Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2011

Η ερωτική πράξη δια χειρός Χρόνη Μπότσογλου


Η ερωτική πράξη σε όλη της την ένταση πρωταγωνιστεί στη νέα ενότητα έργων του ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, που αποτελείται από 22 ανάγλυφα σε μπρούντζο, 4 σχέδια με γραφίτη και μολύβι και 12 ακουαρέλες σε λεπτό κινέζικο ρυζόχαρτο και θα παρουσιάζεται μέχρι τις 29 Ιανουαρίου στο Ιδρύμα «Η ά

λλη Αρκαδία» στην Κυψέλη


Είκοσι πέντε χρόνια αναζητούσε τρόπο να αποδώσει τις ερωτικές σκηνές όπως επιθυμούσε ο ζωγράφος και πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ, Χρόνης Μπότσογλου. Και η λύση ήρθε ως εκ θαύματος όταν έριξε μια δεύτερη ματιά σε έναν αριθμό τηλεφώνου που είχε σημειώσει χαράσσοντάς τον πάνω σε πηλό.

Οι ερωτικές σκηνές –αποκαλυπτικές κι άγριες σε ορισμένες περιπτώσεις– άρχισαν να αποτυπώνονται στον πηλό κι εν συνεχεία σε μπρούντζο. Γεννημένος ζωγράφος όμως, ο Χρόνης Μπότσογλου δεν μπορούσε παρά να συνδυάσει τα ανάγλυφά του με σχέδια κι ακουαρέλες.

«Η ερωτική πράξη αποτελεί το βασικό ένστικτο της ζωής και η στάση που κρατάμε απέναντι στον έρωτα μας καθορίζει», λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, που θεωρεί πως η συγκεκριμένη ενότητα είναι η πιο παρακινδυνευμένη, αλλά και από τις πιο σοβαρές δουλειές του.

Στα τετράγωνα ανάγλυφα ο καλλιτέχνης «αφηγείται» την ερωτική πράξη, ενώ στα σχήματος οβάλ έχει αποτυπώσει τις στιγμές ανάπαυσης. «Η ξεκούραση είναι πολύ ουσιαστικό κομμάτι του έρωτα», επισημαίνει ο Χρόνης Μπότσογλου. «Εκείνη την ώρα η επικοινωνία αποκτά άλλη διάσταση, λέγονται πράγματα που δεν μπορείς να πεις άλλη στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας».

«Το ζήτημα που βασάνισε τον Μπότσογλου πάνω από 20 χρόνια είναι η «συναισθησία», η από κοινού δηλαδή, λειτουργία όλων των αισθήσεων κατά την ερωτική πράξη, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί η «συναισθησία» να εκφραστεί εικαστικά. Στον έρωτα το σώμα μετέχει ως όλον με την ταυτόχρονη λειτουργία των πέντε αισθήσεων», επισημαίνει στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο ο Χρήστος Λάζος.

Πληροφορίες: Ιδρύμα «Η άλλη Αρκαδία», Φωκίωνος Νέγρη 16, Κυψέλη, 210 8824681, ώρες λειτουργίας Τετάρτη 18।00-21.00, Σάββατο 11.00-18.00 & Κυριακή 11.00-16.00, είσοδος ελεύθερη,

www.felioscollection.gr

Πηγή:http://www.clickatlife.gr/



Επετειακή έκθεση για τα 170 χρόνια της Εθνικής Τράπεζας


Σημαντικές στιγμές από τη μακρά ιστορική διαδρομή του πρώτου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος της Ελλάδας παρουσιάζονται στην έκθεση με τίτλο «170 Χρόνια Εθνική Τράπεζα [NBGr.AT] Σχετικά άρθρα : 1841 - 2011», που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, στις 20.00, στο κτήριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη.

«Ο Όθων με το διάταγμα ίδρυσης της Εθνικής Τράπεζας», Νικηφόρος Λύτρας, λάδι σε μουσαμά.

