Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Αναδρομική έκθεση του χαράκτη Θανάση Εξαρχόπουλου


Περισσότερα από 70 χαρακτικά του καλλιτέχνη και εκδόσεις με κείμενά του, τυπωμένες και βιβλιοδετημένες από τον ίδιο, στο Μέγαρο Εϋνάρδου.

Από τους πρώτους Ελληνες καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την τέχνη του βιβλίου σε όλα της τα στάδια, ο χαράκτης Θανάσης Εξαρχόπουλος τιμάται με μια αναδρομική έκθεση έργων του από το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγίου Κωνσταντίνου 20)।

Μέχρι τις 10 Ιουνίου, οι εραστές του κομψού, καλλιτεχνικού βιβλίου θα απολαύσουν πάνω από 70 έργα χαρακτικής, αντιπροσωπευτικά των εικαστικών αναζητήσεών του, καθώς κι έναν μεγάλο αριθμό βιβλίων, πολλά με κείμενα του καλλιτέχνη. Ολα τα βιβλία είναι τυπωμένα και βιβλιοδετημένα από τον ίδιο. Τα χαρακτικά, σε λινόλεουμ, συνοδεύονται από έργα επεξεργασμένα και τυπωμένα ψηφιακά.

Η έκθεση δίνει μια γεύση μόνο της δημιουργικής και παραγωγικής δουλειάς του Εξαρχόπουλου, ο οποίος γεννήθηκε το 1927 στον Πύργο Ηλείας και σπούδασε ζωγραφική με τον Ο. Αργυρό και χαρακτική με τον Γ. Κεφαλληνό. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει σημαντικές δουλειές από τη διάρκεια της μαθητείας του ακόμη, όπως το χάραγμα σε ατσάλι για το «Κεφάλι Καμπανίας», με την τεχνική της taille-douce, η συμμετοχή στην περίφημη έκδοση «Δέκα Λευκαί Λήκυθοι» μετά την αποφοίτησή του από την ΑΣΚΤ, μέχρι τη δεκαετία του '70 που μαζί με τη σύζυγό του, Μαριόρα Εξαρχοπούλου, εμπνεύστηκαν, επιμελήθηκαν και εξέδωσαν μια σειρά βιβλίων, «Ηχοεικόνες», για παιδιά με κασέτες. Ξεχωριστό κεφάλαιο της δράσης του ήταν τα δώδεκα χρόνια (1982-1994), όταν οργάνωσε και διηύθυνε το Β' Εργαστήριο Χαρακτικής της ΑΣΚΤ. Η λειτουργία του Εργαστηρίου στο διάστημα αυτό αναθέρμανε το ενδιαφέρον των φοιτητών για τη χαρακτική και συνέβαλε στην εξέλιξη του έργου των νεότερων χαρακτών.

Από νωρίς καταπιάστηκε με την τέχνη της τυπογραφίας του βιβλίου (σχεδιασμός και καλλιτεχνική επιμέλεια) και με τις γραφικές τέχνες। Σχεδίασε, επιμελήθηκε και συχνά βιβλιοδέτησε ο ίδιος αρκετά βιβλία. Στη χαρακτική πειραματίστηκε με πολλές τεχνικές, από τη χάραξη με καλέμι μέχρι τις τελευταίες του σπουδές με λινόλεουμ και τη συχνή χρήση κάποιου δεύτερου χρώματος, εκτός από μαύρο. Επέλεγε θέματα που παραπέμπουν στον κοστρουκτιβισμό, αποκαλύπτοντας την έντονη ερευνητική του διάθεση.

Πηγή:http://www.e-go.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου