Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2015

Seminar | Art Photography | Vassilis Gerontakos‏

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ME TON ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΡΟΝΤΑΚΟ
Ο/Η ενδιαφερόμενος/η μπορεί να παρακολουθήσει ένα εισαγωγικό σεμινάριο στην καλλιτεχνική φωτογραφία συνοδευόμενο από τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις (προαιρετικό). Το σεμινάριο αυτό περιλαμβάνει

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ


Δίνει την δυνατότητα να γνωρίσει αλλά κυρίως να κατανοήσει ο σπουδαστής το έργο φωτογράφων που με τον τρόπο τους επηρέασαν την δυναμική εξέλιξη της φωτογραφίας.
ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το μάθημα εστιάζει στους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την αντίληψη μας και συμβάλλουν ενδεχομένως στη διαμόρφωση αυτού που βλέπουμε και στη φωτογραφική του απεικόνιση. Επίσης εξετάζεται η φωτογραφία ως μέσον επικοινωνίας και διερευνώνται οι τρόποι χρησιμοποίησης της καθώς και η διαφοροποίηση των εφαρμογών της από το καθαρό σώμα της φωτογραφίας.
ΣΥΝΘΕΣΗ
Διερεύνηση πάνω στην φόρμα, στην πλαστικότητα, αντίστιξη, επανάληψη, στην διαμοίραση και αναδιάταξη των όγκων, στην ένταση που γεννά το περιεχόμενο, αυτά είναι μερικά από τα θέματα που εξετάζονται καθώς και η έμπνευση που μπορεί να προέλθει από τον χώρο των άλλων τεχνών. 


ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ
Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε αυτήν την διαδικασία γιατί αποτελεί και το απόσταγμα όλης αυτής της μύησης πάνω στην τέχνη της φωτογραφίας. Γίνεται κριτική φωτογραφιών και παρουσιάζεται ένας τρόπος να “κτίσει’’ κάποιος ένα portfolio. Σχολιάζονται και αναλύονται θέματα που κρίνονται απαραίτητα για την καλύτερη κατανόηση, όπως η παρουσίαση σύγχρονων γνωστών και άγνωστων φωτογράφων, σημειολογία, η σύγχρονη φωτογραφία και οι διάφορες κατευθύνσεις καθώς και το θεωρητικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο, η σχέση της φωτογραφίας με τις άλλες τέχνες και ο ρόλος της φωτογραφίας στην σύγχρονη τέχνη.


ΤΕΧΝΙΚΟ (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ)
ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Α. ΛΗΨΗ (Θεωρία και Πρακτική)
  • Μικρή ιστορική αναδρομή.
  • Φωτογραφικές μηχανές (Είδη, ορολογία, χρήσεις).
  • Φακοί (Απλοί & σύνθετοι, Μέγεθος ειδώλου, Προοπτική, Εστιακή απόσταση, Είδη φωτογραφικών φακών, Χρήσεις, Εκτροπές).
  • Διάφραγμα & Βάθος Πεδίου.
  • Αισθητήρες
  • Φωτομέτρηση (Βασικές αρχές, Προβλήματα & Επίλυση).
  • Θεωρία Χρωμάτων (Χρωματική Θερμοκρασία, White Balance, Colour Spaces).


    Β. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 
    • Βασικές Αρχές Abobe Lightroom & Photoshop.
    • Άνοιγμα & Εισαγωγή αρχείων εικόνων.
    • Έλεγχος Κοντράστ - Φωτεινότητας - Τόνων.
    • Χρώμα & Χρωματικές Διορθώσεις.
    • Δημιουργία Επιλογών
    • Layers.
    • Μέθοδοι Όξυνσης & Έλεγχος Θορύβου.
    • Αποθήκευση – Εξαγωγή


      Στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι η καλλιέργεια του βλέμματος, η διεύρυνση της οπτικής, η εδραίωση της τεχνικής ικανότητας, έτσι ώστε ο φωτογράφος να αναπτύξει την δημιουργικότητα του και να αποκτήσει την προσωπική του ματιά.

      CREATIVE PHOTOGRAPHY SEMINARS by VASSILIS GERONTAKOS
      mob: 6946 772 461




Team Photography Exhibition | FLASHFORWARD x3‏

Oμαδική έκθεση φωτογραφίας | FLASHFORWARD x3
Ο Φωτογραφικός 9ος, για άλλη μια χρονιά, διοργανώνει την εργαστηριακή του έκθεση στην οποία συμμετέχουν 48 νέοι φωτογράφοι με ελεύθερο θέμα. Πρόκειται για 48 ανθρώπους που μέσα από τα φωτογραφικά τους καρέ προσπάθησαν να αναδείξουν τη δυναμική του όρου ‘’Φωτογραφική Τέχνη και Δημιουργική Έκφραση’’, όπως οι ίδιοι την αντιλαμβάνονται και την απαθανάτισαν.
Η έκθεση με τίτλο ‘’FLASHFORWARD x3’’ σε συνέχεια των δύο προηγούμενων στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, θα φιλοξενηθεί στον πρώτο εναλλακτικό, καλλιτεχνικό συνασπισμό της Αθήνας, στο χώρο εφαρμοσμένης αισθητικής, τέχνης και δημιουργίας, BOOZE.



Τα εγκαίνια της έκθεσης που θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 20.00, θα ντύσει μουσικά με ένα DJ Set + Live Electronics (Electronica, Cinematic, Noise, κ.α.), το οποίο ετοίμασε εμπνευσμένη από τις φωτογραφίες της έκθεσης, η συνθέτης Άννα Στερεοπούλου, με ειδίκευση τη μουσική για κινηματογράφο, θέατρο, χορό (πρόσφατο βραβείο καλύτερης πρωτότυπης μουσικής στο 9ο CIFF, 2014 /’Το Δέντρο και η Κούνια’ σκην.: Μαρία Ντούζα).
Συμμετέχουν: Δημήτρης Αρχοντόπουλος, Seto Abassian, Σπύρος Βλάχος, Τζίνος Βουτσάς, Δέσποινα Δεληγιάννη, Ελένη Ζαρούλη, Παναγιώτης Ζινόβιεφ, Γιώργος Ζωίτσης, Αγγελική Καρυτιανού, Πόπη Κατσιδονιώτη, Ελένη Κοτονιά, Δημήτρης Κοτσοβός, Τηλέμαχος Κουκλάκης, Αθηνά Κουτρουμάνη, Χρυσούλα Κρητικού, Θανάσης Μαϊκούσης, Δημήτρης Μανάργιας, Κυριάκος Μανούσακας, Άννα Μανωλάκη, Γιώργος Μαρκάτης, Κατερίνα Μαυράκη, Κατερίνα Μιχάλη, Πάνος Μοσχογιαννάκης, Ιφιγένεια Μπαξεβανάκη, Βασίλης Νίκας, Βαγγέλης Νομικός, Αλέξανδρος Παγίδας, Ειρήνη Παπαδημητρίου, Ρούλα Παπαζήση, Νίκος Παπαθανασίου, Τάσος Παπαϊωάννου, Πέτρος Παραδείσης, Ρούλα Πάτρα, Αντρέας Πάτσης, Χρήστος Πέππας, Μανώλης Περγιουδάκης, Αντώνης Πετράκης, Γιάννης Πετρογιάννης, Μανώλης Πουλάκης, Val Phoenix, Σωτηρία Σκορδιανού, Αποστόλης Στεργίου, Κατερίνα Στούπα, Μάρθα Ταξίδου, Νεκταρία Τουζένη, Σοφία Τσαμούρη, Κυριάκος Φωλιάς, Άννα Χρονοπούλου.