Από το 1841 μέχρι σήμερα, η ιστορία της Εθνικής Τράπεζας απλώνεται μέσα σε τρεις αιώνες σε μία σχεδόν παράλληλη διαδρομή με το νεοελληνικό κράτος. Οι συλλογές και το αρχειακό υλικό που παρουσιάζονται στην έκθεση, προέρχονται από τον πολιτιστικό πλούτο που διέσωσε η Εθνική και απόκεινται σήμερα στο ιστορικό της αρχείο, καθώς και στην καλλιτεχνική συλλογή της Τράπεζας. H έκθεση παρακολουθεί την πορεία της Εθνικής Τράπεζας ξεκινώντας από την ίδρυση της, λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τον τουρκικό ζυγό, και συνεχίζει με την επέκταση των εργασιών της στο εσωτερικό και το εξωτερικό, που συμβάδισε και με τη διεύρυνση των εθνικών συνόρων.

Στο Μουσείο Μπενάκη - μέσα από αντίστοιχες ενότητες- αναδεικνύεται η συμβολή της Τράπεζας τόσο στο δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Ειδικότερα, η Εθνική άσκησε το εκδοτικό προνόμιο, αποκλειστικά ή εκ παραλλήλου με άλλες εκδοτικές τράπεζες, για ογδόντα επτά χρόνια, μέχρι την ίδρυση της Τράπεζας της Ελλάδος το 1928, και στην έκθεση παρουσιάζονται τραπεζογραμμάτια και νομίσματα διαφορετικών εκδόσεων και ιδιαίτερου ιστορικού και εικαστικού ενδιαφέροντος. Από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, δανειοδοτεί τις ελληνικές κυβερνήσεις για τις δημοσιονομικές τους ανάγκες και διαθέτει δικά της κεφάλαια για την εκτέλεση έργων υποδομής που είναι απαραίτητα για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Τράπεζας στο δημόσιο δανεισμό και τα παραγωγικά έργα της χώρας αναδεικνύεται στην έκθεση από την παρουσίαση πρωτότυπων θεσμικών κειμένων, ομολογιών δανείων και τεχνικών μελετών.

Παράλληλα, η Τράπεζα, μέσα στους τρεις αιώνες όπου εκτείνεται η δράση της, στηρίζει την επιχειρηματικότητα σε όλους τους κλάδους της οικονομίας και στην έκθεση ξεδιπλώνεται η ειδικότερη συμβολή της Εθνικής στην ενίσχυση της γεωργίας, του εμπορίου και της βιομηχανίας της Ελλάδας. Εκτίθενται πιστωτικά κατάστιχα του 19ου αιώνα, μετοχές και άλλα τεκμήρια σχετικά με τη δανειοδότηση ή την ίδια συμμετοχή της Τράπεζας με κεφάλαιά της, καθώς και πίνακες και διαγράμματα όπου αποτυπώνεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Εθνικής στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Ακόμη, στις σχετικές ενότητες και μέσα από σπάνια έγγραφα και φωτογραφικά ντοκουμέντα, προβάλλεται η προσφορά της Εθνικής στην αντιμετώπιση των οικονομικών κρίσεων που γνώρισε η χώρα και στους εθνικούς αγώνες που έδωσε, με έμφαση στο κεφάλαιο της αποκατάστασης των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και στην περίοδο της Κατοχής.

Τέλος, σε ξεχωριστές ενότητες προβάλλεται ένα σημαντικό μέρος από την προσφορά της Τράπεζας στον τομέα του πολιτισμού, της επιστήμης και της τέχνης.

Η Εθνική συνέβαλε στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό της χώρας εισάγοντας και εφαρμόζοντας πρώτη στην Ελλάδα νέες τεχνολογίες και τεχνικά μέσα. Τα αντικείμενα από το μηχανολογικό εξοπλισμό της Τράπεζας που παρουσιάζονται στην έκθεση, συμβολίζουν την τεχνολογική εξέλιξη από τον 19ο έως τον 21ο αιώνα με την οποία η Εθνική όχι απλώς συμπορεύτηκε, αλλά συχνά υπήρξε πρωτοπόρος στην εισαγωγή της στην ελληνική κοινωνία.

