον κόσμο, τη φύση. Η αυστηρή λογική της φόρμας προέκυπτε γι’ αυτήν φυσικά από τον πραγματικό, τον εξωτερικό κόσμο. Τη «συμπλήρωσε» με τη ζεστασιά και τη φωτεινότητα του χρώματος, που πηγάζουν από τον εσωτερικό, ψυχικό κόσμο της δημιουργού και που παραπέμπουν, ακαθόριστα, σε κάτι  που θυμίζει την ελεύθερη ιμπρεσιονιστική χρωματική πανδαισία ή την εξπρεσιονιστική χειρονομιακή αποτύπωση ενός  έντονου συναισθήματος. Στην έκθεση αυτή, που παρουσιάζεται μια πλειάδα από τα τελευταία έργα της δημιουργού, προβάλλεται και πραγματώνεται εικαστικά η ισορροπία που διέπει φαινομενικά αντιθετικές φόρμες και τάσεις, μετατρέποντάς τις σε νοητικές ασκήσεις και αισθητικές απολαύσεις."  

Η Όπυ Ζούνη
γεννήθηκε στο Κάιρο στις 4 Φεβρουαρίου του 1941 και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, το 1963.  Ξεκίνησε τις σπουδές της στη ζωγραφική, την κεραμική και τη φωτογραφία στο Αμερικανικό Κολέγιο του Καΐρου και τις συνέχισε στην Ελλάδα στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών εμπλουτίζοντας τις με τη σκηνογραφία και τη διακόσμηση.

Μεταξύ των καθηγητών της συγκαταλέγονται ο Γιάννης Μόραλης ο Γιώργος Μαυροΐδης και ο Βασίλης Βασιλειάδης. Πραγματοποίησε τις πρώτες της εκθέσεις στο Κάιρο, το 1962, και στη Γαλλία, το 1970, για να ακολουθήσουν πάνω από 70 ατομικές εκθέσεις και 450 συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις, όπως και σε διεθνείς Μπιενάλε και Τριενάλε.

Στο τέλος του 2006 και αρχές του 2007 πραγματοποίησε μία μεγάλη αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Η έκθεση αυτή είχε τίτλο: «Το παρόν και η πρόσφατη εικοσαετία».
Ήταν εκπρόσωπος της γεωμετρικής τέχνης στην Ελλάδα. Οι δημιουργίες της ήταν επηρεασμένες από τον αραβικό πολιτισμό αλλά ενσωμάτωναν και ελληνικά στοιχεία. Ήταν παντρεμένη από το 1965 με τον Αλέκο Ζούνη, με τον οποίο απέκτησε δύο γιους, και κατοικούσαν στην Πεντέλη Αττικής. Πέθανε από τον καρκίνο, τον οποίο αντιμετώπιζε για δώδεκα χρόνια, στις 5 Δεκεμβρίου του 2008.

Έργα της βρίσκονται σε Μουσεία, Πινακοθήκες και ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Ελβετία, Βέλγιο, Γαλλία, ΗΠΑ κ.α.

Πηγή:http://www.mcf.gr

Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Έλληνας απέσπασε το πρώτο βραβείο στα «Photography Masters Cup Awards»


Ο έλληνας φωτογράφος Γιώργος Κορδάκης απέσπασε το πρώτο βραβείο στα 6α «Photography Masters Cup Awards» που πραγματοποιήθηκαν στη Νέα Υόρκη.
Στον διεθνή αυτό διαγωνισμό, όπου συμμετείχαν συνολικά 8.500 φωτογράφοι, ο Γιώργος Κορδάκης, εκτός από το πρώτο βραβείο, κέρδισε και τιμητική αναφορά για μία δεύτερη φωτογραφία του.
Περιπλάνηση σε άγνωστες περιοχές και εδάφη
Οι δύο φωτογραφίες που διακρίθηκαν προέρχονται από τη σειρά «10.000 American Movies», την οποία ο καλλιτέχνης ξεκίνησε να δουλεύει το 2009, όταν αποφάσισε να διερευνήσει το κατά πόσον η περιπλάνηση του στις ΗΠΑ - σε νέες, άγνωστες γι’ αυτόν περιοχές και σε νέα εδάφη -θα ήταν δυνατόν να του ανανεώσει  την σκέψη και να τον βοηθήσει στον επαναπροσδιορισμό.

Εικόνες κινηματογραφικών λήψεων

Στον διεθνή διαγωνισμό, όπου συμμετείχαν συνολικά 8.500 φωτογράφοι, ο Γιώργος Κορδάκης, εκτός από το πρώτο βραβείο, κέρδισε και τιμητική αναφορά για μία δεύτερη φωτογραφία του.
Στο «σημείωμα του καλλιτέχνη» που συνόδευε τη συμμετοχή του στα 6α «Photography Masters Cup Awards»,  ο Κορδάκης αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Φθάνοντας στην Αμερική άρχισα να οδηγώ κα να φωτογραφίζω χωρίς συγκεκριμένο στόχο, χωρίς συγκεκριμένο όραμα για την δουλειά. Τα ρετρό αυτοκίνητα, τα κτίρια, τα τοπία έκαναν την καρδιά μου να χτυπάει γρηγορότερα καθώς ανακάλυπτα συνεχώς εικόνες κινηματογραφικών λήψεων που είχαν εισχωρήσει στο μυαλό μου από την παιδική μου ηλικία. Γρήγορα αντιλήφθηκα ότι διερευνούσα αυτές τις παιδικές μνήμες κατασκευάζοντας νέες πάνω στις παλιές. Μικρές πόλεις στο Κάνσας, την Βόρεια Ντακότα ή το Λας Βέγκας με έκαναν να σκέφτομαι τους σκηνοθέτες που πέρασαν από εκεί, εμπνεύσθηκαν και είπαν: Ας γυρίσουμε αυτήν την σκηνή εδώ!». Στο ίδιο σημείωμα, ο φωτογράφος τέχνης και  αρχιτεκτονικής - που ζει και εργάζεται μεταξύ Νέας Υόρκης και Αθήνας - αναφέρει : « Όταν ξεκίνησα ένιωθα σαν ηθοποιός σε μια ταινία που δεν τελείωνε ποτέ, αλλά όπως δούλευα αντιλήφθηκα ότι ήμουν μάλλον ένας σκηνοθέτης που αναζητούσε μια πραγματικότητα που ζει μόνο στην αντεστραμμένη εικόνα του καθρέφτη που δημιουργούν οι κινηματογραφικές ταινίες. Ήθελα να κρατηθώ όσο μακριά γινόταν από την τελική εικόνα, από την οποία ήθελα να απουσιάζει τόσο η κάμερα, όσο και κάθε ανθρώπινη παρουσία, ώστε τίποτα να μην σε αποσπά από την λειτουργία της μνήμης».