Πληροφορίες:
Εγκαίνια: Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 20.00Διάρκεια: 21 – 29 Σεπτεμβρίου
Ώρες κοινού: 11πμ – 10μμ
BOOZE :BaseGALLERY & :OVERVIEW-ikon






Booze Cooperativa
Kolokotroni 57 , Athens, 10560, 2114053733
booze.crossteam@gmail.com www.boozecooperativa.com

Βραβεία Αριστείας Συγγραφικού Έργου 2015

International Art Academy





Βραβεία Αριστείας Συγγραφικού Έργου 2015


Βιβλία, Μελέτες, Άρθρα, Έργασίες
για τις Τέχνες, την Εκπαίδευση, τις Ανθρωπιστικές & Κοινωνικές Επιστήμες
(Λογοτεχνία, Ποίηση, Μουσική, Χορός, Θέατρο, Αρχαίες & Νεότερες Γλώσσες,
Εικαστικά, Κινηματογράφος, Φωτογραφία, Ιστορία, Φιλοσοφία, Θρησκεία,
Ανθρωπολογία, Επικοινωνία, Δίκαιο, Γλωσσολογία, κα.)




Η International Art Academy διοργανώνει Διαγωνισμό για τα Βραβεία Αριστείας Συγγραφικού Έργου 2015.

Στο Διαγωνισμό μπορεί να λάβει μέρος κάθε ενδιαφερόμενος (φυσικό πρόσωπο ή φορέας ανεξαρτήτως εθνικότητας),

με ένα Συγγραφικό Έργο γραμμένο στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα.


Προθεσμία Δηλώσεων Συμμετοχής μέχρι 23 Σεπτεμβρίου 2015


ΒΡΑΒΕΙΑ
Θα δοθούν περισσότερα από 30 Βραβεία.
Θα δοθούν επίσης τιμητικά βραβεία, τιμητικές διακρίσεις και έπαινοι από την International Art Academy  
σε όλους τους συμμετέχοντες στην Τελική Φάση, ανάλογα με το βαθμό αξιολόγησης των έργων τους.
  
Κάντε κλικ στο baner ή στο link  www.artsociety.gr/IAA_Writing_Awards_2015.pdf
για να δείτε όλες τις πληροφορίες


 
Πληροφορίες - Δηλώσεις Συμμετοχής

Αντωνοπούλου 17 – Δημητριάδος, Βόλος
Τηλ. (0030) 6909.127.982  Fax. (0030) 24210 36242 
e-mail:  info@artsociety.gr
web page:  www.artsociety.gr

Βασίλης Καρακατσάνης ‘The Unknown Land 2006-2015’

Εγκαίνια: Σάββατο 3 Οκτώβριου 2015 & ώρα 11:00-16:00
Διάρκεια: 3 Οκτώβριου έως 18 Νοεμβρίου 2015

Από τις 3 Οκτώβριου, έως τις 18 Νοεμβρίου του 2015, η Lizas Krügermeier Gallery στο StegeMøn  της Δανίας, παρουσιάζει την σειρά με γενικό τίτλο ‘The Unknown Land’, του ζωγράφου Βασίλη Καρακατσάνη.
Τα έργα αυτά καλύπτουν την χρονική περίοδο από το 2006 έως σήμερα και διηγούνται την εικαστική έρευνα του καλλιτέχνη, τα τελευταία χρόνια.

Ο Βασίλης Καρακατσάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Σπούδασε ζωγραφική στην Αθήνα & Βαρκελώνη, συντήρηση αρχιτεκτονικών μνημείων στη Βενετία, με υποτροφίες του ΙΚΥ & της Ισπανικής Κυβέρνησης. 


Στα πρώτα του έργα (νεκρές φύσεις, συνθέσεις εσωτερικού χώρου με γυμνά, τοπία κ.ά.) εφαρμόζει τις αφομοιωμένες διδαχές της εικαστικής του παιδείας που προσανατολίζονται προς τις συνθετικές διατάξεις του κυβισμού και τις χρωματικές επιλογές του φωβισμού.
Διαμορφώνει το προσωπικό του λεξιλόγιο εξελικτικά μέσα από τη χρήση μικτής τεχνικής και σταδιακά αρχίζει να ενσωματώνει στη ζωγραφική επιφάνεια το τρισδιάστατο αντικείμενο.
Από το 1985 και μετά εργάζεται κυρίως σε θεματικές ενότητες (Τσάντες 1986, Ρούχα 1989, Χαλιά 1991, Σημαίες 1992, Σπίτια 1994 κ.ά.) όπου ατόφια ενδυματολογικά υλικά παρουσιάζονται ενσωματωμένα στα έργα του. Οργανώνει συχνά τις συνθέσεις του με θεατρική αντίληψη και ανάγει το καθημερινό αντικείμενο σε δομικό στοιχείο των έργων του. Χρησιμοποιεί καθαρή και πλούσια & καθαρή χρωματική κλίμακα με ζωηρές χρωματικές αντιθέσεις, μεταπλάθοντας με εικαστικές παρεμβάσεις αυτούσια στοιχεία του υπαρκτού και βιωματικού του χώρου και διερευνώντας με ευαισθησία τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης.
Είναι σαφές ότι ο Καρακατσάνης δεν αφορμάται απόλυτα από το κλίμα του νέου ρεαλισμού ή της ποπ, όσο είναι σαφές επίσης ότι με αυτά τα υλικά (υφάσματα, ρούχα, κ.λ.π.)  έχει  σαφώς προσωπική & βιωματική σχέση.
Η συνεργασία του με σχεδιαστές ρούχων (Ασλάνης, Βαλέντε, Τσόκλη) (Χαλιά 1991, Sarong 1998), ήταν ο ποιο εμφανής τρόπος ανάγκης του, από τα πλαίσια του τελάρου,  να ‘βγει’ στο χώρο η δουλειά του, παίρνοντας κίνηση & ζωή, ενώ το αποκορύφωμα της σκηνογραφικής προσέγγισης της ζωγραφικής του & εμβάθυνσης στην παρατήρηση & καταγραφή του αστικού μοντέλου του πολιτισμού μας,  φάνηκε από το 1996 & μετά (Πάρτυ 1996, Αστικά Υλικά 2005, Αστικές Συμπεριφορές 2008 & Αλκοόλ 2010).