Διαχρονικά, η Τράπεζα αποδίδει, επίσης, ιδιαίτερη μέριμνα στην κατασκευή και συντήρηση των κτηρίων της με συνέπεια αυτά να σηματοδοτούν όλους τους σημαντικούς σταθμούς της αρχιτεκτονικής εξέλιξης στον τόπο μας. Υπήρξε η πρώτη, άλλωστε, που περιέλαβε στο οργανόγραμμά της μονάδα τεχνικών υπηρεσιών και θεσμοθέτησε, στις αρχές του 20ου αιώνα, την πρακτική των δημόσιων διαγωνισμών προκειμένου να κατασκευαστούν σημαντικά της κτήρια. Στην έκθεση παρουσιάζονται αρχιτεκτονικά σχέδια και φωτογραφίες των κτηρίων της Εθνικής που κοσμούν με την αισθητική τους το δημόσιο χώρο και προωθούν την αρχιτεκτονική αναζήτηση.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου έως την Κυριακή 22 Ιανουαρίου του 2012.

Πληροφορίες

Μουσείο Μπενάκη, Κτήριο Οδού Πειραιώς, Πειραιώς 138, Αθήνα, τηλ। 210 3453111. Εγκαίνια: Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011, ώρα: 20.00. Διάρκεια έκθεσης: Από την 1η Δεκεμβρίου 2011 μέχρι τις 22 Ιανουαρίου 2012. Ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή 10:00 - 18:00, Παρασκευή, Σάββατο 10:00 - 22:00, Δευτέρα, Τρίτη κλειστά.

Πηγή:http://www.naftemporiki.gr

Ημέρες Καζαχικού Κινηματογράφου στην Αθήνα


29 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου 2011

Η πρεσβεία της Δημοκρατίας του Καζακστάν στην Ελλάδα με την υποστήριξη της Καζαχφίλμ Α।Ε.-Σ. Αϊμάνοβ, και της εταιρείας Aldongar Productions, διοργανώνει και με αφορμή την 20η επέτειο της Ανεξαρτησίας της Δημοκρατίας του Καζακστάν, τις Ημέρες Καζαχικού Κινηματογράφου.

Οι Ημέρες Καζαχικού Κινηματογράφου, που γίνονται για πρώτη φορά στην Αθήνα, έχουν σκοπό να παρουσιάσουν στο αθηναϊκό κοινό την ελάχιστα γνωστή αυτή εθνική κινηματογραφία μέσα από 7 ταινίες που δεν έχουν προβληθεί ξανά στην Ελλάδα και να το φέρουν σε επαφή με το σύγχρονο καζαχικό πολιτισμό.

To πρόγραμμα προβολών

ΤΡΙΤΗ 29 Νοεμβρίου 2011

20:00 Ο ουρανός των παιδικών μου χρόνων του Ρουστέμ Αμπντράσεβ (2011, 111’). (Είσοδος μόνο με προκλήσεις)

ΤΕΤΑΡΤΗ 30 Νοεμβρίου 2011

19:00 Εκκαθαριστής του Αχάν Σατάεβ (2011, 98’)

21:00 Δώρο στον Στάλιν του Ρουστέμ Αμπντράσεβ (2008, 107)

ΠΕΜΠΤΗ 1 Δεκεμβρίου 2011

19:00 Νομάντ των Σεργκέϊ Μποντρόβ και Ταλγκάτ Τεμένοβ (2005, 112’)

21:00 Mustafa Shokai του Σατιμπαλντί Ναριμπέτοβ (2008, 165’)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 Δεκεμβρίου 2011

19:00 Ιστορία για το ροζ κουνελάκι του Φαρχάτ Σαρίποβ, (2010, 106’)

21:00 Ιερή αμαρτία του Μπολάτ Σαρίπ (2006 85’)

Ταινιοθήκη της Ελλάδος,

Είσοδος ελεύθερη

29 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου २०११

Πηγή:http://www.enet.gr

Mια εικαστική έκθεση με θέμα και έμπνευση το ποδήλατο


Η έκθεση SPOKED! 2011, που θα πραγματοποιηθεί στο Project Space του six d.o.g.s, στo πλαίσιo του Bicycle Film Festival 2011, είναι μια συγκέντρωση αφηγήσεων και εικόνων με αφετηρία το ποδήλατο.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν τις ποδηλατικές πρακτικές, τις κοινωνικές σχέσεις που αναπτύσσονται γύρω του καθώς και την ιδιότητά του όχι μόνο ως μέσου μετακίνησης αλλά και ως πλατφόρμας κοινωνικής σκέψης।

Συμμετέχουν οι φωτογράφοι Γιάννης Καλύβας, Ηλίας Μερτής, Βαγγέλης Παράβας και Ευθύμης Σανίδης, ο εικαστικός και καθηγητής της ΑΣΚΤ Μάριος Σπηλιόπουλος, οι ομάδες Arbit City Group και GPO crew, οι street artists ICNOC και MOKA.