Στον παράδοξο πλανήτη των «MANimals»


Σαν αλλόκοτα πλάσματα μιας σύγχρονης μυθολογίας, άνθρωποι και ζώα μπαίνουν σε ένα σώμα, σε μία ψυχή, παιχνιδίζοντας με τις αισθήσεις, σε έναν ειρωνικό κόσμο εξουσιαστικής αλληλεπίδρασης, όπου η παιδικότητα δεν χάνεται ποτέ.

Με τα χρώματα και τα συναισθήματα μιας παράξενης, αλλά και φυσικής ένωσης, ο ζωγράφος Νίκος Σίσκος παρουσιάζει την τρίτη του ατομική έκθεση, με τίτλο «MANimals», στην αίθουσα τέχνης «Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου», έως τις 13 Απριλίου. Εστιάζοντας στην έννοια της ειρωνείας, της ματαιοδοξίας, του χιούμορ και του αισθησιασμού, αλλά, πάνω από όλα, στο πάντα επίκαιρο και διαχρονικό ζήτημα του δίπολου εξουσίας και εξουσιαζόμενου, ο Νίκος Σίσκος συνθέτει έναν κόσμο, στον οποίο οι άνδρες παραμένουν πάντα παιδιά, ενώ η φύση και τα ζώα λειτουργούν άλλοτε ως προέκταση της ψυχολογίας τους και άλλοτε ως «alter ego» τους.
Στο ζωγραφικό σύμπαν των «MANimals», μία μωβ καμηλοπάρδαλη λαβώνεται από τα βέλη του έρωτα, μια πολική αρκούδα κάνει τη βόλτα της σε ένα τροπικό δάσος, ένας γάτος σώζει ναυαγούς… και όσο για το ψάρι…

Πληροφορίες

Αίθουσα τέχνης «Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου», Βαλαωρίτου 9α  - Αθήνα, τηλ.: 210 3607598. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή: 11.00 – 14.00 και 18.00 – 21.00, Σάββατο: 11.00 – 15.00, Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά
Πηγή: http://www.naftemporiki.gr

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ - WENDULA


 από τις 5 Απριλίου στις 9:00 μ.μ. μέχρι τις 14 Απριλίου στις 11:00 μ.μ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:
Εγκαίνια: Παρασκευή 5 Απριλίου στις 21.00
Διάρκεια Έκθεσης: 5 – 14 Απριλίου 2013
Επισκέψιμες ώρες: Καθημερινά από τις 4μμ έως τις 10μμ
Είσοδος: Ελεύθερη
Booze Cooperativa, Loft Gallery


WENDULA

Γεννημένη τον Ιανουάριο του 1957 στις Η.Π.Α., η Wendula, ξεκινά την ζωγραφική και την γλυπτική το 1989, καθώς το τείχος του Βερολίνου πέφτει.
Το γεγονός αυτό είχε σημαντική έννοια γιά την ίδια,συμβολίζοντας μια αλλαγή και αισιόδοξη εξέλιξη στη σύγχρονη κοινωνία, αν και σήμερα είναι αμφισβητήσιμη.
Σαν αυτοδίδακτη καλλιτέχνης ειχε αποκτήσει πολλές διαφορετικές μορφές έκφρασης καθώς και τεχνικές προτού επικεντρώσει τις δεξιότητές της στην αφηρημένη και την φουτουριστική τέχνη.
Πέρα από την αισθητική η μη αισθητική πτυχή της τέχνης η Wendula έχει τη βαθειά αίσθηση οτι καταγράφει την καλύτερη αλλά και την χειρότερη μορφή της.
Κόρη του φωτογράφου Desmont Russell αγαπά τη γραφιστική τέχνη και φλερτάρει με τον μινιμαλισμό.
Τα αφηρημένα έργα αυτής της έκθεσης έχουν κυρίως εμπνευσθεί από τους δρόμους του Πειραιά στους οποίους τριγυρνούσε με την φωτογραφική της μηχανη κρεμασμένη στον ώμο.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

1990 - 2000 ατομικές στην Duiller-CH και Crans-pres-Celigny-CH
2002 Versoix-CH
2005 Coppet-CH
2010 Nyon-CH
2012 και 2013 ατομικές στην Celigny-CH
2012 έκθεση φωτογραφίας Nyon-CH

Πηγή:12 ακροπόλεις /δημήτρης ηλιάδης

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Η Αθήνα στους δρόμους της κρίσης [φωτογραφία]