 Έχει εκθέσει (ατομικές εκθέσεις) στην Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Ιταλία, Ινδονησία, Ισημερινό, Δανία, Τουρκία & Γερμανία, ενώ για την δουλειά του έχουν γράψει μεταξύ άλλων οι Β. Σπηλιάδη, Ν. Γρηγοράκης, Χ. Καμπουρίδης, Αγγ. Ταμβάκη, Al. Tosi, Cl. Hughes, P. Serra y Bauzá, J. Mir & R. Araujo.


Η σειρά ‘The Unknown Land’, έχει παρουσιαστεί στην Αθήνα & Λεμεσό (2006), 27th Stockholm Art Fair (2007), 11th Art Innsbruck (2007), Λευκωσία (2007), Αλεξανδρούπολη (2009), Κατερίνη (2011), Shanghai (2013), Houston/Texas (2014). 




Liza’s Krügermeier Gallery

Farverstræde 6, 4780 Stege – Møn, Denmark
Tel: + 45 40747122   &   + 45 55818191
info@lizasgallery.com
Tuesday – Saturday: 10.00 – 18.00, Sunday 10.00 – 16.00, Monday closed


Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2015

Francesco Moretti |Αντιπαροχές

Σύμφωνα με τον Francesco Moretti, η ιστορία που διδάχθηκε στο σχολείο του στην Ιταλία και σχετιζόταν με την αρχαία Αθήνα τον οδήγησε να πλάσει στην παιδική του φαντασία την σύγχρονη πόλη αρκετά ειδυλλιακά. Η πρώτη επαφή όμως μαζί της ήταν άκρως απογοητευτική. Πολλές πολυκατοικίες, αναρίθμητα βρώμικα και εγκαταλελειμμένα κτίρια, ελάχιστη βλάστηση και ένα ιστορικό κέντρο «στριμωγμένο» σε έναν λόφο. Αναζητώντας τα αίτια αυτής της εγκατάλειψης ήρθε σε επαφή με κοινωνικο-πολιτικές συνθήκες και επιλογές του παρελθόντος που αποτελούν τον πυρήνα του προβλήματος. Η «αντιπαροχή», αυτός ο νόμος που δημιουργήθηκε για να λύσει το στεγαστικό πρόβλημα της χώρας μετεμφυλιακά, ήταν τελικά και ο λόγος που δημιούργησε στην Αθήνα και τους ανθρώπους της την αίσθηση του εγκλεισμού στο απέραντο τσιμέντο και τα τυποποιημένα μπαλκόνια, που είναι τόσο κοντά και συγχρόνως τόσο αποξενωμένα. Μοναξιά, εγκλωβισμός, φθορά και μία πόλη που μοιάζει να προσπαθεί απεγνωσμένα να αλλάξει αποτελούν μια καθημερινότητα που ο Francesco Moretti επιθυμεί να σχολιάσει και να καταγγείλει μέσα από τις μεγάλες επιφάνειες που δημιουργεί. 


Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος έχει τη χαρά να ξεκινά τη νέα καλλιτεχνική σεζόν με μία πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία. Την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015 μας προσκαλεί στα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης του Ιταλού καλλιτέχνη Francesco Moretti, με τίτλο «ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΕΣ». Σε αντίθεση με την προηγούμενη έκθεση του Francesco Moretti στον χώρο μας που παρουσίασε αποκλειστικά χαρακτικά έργα, ο πολυτάλαντος καλλιτέχνης παρουσιάζει κυρίως ζωγραφικά έργα με στοιχεία χαρακτικής.  Το κολλάζ που χρησιμοποιεί προσδίδει μία πιο ρεαλιστική υφή δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα σχεδόν φωτογραφικό. Ο καλλιτέχνης προσπαθεί να εντάξει στην τέχνη ένα θέμα που φαίνεται μη ελκυστικό και χωρίς κανένα εικαστικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, επιχειρώντας να μας μεταφέρει μέσα από την δική του ματιά την πόλη της Αθήνας και τη φθορά που προκαλεί ο χρόνος επάνω της.
Ο Francesco Moretti γεννήθηκε στην Πίζα το 1973. Είναι απόφοιτος του Καλλιτεχνικού Λυκείου της Λούκκα (1992) και αριστούχος της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας (1997), με ειδίκευση στη ζωγραφική και διπλωματική εργασία πάνω στο έργο του Frank Stella. Ασχολείται με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη γλυπτική, τη χαρακτική, τη βίντεο-τέχνη, τις εγκαταστάσεις, τη γραφιστική και τη διαφήμιση. Συνεργάστηκε με γνωστούς καλλιτέχνες (Keith Haring, Marco Eberle) και έχει στο ενεργητικό του 10 ατομικές εκθέσεις και συμμετοχές σε 25 ομαδικές και σε πολλά φεστιβάλ, σε γκαλερί, μουσεία και εναλλακτικούς χώρους στην Ιταλία, την Ελβετία, τη Γαλλία και την Ελλάδα. Δούλεψε επίσης ως διακοσμητής εσωτερικών χώρων στην Ιταλία και την Ελβετία, ως σχεδιαστής φωτισμών και σκηνογράφος στο θέατρο και στον κινηματογράφο στην Ιταλία και ως επιμελητής εικαστικών εκθέσεων για λογαριασμό του Δήμου της Πίζας. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιους χώρους στην Ιταλία και την Ελβετία, σε ιδιωτικές συλλογές και στη συλλογή του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Μουσείου στο Ναύπλιο. Από τον Αύγουστο του 2005 ζει στο Ναύπλιο όπου διατηρεί και το εργαστήρι του.