Το Βicycle Film Festival, το επιδραστικότερο ποδηλατικό φεστιβάλ στον κόσμο, επιστρέφει για δεύτερη φορά στην Αθήνα από τις 8 έως τις 11 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας του για το 2011. Το φεστιβάλ που ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια στη Νέα Υόρκη θέλοντας να γιορτάσει την αναδυόμενη τότε ποδηλατική κουλτούρα μέσα από την μουσική, την τέχνη και φυσικά τον κινηματογράφο, ταξιδεύει πλέον σε περισσότερες από 30 χώρες σ' ολόκληρο τον κόσμο και επισκέπτεται την πόλη μας με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον αθηναϊκό του πρόγραμμα για φέτος περιλαμβάνει μια εικαστική έκθεση με την συμμετοχή ανερχόμενων αλλά και καταξιωμένων δημιουργών στον πολυχώρο six d.o.g.s, ποδηλατοβόλτες, επιδείξεις bmx στο εντυπωσιακό our park cu skate plaza, αγώνες και ποδηλατικό οικοτουρισμό με το Cycling4wine.

SPOKED!
Mια εικαστική έκθεση με θέμα και έμπνευση το ποδήλατο

Διάρκεια: 8 – 11 Δεκεμβρίου
(Εγκαίνια: Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου Νοεμβρίου στις 21:00)
Ανοιχτά καθημερινά 12:00 – 00:00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Περισσότερες πληροφορίες:
six d.o.g.s, Αβραμιώτου 6-8
Μοναστηράκι, Αθήνα

T: +30 210 3210510
W: http://sixdogs.ग्र
Πηγή:http://www.e-go.gr

Ζωντανές βιτρίνες στο κέντρο της Αθήνας


Φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, θα βάλουν τη δική τους εικαστική πινελιά τις επόμενες ημέρες το κέντρο της Αθήνας. Με αφορμή τον ερχομό των Χριστουγέννων, 20 με 25 μαγαζιά που πλέον είναι κλειστά - ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης - στο κέντρο της Αθήνας, θα στολιστούν με εικαστικά έργα των φοιτητών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών।

Aπό τις 17 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου oι βιτρίνες στα εμπορικά καταστήματα κυρίως των οδών Σταδίου και Σόλωνος, θα αλλάξουν μορφή. Οι σπασμένες προθήκες και τα ξεχασμένα πλαστικά μανεκέν θα αντικατασταθούν με τα έργα των φοιτητών, με θέμα "Τέχνη στις Βιτρίνες".

Η πρωτοβουλία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Εμπορικό Επιμελητήριο και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων και φυσικά σε συνεννοήση με τους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων άδειων καταστημάτων.

Πέρα όμως απ' την "Τέχνη στις Βιτρίνες", ο δήμος Αθηναίων φιλοδοξεί με θεματικά φεστιβάλ να δώσει τον παλμό των γιορτών για 30 ημέρες και νύχτες με τις πλατείες Συντάγματος, Κλαυθμώνος και Κοτζιά σε πρώτο πλάνο, ενώ ταυτόχρονα η γιορτή θα απλώνεται στο Ζάππειο και σε 17 γειτονιές. Γιορτές στις οποίες θα συμμετέχουν πάνω από 700 καλλιτέχνες: μουσικοί, συγκροτήματα, τραγουδιστές, χορευτές, εικαστικοί, ηθοποιοί, ζογκλέρ, ενώ το σύνθημα θα δοθεί την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου σε μία διαφορετική "φωταγώγηση" της πλατείας Συντάγματος, όπως υπόσχεται η δημοτική αρχή.
Εννέα από τα φεστιβάλ φιλοξενούνται μέσα στον Δεκέμβριο συν ένα τον Ιανουάριο: Οι "Μουσικές του Κόσμου" (16-18/12, Κλαυθμώνος), η "Μαγική Πλατεία των Παιδιών" (17-31/12, Σύνταγμα), οι "Μέρες Παντομίμας - Νύχτες Μαγείας" (19-21/12, Σύνταγμα και Κοτζιά), οι "Πιο Μικρές Μέρες" (20-21/12,"Τεχνόπολις", Ζάππειο και Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών), το "Jazzy Christmas" (22-24/12, Κλαυθμώνος), το "Φεστιβάλ Χορωδιών" (23/12, Κοτζιά), το φεστιβάλ juggling στη "Γειτονιά των Παιχνιδιών" (27-29/12, Σύνταγμα & Κλειστό Γυμναστήριο Ρουφ)", η "Νέα Μουσική Σκηνή" (27-29/12, Κλαυθμώνος), το "Φεστιβάλ Κλασικής Ορχήστρας" (28-31/12, Κοτζιά).
Με την άφιξη της νέας χρονιάς καταφθάνει το φεστιβάλ "Έκφραση" με νέους καλλιτέχνες (3-5 Ιανουαρίου, Πολυχώρος Δήμου Αθηναίων "'Αννα και Μαρία Καλουτά" Νέος Κόσμος).
Παραμονή της Πρωτοχρονιάς θα εορταστεί ο ερχομός του νέου χρόνου στην πλατεία Κοτζιά με μουσικές εκπλήξεις।
Πηγή:http://www.e-go.gr