«Η Αθήνα στους δρόμους της κρίσης» αυτός είναι ο τίτλος της πολύ ενδιαφέρουσας έκθεσης του Βασίλη Μαθιουδάκη που θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» από 19 Μαρτίου έως 31 Μαρτίου.
Ο καλλιτέχνης διαβάζει τους δρόμους της Αθήνας και γράφει τις στιγμές που συνθέτουν τη ζωή της. Δημιουργεί εικόνες αμφίσημες και αντιθετικές κινούμενος ανάμεσα στη φωτοδημοσιογραφία και τη λυρική αφαίρεση με φόρμες λιτές. Αιχμαλωτίζει την κυρτωμένη στάση του άστεγου αλλά και την περήφανη στάση της μετανάστριας από την Αφρική, τις αιλουροειδείς κινήσεις των διαδηλωτών και τις στερεότυπες κινήσεις των αστυνομικών , το απλανές βλέμμα του τοξικομανούς και την αθώα ματιά του μικρού παιδιού που κοιτά τον κόσμο χωρίς κανένα δόλο ή ενδοιασμό.
Είναι εικόνες σκληρές και τρυφερές συνάμα που μας μιλούν για την σημερινή Αθήνα της κρίσης, για τους ανθρώπους που έπληξε και για τους ανθρώπους που αγωνίζονται για το αύριο, συνομιλώντας γι α αυτό με ένα τρόπο μαγικό , με τους γήινους και αισθαντικούς , δυναμικούς και πανανθρώπινους και τόσο καίριους στίχους του Λειβαδίτη.
Την έκθεση θα πλαισιώσει ποιητική βραδιά αφιερωμένη στον ποιητή Τάσο Λειβαδίτη την Πέμπτη 21 Μαρτίου «Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης» στις 19.00. Οι Ποιητές και δοκιμιογράφοι Γιώργος Μπλάνας και Κώστας Καναβούρης θα απαγγείλουν στίχους του ποιητή στην αίθουσα που στεγάζεται το «Οδοιπορικό της Αθήνας».
INFO:
Εγκαίνια : Tρίτη 19 Μαρτίου , ώρα 19.30
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα»: Hρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης , Θησείο τηλ. 210 3452150, στάση Μετρό: Κεραμεικός
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο 10.00 - 20.00, Κυριακή 10.00 - 14.00
Η είσοδος για το κοινό ελεύθερη
Γ.Οικονόμου

Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Το Μουσείο Ακρόπολης γιορτάζει την 25η Μαρτίου


Τη Δευτέρα 25η Μαρτίου το Μουσείο Ακρόπολης θα είναι ανοιχτό από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ. με ελεύθερη είσοδο για να γιορτάσει την Μεγάλη Μέρα. Το Μουσείο θα υποδεχθεί τους επισκέπτες του με παρουσιάσεις εργαστηριακών δράσεων, με μουσική αφιερωμένη στον έρωτα, με ειδικές ξεναγήσεις για τα «Αρχαϊκά Χρώματα», με οικογενειακά παιχνίδια και στο εστιατόριο με «Ελληνικό Παραδοσιακό Πιάτο».

Εργαστήρι αρχαίας τεχνολογίας
Οι Συντηρητές του Μουσείου θα χρωματίσουν μπροστά στους επισκέπτες το σανδάλι του Ιππέα Ακρ. 700. Τα σανδάλια αποτελούν έναν από τους τρεις τύπους υποδημάτων που διακρίνονται στα σωζόμενα κάτω άκρα των αρχαϊκών αγαλμάτων και συνήθως έχουν ανάγλυφους ή ζωγραφιστούς ιμάντες. Ώρα προγράμματος: 11 π.μ., Σημείο Συνάντησης: Γραφείο Πληροφοριών. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Εργαστήρι σύγχρονης τεχνολογίας
Με αφορμή την ολοκλήρωση του καθαρισμού της δεύτερης Καρυάτιδας του Ερεχθείου (Καρυάτιδα D), οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους Συντηρητές του Μουσείου την ιστορικής σημασίας διαδικασία του καθαρισμού των Καρυάτιδων με χρήση σύγχρονης τεχνολογίας λέιζερ. Ώρα προγράμματος: 12 μεσημ. Σημείο Συνάντησης: Καρυάτιδες (1ος όροφος).
 «Ο Έρως στο ελληνικό τραγούδι του 20ού αιώνα»
Το Μουσείο θα παρουσιάσει εκδήλωση αφιερωμένη στον έρωτα με μουσική των Μάρκου Βαμβακάρη, Μανώλη Χιώτη, Ιωσήφ Ριτσιάρδη, Γιώργου Μητσάκη και Απόστολου Καλδάρα, μεταξύ άλλων. Ερμηνεύουν η Λαμπρινή Γιώτη (πιάνο, τραγούδι) και ο Γιώργος Τσιμπουξής (μπουζούκι, τραγούδι). Ώρα προγράμματος: 12:30 μ.μ., Αίθουσα Παρθενώνα (3ος όροφος).

Παρουσιάσεις για τα «Αρχαϊκά Χρώματα»
Οι Αρχαιολόγοι-Φροντιστές του Μουσείου θα παρουσιάσουν στους επισκέπτες την έρευνα για την μοναδική συλλογή των αρχαϊκών αγαλμάτων του που σώζουν λίγο ή πολύ τα χρώματά τους και θα συζητήσουν μαζί τους για τη σημασία τους αλλά και την αισθητική αντίληψη της αρχαϊκής εποχής για τα χρώματα. Ώρα προγράμματος: 3:30 μ.μ. Σημείο Συνάντησης: Γραφείο Πληροφοριών. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Οικογενειακά παιχνίδια
Το Μουσείο προσκαλεί τις οικογένειες να γνωρίσουν τις συλλογές του μέσα από τα θεματικά αρχαιολογικά παιχνίδια που διατίθενται είτε στο Γραφείο Πληροφοριών ως δωρεάν δανειστικά σακίδια, είτε στα πωλητήρια.