Διάρκεια Έκθεσης: 17 Σεπτεμβρίου- 10 Οκτωβρίου 2015
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 15:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού


Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18

«Αγκάθια και άγριοι ανθοί»: Ζωγραφική σε ύφασμα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης

Μία διαφορετική έκθεση ζωγραφικής παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, προσφέροντας στο κοινό τη δυνατότητα να γνωρίσει την εναλλακτική τέχνη της ζωγραφικής σε ύφασμα.
Πρόκειται για την έκθεση «αγκάθια και άγριοι ανθοί» της Μαρίας Δικαίου, που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» από 15 έως 30 Σεπτεμβρίου.
Στα έργα της έκθεσης, η καλλιτέχνιδα αξιοποιεί την τέχνη του παραδοσιακού – χειροποίητου μπατίκ και όπως η ίδια επισημαίνει «το χειροποίητο μπατίκ επιλέχθηκε γιατί τόσο η ιδιαίτερη υφή των υφασμάτων όσο και η χαρακτηριστική φωτεινότητα και διαφάνεια των χρωμάτων ταιριάζουν θαυμάσια στην εικαστική απόδοση των άγριων, παρεξηγημένων αλλά και ξεχωριστής ομορφιάς ανθών της ελληνικής φύσης».
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου στις 7.30μ.μ. και θα συνοδευτούν από βραδιά ποίησης με έργα νεοελλήνων λογοτεχνών, τα οποία έχει επιλέξει και θα απαγγείλει η Λίνα Παπαδιώτη.
Την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου στις 11.30π.μ. θα πραγματοποιηθεί Ανοιχτό Εργαστήριο από τη δημιουργό Μαρία Δικαίου, που θα παρουσιάσει στο κοινό την ιστορία του χειροποίητου μπατίκ, ενός είδους που χάνεται στο βάθος των αιώνων, καθώς και τις τεχνικές του (ζωγραφιστό, καγκελαριστό, βουτηχτό, κ.λ.π.).

Info:
Αγκάθια και άγριοι ανθοί
Έκθεση ζωγραφικής σε ύφασμα
της Μαρίας Δικαίου
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη»:
Αγγ. Χατζημιχάλη 6, Πλάκα, τηλ.: 210 3243987, 210 3243972
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 09.00-19.00, Σάββατο & Κυριακή 09.00-14.00
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Πηγή: http://www.tff.gr

«Medea»: Η έκθεση του Κων/νου Πάτσιου πάει Βερολίνο

Η γκαλερί alma συμμετέχει στην διεθνή έκθεση POSITIONS στο Βερολίνο με την ατομική παρουσίαση των έργων του Κωνσταντίνου Πάτσιου.
Ο εικαστικός παρουσιάζει το δίπτυχο με τίτλο «Medea», μια επιτοίχια εγκατάσταση μεικτής τεχνικής. Ο K. Πάτσιος στο δίπτυχο αυτό αποδομεί τη γυναικεία και την αντρική φιγούρα χρησιμοποιώντας στοιχεία της ποπ κουλτούρας, της ιστορίας της τέχνης αλλα και της κλασικής αρχαιότητας κίονες, ο ναός της Αφαιας Αθηνάς, προσωπικότητες απο την πολιτική ζωή συνθέτουν ενα ευρηματικό μωσαϊκό με αρκετή δόση χιούμορ και ειρωνίας.
Το αρχετυπικό ζεύγος Μήδειας και Ιάσονα αποτυπώνεται σαν ενα δίπολο καταστροφικότητας /υπερβατικότητας. Η μυθική Μήδεια αντανακλά την πολυσημία των κοινωνικών ρόλων και την ματαίωση των κοινωνικών συμβάσεων, καταστάσεις εφάμιλλες του τώρα.
Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών και στο Road Island School of Design, USA. Η πιο πρόσφατη ατομική του έκθεση ήταν στην Underdog Gallery στο Λονδίνο.
Info:
17 - 20 Σεπτεμβρίου 2015
Γκαλερί alma, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι, 10676,
τηλ/fax +30 211 4003160
Υπεύθυνοι: Μαρία Αλμπάνη, Νικόλας Αλμπάνης
ARENA BERLIN
Eichenstraße 4
12435 Berlin
Πηγή: http://www.tff.gr

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

Ζαμπούρα -Γουλάκος: Ζευγάρι στη ζωή και την τέχνη εκθέτουν στο Φρυσίρα

Ένα ζευγάρι στη ζωή και την τέχνη, ο Περικλής Γουλάκος και η Μαριλένα Ζαμπούρα, μέσα από αυτήν την κοινή τους έκθεση μας αποκαλύπτουν εκ των έσω πως είναι η συνύπαρξη δυο καλλιτεχνών σε καθημερινό, προσωπικό αλλά και σε καλλιτεχνικό επίπεδο.
Πώς αλληλεπιδρά ο ένας στο έργο του άλλου; Πώς διασφαλίζεται η καλλιτεχνική αυτονομία στο ζευγάρι; Σε ποιό βαθμό η δυναμική των οικογενειακών σχέσεων μπορεί να παρέμβει στην διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ταυτότητάς τους;
Η έκθεση αυτή μας δίνει την ευκαιρία για μια μοναδική παράθεση –αντίστοιξη των έργων αυτών των δυο κορυφαίων Ελλήνων δημιουργών εξασφαλίζόντάς μας ταυτόχρονα μια ενδιαφέρουσα ματιά στον βίο ενός καλλιτεχνικού ζευγαριού.
Μαριλένα Ζαμπούρα:
(…) Η Μαριλένα Ζαμπούρα, στην εικαστική της διαδρομή από τη δεκαετία του 1980, διηγείται ιστορίες μιας προσωπικής μυθολογίας, ζητώντας να προσδιορίσει την ταυτότητάτης και την καλλιτεχνική persona της.
Με πυρήνα της δουλειάς της το ατομικό, το ιδιωτικό, τη βιωμένη εμπειρία, η Ζαμπούρα ξεκίνησε να ζωγραφίζει τις εμμονές της, ακροβατώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τηνψευδαίσθηση, στοσήμερα και τοχτες, σεμιαν αμφίδρομη πορεία μέσα στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη μυθοποιητική λειτουργία της(….).


Αφροδίτη Κούρια
Ιστορικός της τέχνης –
Ανεξάρτητη Επιμελήτρια Εκθέσεων
Περικλής Γουλάκος

(....) Αν θα θέλαμε να μιλήσουμε με όρους ιστορίας της τέχνης για τα έργα του Περικλή Γουλάκου, θα μπορούσαμε να αναφέρουμετονΚυβισμό, να σχολιάσουμε το έργο ως ένα είδος μετακυβιστικής έκφρασης, να θυμηθούμε την Ποπ αρτ με τα συνηθισμένα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ή να υποστηρίξουμε ότι πρόκειται για μία εννοιολογική προσέγγιση, για την οποία θα πρέπει να στοχαστούμε προκειμένου να τηνερμηνεύσουμε. Ίσως όμως αυτέςοι αναλύσεις να μην έχουν και τόσο μεγάλη σημασία.Ο ίδιος αναφέρει ότι η βυζαντινή ζωγραφική, ο εξπρεσιονισμός του Φράνσις Μπέηκον, αλλά και ο Γιώργος Μπουζιάνης τροφοδότησαν κατά κάποιον τρόπο τη θέασή του στα πρώτα βήματα(…)
Μελίτα Εμμανουήλ
Καθηγήτρια Ιστορίας τηςΤέχνης
Σχολή


Info:
Μαριλένα Ζαμπούρα – Περικλής Γουλάκος
Μικρές Αναδρομές

1 Σεπτεμβρίου με 29 Νοεμβρίου 2015
Πηγή: http://www.tff.gr

Tony Cragg: Mια νέα αφαιρετική αντίληψη της μορφής στο Μπενάκη

Aφιερωμένη στο έργο ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους γλύπτες, του Βρετανού καλλιτέχνη TONY CRAGG είναι η έκθεση που φιλοξενείται αυτή την περίοδο στο Μουσείο Μπενάκη. Ο Cragg παρουσιάζει 25 γλυπτά από ατσάλι, χαλκό, ξύλο, πέτρα και πλαστικό σε μια νέα αφαιρετική αντίληψη της μορφής.
Η γλυπτική του Cragg είχε ως καλλιτεχνικό έναυσμα τη συνάντηση του με τις αγγλικές Land Art and Performance και εξακολουθεί να διακρίνεται ακόμα για το μεγάλο πλούτο των απρόσμενων μορφικών καινοτομιών και συνδυασμών. Ο Cragg αυτοπροσδιορίζεται ως υλιστής, καθώς επιχειρεί διαρκώς να ανανεώνει και να διευρύνει τα υλικά της τέχνης του. Χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα, σκουπίδια ή ανακυκλώσιμα υλικά και υιοθετώντας τεχνικές όπως η συσσώρευση, η στοίβαξη ή η στρωματική διαβάθμιση αντικειμένων, προσδίδει στα πράγματα μια νέα, αναπάντεχη ερμηνεία. Εν προκειμένω, χρησιμοποιεί κυρίως το ατσάλι, το χαλκό και το ξύλο σε διατάξεις που παραπέμπουν σε γεωλογικές διαστρωματώσεις.


Τα τελευταία χρόνια, στο έργο του Cragg απαντούν κεφάλια και πρόσωπα ως οιονεί κατευθυντήριες δυνάμεις. Η κυκλοτερή κίνηση διαγράφει το ρυθμό των γλυπτών. Επικαλύψεις και στρωματώσεις αναδεικνύουν σωματικά τοπία με κυρτά και κοίλα, δίνοντας υπόσταση σε νέες φόρμες και χαρτογραφώντας, παράλληλα, τα κενά στο χώρο. Ο Cragg δημιουργεί τις φόρμες του από «καλλιτεχνικά ιζήματα που μοιάζουν να αναδύονται από διαφορετικές εποχές» (Eva Maria Stadler, 2008). Επανερχόμενες μορφές στοιβάζονται σε σουρεαλιστικούς τοτεμικούς πυλώνες. Η οριζόντια προέκταση βιομορφικών σχημάτων ανακαλεί το πάθος για την ταχύτητα των ιταλών φουτουριστών, όπως του Umberto Boccioni και του Giacomo Balla, ενώ η καθετότητα των γλυπτών-πυλώνων του παραπέμπει στον Constantin Brancusi, το γλύπτη που κατόρθωσε να απλοποιήσει τη φυσική μορφή με την αφαιρετική φορμαλιστική του γλώσσα. Η φύση σε όλες της τις εκφάνσεις (τις μικροδομές και τις μακροδομές της) αποτελεί το κυρίαρχο μοτίβο στο έργο του Tony Cragg τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
Το διακριτικό γνώρισμα του Tony Cragg είναι η πρωταρχική του μέριμνα να ανακαλύπτει διαρκώς νέες και πρωτόγνωρες μορφές, που εκπλήττουν το θεατή με τις απρόσμενες αναφορές τους σε βιομορφικά και τεχνολογικά σχήματα. Το 1911, ο κυβιστής γλύπτης Raymond Duchamp-Villon δήλωνε: «Κυρίαρχος σκοπός της τέχνης δεν είναι ούτε η περιγραφή ούτε η μίμηση, αλλά η δημιουργία άγνωστων όντων από στοιχεία που είναι πανταχού παρόντα αλλά αφανή». Την εύστοχη αυτή παρατήρηση θα μπορούσε κάλλιστα να την είχε κάνει ο Tony Cragg.


Ο Tony Cragg γεννήθηκε στο Λίβερπουλ το 1949 και ζει στο Βούπερταλ από το 1977. Φοίτησε αρχικά στο Gloucestershire College of Art and Design, προτού μεταπηδήσει στο Royal College of Art του Λονδίνου το 1973. Από τη δεκαετία του '80 το έργο του έχει παρουσιαστεί σε σημαντικές διεθνείς εκθέσεις συμπεριλαμβανομένων των documenta 7 και 8 στο Κάσσελ (1982 και 1987) και των Μπιενάλε του Σάο Πάολο (1983) και της Βενετίας το 1980, το 1988 (εκπροσωπώντας τη Μεγάλη Βρετανία), το 1993 και το 1997. Το 1988 του απονεμήθηκε το Turner Prize και το 1992 αναγορεύτηκε Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών. Από το 1979 δίδαξε στην Ακαδημία Τέχνης του Ντύσσελντορφ, όπου εξελέγη καθηγητής το 1988, και το 2001 διορίστηκε Καθηγητής Γλυπτικής στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου. Από το 1994 είναι μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας των Τεχνών (Royal Academy of Arts) του Λονδίνου και από το 2002 μέλος της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου. Τον ίδιο χρόνο, χρίστηκε Διοικητής του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (CBE). Το 2007, ο Tony Cragg απέσπασε την πιο εξέχουσα, ίσως, καλλιτεχνική διάκριση παγκοσμίως, το Praemium Imperiale. Το 2009 διαδέχτηκε τον Markus Lüpertz ως Πρύτανης της Ακαδημίας Τέχνης του Ντύσσελντορφ.
Ατομικές εκθέσεις του Tony Cragg έχουν φιλοξενηθεί, από τη δεκαετία του '80, σε κορυφαία ιδρύματα, όπως την Kunsthalle της Βέρνης (1983), το Μουσείο της Λουιζιάνα στο Χούμλεμπεκ (1984), το Μουσείο του Μπρούκλυν στη Νέα Υόρκη (1988), το Μουσείο Kunstsammlung Nordrhein-Westphalen του Ντύσσελντορφ (1989), το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο (1990), το Μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη (1995), το Μουσείο Von der Heydt στο Βούπερταλ (1999), την Πινακοθήκη Tate του Λίβερπουλ (2000), το Μουσείο Kunst- und Ausstellungshalle της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Βόννη (2003), το Μουσείο Neues της Νυρεμβέργης (2005), το Μουσείο Lehmbruck του Ντούισμπουργκ (2007), το Belvedere στη Βιέννη (κοινή έκθεση με τον F.X. Messerschmidt το 2008), τη Staatlichen Kunsthalle στο Καρλσρούε και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σάλτσμπουργκ (2009). Το 2011, εννέα έργα του καλλιτέχνη παρουσιάστηκαν στο Cour Marly, το Cour Puget και τη γυάλινη πυραμίδα του I. M. Pei's στο Λούβρο με τον τίτλο Figure Out – Figure In. Τον ίδιο χρόνο, αναδρομικές εκθέσεις του έργου του παρουσιάστηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας στο Εδιμβούργο, το Κέντρο Γλυπτικής Nasher στο Ντάλλας και το Μουσείο Küppersmühle στο Ντούισμπουργκ. Το 2012, μια μεγάλης κλίμακας έκθεση ταξίδεψε στην Κίνα, όπου φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Himalayas Art στη Σαγκάη, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Τσενγκντού και το Μουσείο της Κεντρικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Πεκίνου.


Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Νοέμβριου 2015.
Πηγή: http://www.tff.gr

«Η Ληστεία»: Έκθεση ζωγραφικής του Ιρανού φιλέλληνα Falah Ghati




Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής «Η Ληστεία» του Ιρακινού καλλιτέχνη Falah Ghati από 10 έως 25 Σεπτεμβρίου στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
O Falah Ghati είναι ο καλλιτέχνης του ιμπρεσιονισμού, της δύναμης του λυρισμού και της συναισθηματικής έντασης με τα έργα του να χαρακτηρίζονται από τη δυναμική του χρώματος, η οποία μαγνητίζει τον θεατή.

Πρόκειται για έναν καταξιωμένο καλλιτέχνη με βραβεύσεις και συμμετοχές σε πολλές εκθέσεις ανά τον κόσμο, στην καρδιά του οποίου κυριαρχεί το πάθος για την Ελλάδα.

Info:
Η ΛΗΣΤΕΙΑ
Έκθεση ζωγραφικής του Falah Ghati
στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου, ώρα: 7μ.μ. Έως 25/9
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (Αίθουσα «Κ. Καβάφης»):
Ακαδημίας 50, σταθμός Μετρό: Πανεπιστήμιο, τηλ. 210 5284800
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Κυριακή 11.00 – 14.00 & 18.00 – 20.00
Πηγή: http://www.tff.gr

Τα «γυναικεία πρόσωπα» του Man Ray

Έκθεση - αφιέρωμα, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου, έως τις 27 Σεπτεμβρίου
 Η έκθεση «Τα πρόσωπα της γυναίκας» είναι θεματική και έχει ως άξονα αναζήτησης τη γυναίκα στις πολλές προσωπομορφικές της εκδοχές και τα ποικίλα πρόσωπά της.


Αφιερωμένη στον πολυσχιδή Αμερικανό καλλιτέχνη Man Ray (1890 - 1976) είναι η φετινή καλοκαιρινή περιοδική έκθεση, με τίτλο «Τα πρόσωπα της γυναίκας», που οργανώνει το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην  Άνδρο, και θα διαρκέσει έως τις 27 Σεπτεμβρίου.
Η γυναίκα, ανώνυμη ή επώνυμη, καταξιωμένη ή αγνοημένη, οικεία ή αλλότρια, μούσα ή ερωμένη, γυναίκα του αισθησιασμού, του πόθου και των επιθυμιών, του θαυμασμού ή της απόρριψης, απαθανατίζεται και αναδεικνύεται σε κυρίαρχη φιγούρα, με κάθε μέσο και τρόπο, σε ολόκληρη την πορεία της δημιουργίας τού ζωγράφου, γλύπτη, χαράκτη, σκηνογράφου, φωτογράφου και επινοητή ποικίλων αντικειμένων, Man Ray.





 Με την αδιάψευστη διαύγεια του φακού

Η έκθεση «Τα πρόσωπα της γυναίκας» είναι θεματική και έχει ως άξονα αναζήτησης τη γυναίκα στις πολλές προσωπομορφικές της εκδοχές και τα ποικίλα πρόσωπά της. Τα πρόσωπα, ως οπτική καταγραφή, η οποία κινείται στις παρυφές του ρεαλισμού, ο Man Ray ούτε τα ωραιοποιεί, ούτε και τα κολακεύει.

Με τη στιγμιοτυπική ενάργεια του φακού, συλλαμβάνει και αποδίδει έννοιες και νοήματα, καταστάσεις και συμπεριφορές, όνειρα και δικαιολογημένες ή αναιτιολόγητες φιλοδοξίες. Με την ευαισθησία του βλέμματος και την αδιάψευστη ικανότητα του φωτογραφικού φακού, καθηλώνει την αλήθεια του προσώπου, την επιτηδευμένη ή την ανεπιτήδευτη ομορφιά, χωρίς να αντιπαρέρχεται το φευγαλέο και εφήμερο του γυναικείου κάλλους.
Γυναίκες που βίωσαν τη βασανιστική επαναληπτικότητα της πόζας και του επιτηδευμένου εφήμερου πλαστού κάλλους, ή γυναίκες της σουρεαλιστικής ακόμα επινόησης αποδίδονται με την αδιάψευστη διαύγεια του φακού και καθηλώνονται στο ομοιότυπο, εγείροντας αξιώσεις δημόσιας θέασης σε αίθουσες τέχνης και μουσειακούς χώρους.