Στο εστιατόριο «Ελληνικό Παραδοσιακό Πιάτο»
Το εστιατόριο του δευτέρου ορόφου του Μουσείου θα υποδεχθεί τους επισκέπτες με «Ελληνικό Παραδοσιακό Πιάτο».

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης
Πηγή: http://www.zougla.gr

Πολωνία: Αποκαλυπτήρια για τους θησαυρούς του Μουσείου Εβραϊκής Ιστορίας

Το Μουσείο Εβραϊκής Ιστορίας της Πολωνίας, το οποίο αναμένεται να κάνει επίσημα εγκαίνια την 19η Απριλίου, έκανε την Τρίτη τα αποκαλυπτήρια του πρώτου του εκθέματος, μιας τοιχογραφίας με μοναδικές πολύχρωμες αναπαραστάσεις η οποία αποτελεί πιστό αντίγραφο εκείνης που υπήρχε σε μια συναγωγή του 18ου αιώνα κι είχε καταστραφεί πλήρως από τους Ναζί.




«Είναι μια ιδιαίτερα ξεχωριστή ημέρα για το μουσείο, καθώς έγινε η εγκατάσταση του πρώτου στοιχείου της έκθεσης και αυτό το έργο είναι πολύ εντυπωσιακό. Είναι ένα σύμβολο 1.000 χρόνων ζωής των Εβραίων της Πολωνίας και των σχέσεών τους με τους Πολωνούς γείτονές τους», είπε η Μπάρμπαρα Κίρσενμπλατ - Γκίμπλετ, υπεύθυνη για τα εκθέματα στο μουσείο.




Το έργο, που παρουσιάστηκε, αποτελεί αντίγραφο αυτού της συναγωγής στην πόλη Γκβόντζιεκ (η οποία πλέον ανήκει στην Ουκρανία) και είχε κατασκευαστεί στις αρχές του 18ου αιώνα. Για την Κίρσενμπλατ-Γκίμπλετ, το συγκεκριμένο έκθεμα αντιπροσωπεύει το «αποκορύφωμα της δημιουργικότητας των Εβραίων της Πολωνίας».


 Το Μουσείο Εβραϊκής Ιστορίας της Πολωνίας θα διαθέτει μεταξύ άλλων αίθουσα πολυμέσων 450 θέσεων, παιχνιδότοπο, σπουδαστήριο, εστιατόριο και καφετέρια. Η κατασκευή του χρηματοδοτήθηκε με κονδύλια του πολωνικού Δημοσίου, του Δήμου Βαρσοβίας, της Ε.Ε., ενώ σημαντικές ήταν και οι γερμανικές δωρεές καθώς και οι ιδιωτικές χορηγίες.



Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας
Πηγή: http://www.zougla.gr

Ανοίγοντας τις πόρτες στα άδυτα της τέχνης



Οι απόφοιτοι των τομέων Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας του ΑΚΤΟ παρουσιάζουν την ομαδική έκθεση, με τίτλο «Open doors II», απεικονίζοντας μέσα από την τέχνη τις πτυχές της σύγχρονης ζωής προσδοκώντας σε μία αμφίδρομη επικοινωνία.
Απεικονίζοντας μέσα από την τέχνη τις πτυχές της σύγχρονης ζωής, απόφοιτοι καλλιτέχνες ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες του εικαστικού τους κόσμου, προσδοκώντας σε μία αμφίδρομη επικοινωνία.
Με αναφορές στην καθημερινή ζωή, την επικαιρότητα και το ευρύτερο αστικό - κοινωνικό περιβάλλον, οι απόφοιτοι των τομέων Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας του ΑΚΤΟ παρουσιάζουν την ομαδική έκθεση, με τίτλο «Open doors II», η οποία εγκαινιάζεται στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων, σήμερα, Τετάρτη 13 Μαρτίου, στις 8.30 το βράδυ και θα διαρκέσει έως τις 22 Μαρτίου.
Καταθέτοντας την κοινωνική τους ευαισθησία και τις προτάσεις τους, οι νέοι καλλιτέχνες  «σχολιάζουν» την καθημερινότητα, τις σχέσεις, την ταυτότητα και όλα εκείνα τα κοινωνικά ζητήματα που μας αφορούν όλους, μέσα από φωτογραφίες, ζωγραφική, βίντεο, κατασκευές και σκηνοθετημένες εικόνες και εγκαταστάσεις, που έχουν δημιουργηθεί με ποικίλα μέσα και μικτές τεχνικές.
Ένα βλέμμα προς τα έξω
Σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι να λειτουργήσει σαν ένας χώρος «εργαστηρίου» με ανοιχτές πόρτες, ρίχνοντας ένα βλέμμα προς τα έξω, στις ανάγκες της πολυδιάστατης σημερινής κοινωνίας και να ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας με το κοινό, αφού ο καθένας θα μπορεί να προτείνει τη δική του ερμηνεία.
Με τον συμβολικό της τίτλο να λειτουργεί σαν πρόσκληση σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο, όπου οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να συναντήσουν τους δημιουργούς και να έρθουν σε άμεση επαφή με τον προσωπικό τους τρόπο επεξεργασίας των ιδεών, η έκθεση αποτελεί και μία πρόκληση για τους ίδιους τους καλλιτέχνες, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα συνεχώς μεταλλασσόμενο και εξελισσόμενο πεδίο επιλογών.
Πληροφορίες
«Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων - Κτίριο «Δεξαμενές Καθαρισμού», Πειραιώς 100 - Γκάζι, τηλ.: 210 3475518, 210 3453548. Ώρες λειτουργίας: καθημερινά: 12.00 - 20.00.  Πρόσβαση: μετρό: σταθμός «Κεραμεικός», τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, στάση «Φωταέριο».
Πηγή:http://www.naftemporiki.gr


Η έκθεση του Rethink Athens μεταφέρεται στο Μετρό

 
Mετά την αθρόα προσέλευση του κοινού στην έκθεση με τα αποτελέσματα του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού Rethink Athens στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, η έκθεση μεταφέρεται από την Πέμπτη 14 Μαρτίου ως και την Τρίτη 26 Μαρτίου στην καρδιά της Αθήνας: Στον χώρο πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό του Μετρό «Σύνταγμα».
Η τεράστια ανταπόκριση του κοινού – περισσότερα από 21.000 άτομα επισκέφτηκαν την έκθεση μέσα σε 11 μέρες- και η δέσμευση του Ιδρύματος Ωνάση να προσφέρει στους πολίτες ενημέρωση, προάγοντας ταυτόχρονα το δημόσιο διάλογο για το κέντρο της Αθήνας, οδήγησαν στην απόφαση να μεταφερθεί η έκθεση στο σταθμό του Μετρό «Σύνταγμα».
Η πρωτοβουλία αυτή ελήφθη από κοινού με την Εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.), η τεχνογνωσία και το έμψυχο υλικό της οποίας θα συνεισφέρουν ουσιαστικά στην ενσωμάτωση του τραμ στο σχέδιο ανάπλασης της πόλης.
Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. από την αρχή του έργου συμμετέχει ενεργά ως υποστηρικτής, προσφέροντας τώρα τον χώρο πολλαπλών χρήσεων, όπου θα φιλοξενείται η έκθεση πάντα με ελεύθερη είσοδο.
Έτσι, το κοινό από κάθε γειτονιά της Αθήνας, θα έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί την έκθεση, να δει τον προβληματισμό για την ανάπτυξη του κέντρου της πόλης μέσα από το σύνολο των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο Rethink Athens, αλλά και να γνωρίσει τη βραβευμένη πρόταση που θα ανασυγκροτήσει το κέντρο της Αθήνας. Για το λόγο αυτό στην έκθεση θα δίδεται και ειδικό ενημερωτικό υλικό με τους στόχους του Rethink Athens που οργάνωσε και χρηματοδότησε το Ίδρυμα Ωνάση, αλλά και με τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασης που κέρδισε τον διαγωνισμό.
 
Το Ίδρυμα Ωνάση ανταποκρίθηκε στην έκκληση της πολιτείας να αναλάβει τη διοργάνωση και τη χρηματοδότηση του διαγωνισμού για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας, ενός στόχου εθνικού, καθώς η πόλη ζει την πιο δύσκολη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της. Στόχος του Rethink Athens είναι να επιστρέψει η επιχειρηματικότητα, η δημιουργία, η κατοικία και η ουσιαστική ζωή στην πόλη, αναδεικνύοντας τον μοναδικό πλούτο και τις δυνατότητες της Αθήνας.
Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδότησε και οργάνωσε τον διαγωνισμό, αλλά και το σύνολο των μελετών που απαιτούνται μέχρι την συμβασιοποίηση του έργου. Αναλυτικά στοιχεία για το Rethink Athens υπάρχουν στο www.rethinkathens.org, ενώ συνεχής ενημέρωση και ενεργός διάλογος υπάρχουν και στα αντίστοιχα social media.
Η έκθεση, σε επιμέλεια του αρχιτέκτονα και Aναπληρωτή Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πατρών Πάνου Δραγώνα, παρουσιάζει όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την Πανεπιστημίου.
Στο κέντρο του εκθεσιακού χώρου, σε μια εσωτερική "πλατεία", παρουσιάζονται τα 27 προπλάσματα που υποβλήθηκαν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού. Τα προπλάσματα έχουν ως θέμα την πλατεία Ομονοίας, τη διασταύρωση των οδών Κοραή και Πανεπιστημίου και άλλα σημεία της περιοχής παρέμβασης τα οποία επελέγησαν ελεύθερα από τους διαγωνιζόμενους. 
 
Στις ξύλινες επιφάνειες που περιβάλλουν την "πλατεία" παρουσιάζονται οι προτάσεις που διακρίθηκαν στα δύο στάδια του διαγωνισμού: τα δύο βραβεία, οι δύο έπαινοι, η εύφημος μνεία της επιτροπής και οι άλλες 4 επιλαχούσες προτάσεις του δευτέρου σταδίου, καθώς επίσης και η βραβευμένη ουτοπική πρόταση και οι τρεις μελέτες που εξαγοράστηκαν κατά το πρώτο στάδιο.
Η έκθεση ολοκληρώνεται με την παρουσίαση, στους περιμετρικούς τοίχους του εκθεσιακού χώρου, των μελετών που κατατέθηκαν στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και δεν έτυχαν διάκρισης. Οι μελέτες που προεπελέγησαν από την κριτική επιτροπή του πρώτου σταδίου για να συμμετάσχουν στην τελική κρίση παρουσιάζονται αναλυτικά, ενώ όλες οι υπόλοιπες μελέτες παρουσιάζονται συνοπτικά.
Η έκθεση θα ανοίξει για το κοινό στις 7 μμ την Πέμπτη 14 Μαρτίου και θα λειτουργεί καθημερινά από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ.