Και τούτο, γιατί η διαφραγματική κίνηση του φακού μέσα στα όρια τού ελάχιστου κλασματικού χρόνου, όχι απλώς αναπαράγει πιστά και αλάνθαστα μορφικά στοιχεία, αλλά και αποδίδει βιωματικούς χαρακτηρισμούς τού κάθε εικονιζόμενου προσώπου, που συγκροτούν την ιδιομορφία και την αλήθεια του. Ενσωματώνοντας στο εικονιζόμενο πρόσωπο βιώματα και ευαισθησίες, οδηγεί την όραση στα ενδότερα της φωτογραφικής επίφασης.
Στις τέσσερις ενότητες της έκθεσης, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την - άνω των 50 ετών - καλλιτεχνική πορεία του Man Ray, μέσα από 150 έργα όλων των ειδών: φωτογραφίες, ζωγραφικά έργα, χαρακτικά, σχέδια, γλυπτά και ready - mades. Θα δει θρυλικές μορφές, όπως την Gertrude Stein, την Peggy Guggenheim, την Kiki de Montparnasse, την Lee Miller, την Coco Chanel, την Ava Gardner, την Catherine Deneuve και άλλα δημοφιλή ονόματα της τέχνης, του θεάματος και της παρισινής κοσμικής ζωής, και θα διαπιστώσει πως το σουρεαλιστικό κίνημα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τέχνη του Man Ray, ανακαλύπτοντας έργα που επισκιάστηκαν από τη φωτογραφία.
Το εικαστικό αυτό αφιέρωμα συνοδεύει ο τρίγλωσσος (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά) συνοδευτικός τόμος των 350 σελίδων, που εκδόθηκε από τη Μικρή Άρκτο.




 Δημιουργική φαντασία πολλών διαστάσεων
Ο Man Ray ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία ως ζωγράφος και, στη συνέχεια, ασχολήθηκε με τη φωτογραφία, στην οποία οφείλει, κατά κύριο λόγο, και τη διασημότητά του. Παράλληλα, ασχολήθηκε και με τη γλυπτική, τη χαρακτική, τον κινηματογράφο, αλλά και τη δημιουργία αντικειμένων που επινόησε η δημιουργική του φαντασία.
Όταν έφτασε στο Παρίσι, το 1921, ως φωτογράφος, κατάφερε να ανοίξει την ερμητικά κλειστή πόρτα της παρισινής κοινωνίας. Από ανάγκη βιοπορισμού, στράφηκε στη φωτογραφία και, ιδιαίτερα, στη φωτογραφία μόδας, καταγράφοντας με τον φακό του το παραδόξως ασύνηθες. Το νεοφανές και το ανέκδοτο. Στα χέρια του, η φωτογραφία γίνεται μέσο γραφής και ανασχεδιασμού του κόσμου, με την εναλλαγή φωτός και σκιάσεων. Σε μια περίοδο που η φωτογραφία δεν ήταν ακόμα έτοιμη να διεκδικήσει τη θέση της σε αίθουσες τέχνης και χώρους μουσειακούς, ο Man Ray συνέβαλε στο να αποκτήσει μια σημαίνουσα καλλιτεχνική οντότητα.




 Η ιδιότητά του αυτή θα ήταν άδικο να επισκιάσει τη σημαντική παρουσία του στον χώρο της εικαστικής δημιουργίας. Είναι γνωστός, άλλωστε, ο ρόλος του στο σουρεαλιστικό κίνημα. Με τη συμμετοχή του σε πολλές εκθέσεις και την αποδοχή που έτυχε από τους πρωτοπόρους και θεμελιωτές του κινήματος, χωρίς να υπογράψει οποιοδήποτε μανιφέστο, αναγνωρίστηκε ως μια από τις σημαίνουσες ηγετικές φυσιογνωμίες της σουρεαλιστικής εικονογραφίας.
Κατά τον André Breton, φίλο και συνοδοιπόρο του στο μεγάλο κίνημα του Σουρεαλισμού, ο Man Ray υπήρξε «από τους λίγους, που κατάφεραν να αναδείξουν, με την τέχνη του φακού, μια ανέκδοτη θεματολογία, η οποία, χωρίς να αφήνει κανέναν αδιάφορο, συναρπάζει, εκπλήσσει, αιφνιδιάζει».

 Πληροφορίες
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Χώρα Άνδρου - Άνδρος, τηλ.: 22820 22444. Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 11.00 - 15.00 και 18.00 - 21.00, Δευτέρα: 11.00 - 15.00, Τρίτη: κλειστά.




Πηγή:naftemporiki.gr




ΔΕΣΤΕ 2015: Ο Άγγελος Πλέσσας απέσπασε το φετινό βραβείο του Ιδρύματος

Ο εικαστικός Άγγελος Πλέσσας είναι ο νικητής του φετινού βραβείου ΔΕΣΤΕ, το οποίο ανακοινώθηκε το βράδυ της Δευτέρας 7 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπου φιλοξενείται η έκθεση των υποψηφίων για το πολυπόθητο βραβείο.

«Είναι μεγάλη τιμή που λαμβάνω αυτό το βραβείο», ανέφερε ο νικητής, ευχαριστώντας τους υπόλοιπους υποψηφίους. Η δουλειά του Άγγελου Πλέσσα περιστρέφεται γύρω από τα ζητήματα ελευθερίας του διαδικτύου αλλά και της ανθρώπινης συμπεριφοράς ή προσωπικότητας που μεταλλάσσεται από τα κοινωνικά δίκτυα. Τα τρία τελευταία χρόνια έχει εστιάσει πολύ στην «Αιώνια Ιντερνετική Αδελφότητα», ένα ετήσιο πρότζεκτ που οργανώνει ανεξάρτητα και το οποίο χρηματοδοτείται εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά.








Με τη δουλειά του, ο Πλέσσας προσπαθεί να μιλήσει για την τρέχουσα εποχή του διαδικτύου. Το επίκεντρό της είναι να δικτυώσει το online με το offline με τρόπους που θα μας κάνουν να κατανοήσουμε πτυχές και των δύο αυτών καταστάσεων και να δημιουργήσουμε νέους τρόπους που σχετιζόμαστε και με τις δύο.

Οι καλλιτέχνες που είχαν  επιλεγεί - μαζί με τον Άγγελο Πλέσσα - ως υποψήφιοι για το  φετινό Βραβείο ΔΕΣΤΕ ήταν οι Ναταλί Γιαξή, Πέτρος Μώρης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Σωκράτης Σωκράτους, Μαρία Χασάπη. 






Το Βραβείο ΔΕΣΤΕ - που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ - θεσμοθετήθηκε το 1999 και απονέμεται κάθε δύο χρόνια σε έναν Έλληνα ή Κύπριο καλλιτέχνη, που ζει στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Στόχος του Βραβείου είναι η ανάδειξη μιας ανερχόμενης γενιάς καλλιτεχνών, ως κύριος άξονας  της πολιτικής του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ για τη στήριξη και την προώθηση της σύγχρονης τέχνης.