«Χτίζουν» μια Πομπηία στο Βρετανικό Μουσείο

Σε δύο βδομάδες περίπου, στις 28 του μήνα, το Βρετανικό Μουσείο θα εγκαινιάσει μια σημαντική έκθεση με αντικείμενα που στην πλειονότητά τους παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Δύο πόλεις που τάφηκαν κάτω από τις στάχτες του Βεζούβιου, η Πομπηία και το Ερκουλάνεουμ, θα δώσουν στο φως της μέρας λάμψεις από την ομορφιά και τη ζωή τους πριν από τη θανατηφόρα έκρηξη που τις αφάνισε. Οι αρχαιολόγοι και οι συντηρητές ετοιμάζουν την έκθεση πυρετωδώς, ενώνοντας κομμάτια από το ανάγλυφο «ψηφιδωτό» των ρωμαϊκών πόλεων. Λαμπρές, σαν να φωτίζονται ακόμη από τον μεσογειακό ήλιο, δύο εντυπωσιακές ανάγλυφες μαρμάρινες πλάκες ενώθηκαν ξανά στο Βρετανικό Μουσείο για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν 2.000 χρόνια. Προέρχονται από μια παραθαλάσσια έπαυλη στο Ερκουλάνεουμ.
Τα λείψανα του ιδιοκτήτη της ανακτορικής αυτής έπαυλης ίσως κείτονται ακόμη στην αρχαία ακτή, που σήμερα βρίσκεται μισό μίλι μέσα στην ξηρά. Στα 79 μ.Χ., η θάλασσα αποτελούσε τη μαγευτική θέα του πολυτελώς διακοσμημένου δωματίου, του οποίου η τέταρτη πλευρά ήταν ανοιχτή προς τη θάλασσα. Ενα στρώμα τέφρας καλύπτει ακόμα πολλά σώματα που βρήκαν ακαριαίο θάνατο στο λιμάνι, προσπαθώντας να διαφύγουν. Ενα τρίτο τμήμα του πίνακα έχει χαθεί - ίσως εξαερώθηκε και εξαφανίστηκε για πάντα. Η έκθεση έχει προκαλέσει αίσθηση, με 34.000 εισιτήρια να έχουν ήδη πωληθεί. Ο επιμελητής της παρομοιάζει την προπώληση με εκείνη της διάσημης έκθεσης για τον Τουταγχαμών το 1972, όταν ως έφηβος ο ίδιος καθόταν στην ουρά για μισή μέρα, πριν από την εποχή των online κρατήσεων και των εισιτηρίων διάρκειας συγκεκριμένης ώρας.


Πολλά από τα αντικείμενα δεν έχουν ποτέ εκτεθεί ούτε στην Ιταλία και μερικά αποκαλύφθηκαν τα τελευταία χρόνια. Αλλα συγκαταλέγονται στους θησαυρούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου της Νάπολης.
Ανάμεσα σε αυτά είναι ένα εντυπωσιακά αληθοφανές πορτρέτο ενός αρτοποιού και της γυναίκας του από την Πομπηία και ένα άλλο μαρμάρινο από την Πομπηία, που παριστάνει τον Πάνα να συνουσιάζεται με κατσίκα.
Την περασμένη εβδομάδα κατέφθασε στο μουσείο ένας ολόκληρος κήπος με σιντριβάνια, αγάλματα, ωδικά πτηνά σε ανθισμένους θάμνους. Ηταν ένα από τα πιο όμορφα εσωτερικά δωματίων που έχουν βρεθεί στην Πομπηία, σίγουρα το σκηνικό μιας ευτυχισμένης ζωής που τελείωσε άδοξα: Στην έκθεση εμφανίζονται τα θλιβερά «καλούπια» των σωμάτων των τελευταίων ενοίκων του σπιτιού, του άνδρα, της γυναίκας και των μικρών παιδιών που βρέθηκαν κάτω από τις σκάλες.
Πηγή: http://www.e-go.gr

Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Νέα ματιά... στην αστική αισθητική

Το Stigma Lab υποδέχεται από την 1η έως τις 25 Μαρτίου 2013 την έκθεση «Off the Wall», στην οποία συμμετέχουν 7 ευρωπαίοι καλλιτέχνες, που δραστηριοποιούνται στην εικαστική σκηνή του Ηνωμένου Βασιλείου, και παρουσιάζουν μια σειρά από σύγχρονα γλυπτά, έργα ζωγραφικής και έργα τέχνης των νέων μέσων που εξερευνούν θέματα που αφορούν την αστική αισθητική.
Στην έκθεση εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι καλλιτέχνες σήμερα ανταποκρίνονται σε σήματα και σύμβολα στο αστικό περιβάλλον, είτε μέσω διαφήμισης, εφημερίδων, πολιτικών αφισών ή κυβερνητικών μηνυμάτων.
Συμμετέχουν:
Ο Gareth Jukes είναι από το Birmingham της Αγγλίας. Η δουλειά του εκτίθεται και δημοσιεύεται σε διεθνές επίπεδο.Ο Jukes έχει δημιουργήσει σειρές από εικόνες που αντανακλούν την τάξη και την αταξία, αντιπαραθέτοντας την εγκόσμια και καθημερινότητα με σκηνές εξάρθρωσης και δυσφορίας στην πόλη. Ο διχασμός μας τραβάει σε θέματα αναπαραστάσεων, τη διαφήμιση και την καθημερινές παραστάσεις εντός των δημόσιων χώρων της πόλης.
Ο Christophe Dillinger είναι Γάλλος πειραματικός καλλιτέχνης, συγγραφέας, εκδότης και αρχισυντάκτης του Square Magazine. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε Ευρώπη, Ρωσία και στις ΗΠΑ.Η πρακτική του είναι multidisciplinarian και περιλαμβάνει απορρίμματα και αντικείμενα που βρέθηκαν όπως είναι διακοσμημένα πιάτα, κουπόνια πίτσας και φτηνά πακέτα μωσαϊκών.