 Η συνεργασία αυτή μεταξύ του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος του Μουσείου «Βήμα στους Νέους», που στόχο έχει να ανοίξει διάλογο με τους νέους, να ενημερώνει το κοινό για τη σύγχρονη δημιουργία και να ενισχύει ένα δυναμικό περιβάλλον ανταλλαγής ιδεών.  Άλλες ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει το Μουσείο στο πλαίσιο του προγράμματος είναι τα Cycladic Late Nights- όπως το Cycladic Late Night που έγινε το 2013 στους χώρους του Μεταξουργείου στο πλαίσιο του ReMap4- και τα Street Parties που γνωρίζουν τεράστια ανταπόκριση από το νεανικό κοινό.
gkoul@naftemporiki.gr

Ο γλύπτης Νίκος Φλώρος, επίσημος εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Ρωσία

Για το 2016, έτος ελληνορωσικής φιλίας

 Στα πλαίσιο του έτους 2016, το οποίο έχει ανακηρυχθεί - με προεδρικά διατάγματα από Ελλάδα και Ρωσία - ως Πολιτικό Έτος «της Ρωσίας στην Ελλάδα και της Ελλάδας στη Ρωσία», ο διεθνούς φήμης  Έλληνας γλύπτης Νίκος Φλώρος, έχοντας πλειάδα τιμητικών διακρίσεων και εκθέσεων σε Μουσεία ανά τον κόσμο, αποδέχθηκε την επίσημη πρόσκληση του Ναού Smolny της Αγίας Πετρούπολης να είναι ο επίσημος Έλληνας καλλιτέχνης, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Ρωσία, για το έτος 2016.

Έκθεση στη Ρόδο

Με αφορμή αυτό το γεγονός, ο Νίκος Φλώρος πραγματοποιεί μεγάλη έκθεση, με τίτλο «Αφιέρωμα στον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο (Ελ Γκρέκο). Γλυπτοί πίνακες Νίκου Φλώρου, Ελλάδα», στη Ρόδο, στο «Παλάτι  του Μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών της Ρόδου» ή, αλλιώς, «Καστέλο», η οποία θα διαρκέσει έως τις 5 Οκτωβρίου. Η έκθεση περιλαμβάνει πέντε ανάγλυφους πίνακες, αφιερωμένους  στον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο, για τη συμπλήρωση των 400 χρόνων από τον θάνατό του.


 Εκτός από το εικαστικό της ενδιαφέρον, η έκθεση συμβάλλει στη σύσφιξη και ενίσχυση των ελληνορωσικών πολιτιστικών σχέσεων και των σχέσεων  Ρωσίας - Ρόδου, δια μέσου του τουρισμού και της επιχειρηματικής δραστηριότητάς που θα αναπτυχθεί. Με σκοπό να απολαύσει και να γνωρίσει από κοντά το ελληνικό και ξένο κοινό τα έργα του διεθνούς φήμης καλλιτέχνη, δεν υπάρχει ειδικό εισιτήριο για τους επισκέπτες της έκθεσης, η οποία πραγματοποιείται με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το ίδρυμα κατά του καρκίνου του εγκεφάλου «George Best Costacos» Cultural and Cancer research Foundation, με την ευγενική υποστήριξη  της Εφορίας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου.

Έκθεση στο Τολέδο της Ισπανίας

Αμέσως μετά το πέρας της έκθεσης στη Ρόδο, τα έργα του Νίκου Φλώρου θα μεταφερθούν στο Κρατικό Μουσείο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο), στο Τολέδο της Ισπανίας, κατόπιν προσωπικής πρόσκλησης του διευθυντή του Κρατικού Μουσείου «Ελ Γκρέκο» και του υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας.






 Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά, που γίνεται τιμή σε Έλληνα καλλιτέχνη να παρουσιάσει έργα του, δίπλα στα αυθεντικά έργα του Ελ Γκρέκο, στο συγκεκριμένο Μουσείο, το οποίο ήταν το σπίτι του σπουδαίου ζωγράφου. Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Unesco, της ελληνικής πρεσβείας στην Ισπανία και του υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας. Τα έργα, που θα εκτεθούν στις δύο εκθέσεις, είναι τα εξής πέντε:  «Ανάσταση Ιησού Χριστού» (4,5m επί 3m), «Διαμερισμός των ιματίων του Ιησού Χριστού» (5,5m επί 3m), «Σταύρωση Ιησού» (3m επί 2m), «Αποκαθήλωση» (2m επί 3m), «Πορτρέτο του Ελ Γκρέκο» (1,10m επί 80cm).

Τα υλικά, που χρησιμοποιεί στα έργα του ο Νίκος Φλώρος, είναι  σύγχρονα και, συγκεκριμένα, από χρωματιστό αλουμίνιο με ειδική τεχνοτροπία, στην οποία και έχει λάβει παγκόσμια πατέντα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, καθώς διαθέτει εκρηκτική δραματική πυκνότητα, εκφραστικότητα και ακτινοβολία.


 Σε όλες τις εκθέσεις του, ο Νίκος Φλώρος πλαισιώνεται από μια μόνιμη  ομάδα συνεργατών: τον επιμελητή Αριστοτέλη Καραντή, τη διευθύντρια εκθέσεων, Julia Sysalova, και τον καλλιτεχνικό φωτογράφο Ηλία Διαμαντάκο.

Εκθέσεις στη Ρωσία, για το έτος  2016

Μέχρι στιγμής, ο Νίκος Φλώρος είναι ο μοναδικός Έλληνας, που έχει καταφέρει να κάνει 3 προσωπικές εκθέσεις μέσα στα τελευταία 2 χρόνια, στα κρατικά ρωσικά Μουσεία. Όλες οι εκθέσεις έγιναν με μεγάλη επιτυχία, καθώς είχαν πάνω από 5 εκατομμύρια επισκέπτες και μεγάλο ενδιαφέρον προβολής από τα ρωσικά Μέσα Ενημέρωσης. Στο πλαίσιο της χρονιάς της ελληνορωσικής φιλίας, για το έτος 2016, ο Νίκος Φλώρος καλείται επίσημα από τη ρωσική πλευρά να πραγματοποιήσει τις εξής εκθέσεις:
Μάρτιος 2016, Κρατικό Μουσείο - Μνημείο «Καθεδρικός Ναός SMOLNY», Αγία Πετρούπολη: ατομική έκθεση «Imperial Collection. Γλυπτά έργα του Νίκου Φλώρου, Ελλάδα», η οποία θα συμπεριλαμβάνει γλυπτούς πίνακες με πορτρέτα της τελευταίας βασιλικής οικογένειας των Romanov, καθώς και γλυπτές μινιατούρες των διασήμων αυγών του Faberge.


 Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2016, Μουσείο της Κρατικής Ρωσικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών, Μόσχα: ατομική έκθεση - αφιέρωμα «Από τον Φειδία στον Ελ Γκρέκο. Γλυπτοί πίνακες του Νίκου Φλώρου, Ελλάδα», η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδας, του υπουργείου Πολιτισμού της Ρωσίας και της Unesco.
Πηή:naftemporiki.gr