Ο Julio Orphanides είναι Κύπριος καλλιτέχνης και σχεδιαστής. Η πρακτική του περιστρέφεται γύρω από πολλά διαφορετικά μέσα, όπως εκτυπώσεις, βίντεο, post-production και ζωγραφική με spray cans. Κυρίως πλησιάζει έννοιες της συλλογικής σημασίας και εξερεύνησης του εαυτού, προσφέροντας μια σειρά από οπτικά και εννοιολογικά ερεθίσματα.
Η Rebecca Woodcock είναι η τρέχουσα νικητής του Porcelain & Bronze Wedgwood Award. Εργάζεται με ένα ευρύ φάσμα μέσων. Η τέχνη της αντικατοπτρίζει την καθημερινή ζωή, ενώ εξερεύνα τις σύγχρονες ανησυχίες σχετικά με τη φιλοσοφική και συναισθηματική εμπλοκή. Στην δουλειά της, συνδυάζει στοιχεία της παράστασης και αφαίρεσης για να δημιουργήσει μία ισχυρή εντυπωσιακή εικόνα.
Ο David Rann είναι ένα πολυ-βραβευμένος φωτογράφος και σήμερα διευθυντής του Foto Gallery Φιλία στο Birmingham της Αγγλίας. Η δουλειά του είναι εμπνευσμένη από Αμερικάνους φωτογράφους διακεκριμένους στην φωτογραφία δρόμου και από κυκλοθυμικές αμερικάνικες κλασικές ταινίες.
Η Emma Perry είναι από τα West Midlands.Τα γλυπτά της είναι τολμηρά και προκλητικά πολύχρωμα. Η Emma Perry δείχνει ενδιαφέρον για εσωτερικές και εξωτερικές μορφές και χώρους που δημιουργούνται στη γλυπτική. Το χρώμα είναι επιτακτική ανάγκη για την εργασία της.
Ο Holness Guy, αναδυόμενος νεαρός Βρετανός καλλιτέχνης, εργάζεται με ποικίλα μέσα και τεχνικές. Έχει αναπτύξει και συντονίσει δημιουργικά art projects σε συνεργασία με οργανισμούς νεολαίας σε όλη την Ευρώπη.
 Stigma Lab
Αν. Μεταξά 4, Εξάρχεια
Τηλ.: 6972087530, 6948485845
Εως 25/03: Δευτ.-Σάβ. 1-8 μ.μ.

 Πηγή:http://www.e-go.gr

Ένα «Παράθυρο» στο "μέσα" ή στο "έξω";



Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Κυριάκου Μορταράκου «Παράθυρο» από τις 11 Απριλίου έως τις 18 Μαΐου 2013.

Ο καλλιτέχνης εκθέτει έργα διαφόρων διαστάσεων, όπου η θεματική του αντλείται από εσωτερικά δωματίων και από την κειμενική γραφή, ως πλαστική αξία και ως έννοια σε αυτό που αναφέρει. Τα υλικά που επιλέγει είναι καμβάς, M.D.F, χαρτιά, παστέλ, λάδια.
Η προβληματική του αναπτύσσεται στο διπολικό σχήμα της έννοιας «παράθυρο» που εμπεριέχει συγχρόνως το «μέσα» και το «έξω», και όπως λέει ο ίδιος, «δεν ξέρω με τη λέξη "παράθυρο" τι μου έρχεται πρώτα στη μνήμη, το "μέσα" ή το "έξω". Η συνύπαρξη αυτών των αντιθέτων, γονιμοποιεί τη φαντασία. Συγκεκριμένο project δεν υπάρχει. Το έργο είτε αποτελεί ενότητα είτε όχι, μικρό ή μεγάλο διατηρεί την αυτονομία του και ενίοτε, μόνο του δηλώνει γιατί υπάρχει και με βάση αυτή τη δήλωση μορφοποιείται».

Ο Χάρης Σαββόπουλος γράφει για τον Κυριάκο Μορταράκο: «Έχει τόση μεγάλη σημασία η 'γραφή' για τον Μορταράκο! Στον καφέ, στη βόλτα, σε στιγμές χαλάρωσης, σκυμμένος σε ένα χαρτί γράφει. Γράφει με εκείνη την αρχέγονη κίνηση της επαναλαμβανόμενης χάραξης, που ανέδειξε ο Βολς, με την επιθετική παλινδρόμηση της γραφής του παιδιού, φορτώνοντας κραδασμούς σιωπής και διατρήσεις, μαύρες σιωπές και δραματικά διάκενα της σιωπής σε ένα κομμάτι χαρτί. Και η ζωγραφική του πάντα έτσι ήταν και έτσι θα είναι: μια γραφή. Ακόμα και στις 'εξευγενισμένες' εκδοχές της, που η ζωγραφική του αφηγείται, πάντα θα διεισδύει η δραματική γραφή-πινελιά σαν άγιος νόμος της αντίθεσης που επαναφέρει τους δύο πόλους σε ισορροπία ισοδύναμης αξίας».
Info:
Διάρκεια έκθεσης: 11 Απριλίου έως 18 Μαΐου 2013
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20
Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέ. & Παρ. 11.00 -15.00 και 17.00–20.00,
Τετ. 11.00-15.00 και Σάβ. 11.00 –14.00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Ο Κυριάκος Μορταράκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948. Σπούδασε στην Ανωτάτη .Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ζωγραφική με τον Ι. Μόραλη, σκηνογραφία με τον Β. Βασιλειάδη και αγιογραφία με τον Κ. Ξυνόπουλο. Αποφοίτησε το 1976. 'Εχει κάνει 17 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στην Αμερική. Έργα του υπάρχουν σε Ιδρύματα, σε Ιδιωτικές Συλλογές, σε Μουσεία, σε Πινακοθήκες, σε Τράπεζες και στην Central Bank of Europe, Frankfurt, Germany. Από το 2006 είναι τακτικός καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Πηγή: http://www.e-go.gr

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Στα άδυτα της μουσουλμανικής Θράκης


Τι γνωρίζει άραγε ο σύγχρονος Έλληνας από τον επτασφράγιστο κόσμο της μουσουλμανικής Θράκης;
Το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013, την έκθεση φωτογραφίας της Πέπης Λουλακάκη «Θράκη. Τόσο κοντά, τόσο μακριά» με κείμενα της δημοσιογράφου Έλενας Μοσχίδη.
Η φωτογράφος Πέπη Λουλακάκη σπάει το άβατο της μουσουλμανικής κοινωνίας των μειονοτήτων Πομάκων, Τουρκογενών, Ρομά και Σουδανών που κατοικούν στη Θράκη.
Ταξιδεύοντας στην περιοχή επί δυόμιση χρόνια (2008 – 2010), κατορθώνει με το φακό της να εστιάσει για πρώτη φορά σε προσωπικές στιγμές της σύγχρονης μουσουλμάνας γυναίκας, των παιδιών σε ώρα διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία, καθώς και των νέων στη διασκέδασή τους.
Φτάνει μέχρι τα χιονισμένα ελληνοβουλγαρικά σύνορα για να ζήσει μαζί με τους Πομάκους, μοιράζεται στιγμές του μόχθου τους στα καπνά και σε επαγγέλματα που χάνονται, ξενυχτάει στα νυχτέρια και τα πανηγύρια τους. Μπαίνει στους μεγαλύτερους καταυλισμούς των Ρομά στο Δροσερό και την Τενεκεδούπολη και καταγράφει τις συνήθειές τους.
Ανακαλύπτει τους αφρικανούς Σουδανούς που κατοικούν στον κάμπο της Ξάνθης, απομεινάρι της Οθωμανικής κυριαρχίας.
Ζει με τους νέους που σπουδάζουν στις μεγάλες πόλεις, Ξάνθη και Κομοτηνή, ενώ ονειρεύονται και προσπαθούν για ένα καλύτερο μέλλον.
Αποτυπώνει τη συμβίωση με τους χριστιανούς στα χωριά και τις πόλεις. Φωτογραφίζει τους σύγχρονους καλλιτέχνες και μερικές από τις πιο ιδιαίτερες προσωπικότητες της μειονότητας.
Μέσα από ένα φωτογραφικό μωσαϊκό διαφορετικών πολιτισμών καταφέρνει να μας γνωρίσει αυτούς τους «άγνωστους» συμπολίτες μας στην καθημερινότητά τους.
Κοινωνός και συνοδοιπόρος σε αυτό το έργο η δημοσιογράφος Έλενα Μοσχίδη που με τον γραπτό της λόγο συμπληρώνει την εικόνα του άγνωστου κόσμου της μουσουλμανικής Θράκης.
Το οδοιπορικό αυτό καταγράφεται στο ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα, το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.
INFO:
 
Εγκαίνια: 27 Μαρτίου 2013, ώρα 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 28 Μαρτίου – 28 Απριλίου 2013
Μουσείο Μπενάκη | Κεντρικό κτήριο
Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, Αθήνα

Μια έκθεση φωτογραφίας για τις... ρίζες μας


Με βαθιά αίσθηση της δύσκολης κοινωνικοπολιτικής περιόδου που διανύουμε, η ομάδα Template Life στηρίζει και παρουσιάζει τη θετική πλευρά της καθημερινότητας μας.


Με κύριο κίνητρό την αντίληψη για θετική δράση, η ομάδα εμπνεύστηκε από τις βάσεις της οντότητάς μας. Γύρισαν στη φύση! Αυτή που μας δίδαξε ότι μπορούμε και οφείλουμε να επιβιώνουμε με τα ελάχιστα, γιατί επί της ουσίας μόνο αυτά χρειαζόμαστε. Γυρίσαν στις ρίζες μας! Έψαξαν βαθιά στα «χώματά» μας και ανακάλυψαν εκ νέου «δέντρα» που μας δίνουν «τροφή» και «δέντρα» που μας προστατεύουν από τις κακουχίες κάτω από των ίσκιο των δροσερών κλαδιών τους.
Βρίσκοντας τις «ρίζες», ανακάλυψαν τον άνθρωπο και τη δύναμη που κρατάει στα χέρια του, και μέσα από την ανάγκη για αναπτέρωση του ηθικού μας, έδεσαν με γερά δεσμά την αλυσίδα ΡΙΖΑ-ΑΝΘΡΩΠΟΣ.
Η φωτογραφική έκθεση της εικαστικής ομάδας Template Life με γενικό τίτλο «√ΑΝΘΡΩΠΟΣ» σας προσκαλεί να «ταξιδέψετε» με τη δική της δράση για αισιοδοξία μέσα από εικόνες που παραθέτουν -με μαθηματική ακρίβεια- την απαράμιλλη συνύπαρξη ανθρώπου-φύσης.
Επιμέλεια έκθεσης
Χριστιάνα Πετουσάκη|φωτογράφος-καθ. φωτογραφικών τεχνών
INFO
Διάρκεια έκθεσης: 21/3 έως 6/4
Εγκαίνια 21/3 στις 20.20.
METAPOLIS Αιόλου 45-50
Ωρες Λειτουργίας Τρίτη- Παρασκευή 18.00-22.00
& Σάββατο 11.00-22.00
 Πηγή:http://www.e-go.gr