  • Εργαστήρι Μαριονέτας

Κατασκευή - Βασικές αρχές κίνησης

  • Τεχνική γλυπτικής με ξυλοπολτό - χαρτοπολτό
  • Κατασκευή σώματος με ξύλο
  • Κατασκευή-συναρμολόγηση μαριονέτας και χειριστηρίου
  • Βασικές αρχές και μελέτη της κίνησης της μαριονέτας

Έναρξη: 3 Δεκεμβρίου 2011

Σάββατο 11π.μ. - 2μ.μ.

Ολοκληρώνεται σε 7 Σάββατα

Διδασκαλία: Μαιρηβή Γεωργιάδου, κουκλοπαίκτρια

Τα υλικά διατίθενται από το Εργαστήρι και οι κατασκευές ανήκουν στους μαθητές.

Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ.: 2105222181

Επισκεφθείτε το site: www.mairivi.gr

"Εργαστήρι Μαιρηβή" Δεληγιώργη 33, Μεταξουργείο, τηλ.: 210 5222181



Έκθεση Αγιογραφίας

Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011

Η Θεσσαλονίκη χάνει την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης της


Δει δη χρημάτων η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» της Θεσσαλονίκης διακόπτει τη λειτουργία της, μετά από τριάντα δύο χρόνια. Χωρίς επιχορήγηση και μέσα στη δεδομένη οικονομική κρίση, τα πράγματα αποδείχθηκαν εξαιρετικά δύσκολα για ένα θέατρο που επιμένει στο ρεπερτόριο, το ελληνικό έργο και την ανάδειξη νέων καλλιτεχνών. Οπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο καλλιτεχνικός διευθυντής της, ο σκηνοθέτης Νικηφόρος Παπανδρέου, «είναι προφανές ότι το είδος του θεάτρου που υπηρετούμε, το ποιοτικό ρεπερτόριο, η ανάδειξη νέων συγγραφέων, σκηνοθετών, σκηνογράφων, το φυτώριο νέων ηθοποιών, το κόστος λειτουργίας μόνιμης στέγης, ο πολυμελής θίασος, η καλλιέργεια του πειραματισμού και της θεατρικής παιδείας, το χαμηλό εισιτήριο, όλα αυτά αποτελούν χαρακτηριστικά ενός θεάτρου που είναι μαθηματικώς αδύνατον να επιζήσει μόνο με τις εισπράξεις του, ακόμα και αν υπάρχει ικανοποιητική προσέλευση θεατών στις παραστάσεις του».

Παράλληλα, τονίζει ότι κατανοεί πλήρως της κρίσιμη οικονομική κατάσταση αλλά δεν παραλείπει να σημειώσει ότι «το να κλείνουν θέατρα αποτελεί σύμπτωμα παρακμής και επιδεινώνει τη γενικευμένη κρίση, οικονομική, κοινωνική, ηθική, που περνάει η χώρα», και σίγουρα έχει δίκιο.

Επέλεξε όμως να κατεβάσει την αυλαία και να αποχαιρετίσει το κοινό της στο θέατρο «Αμαλία» με τέσσερα έργα, τα οποία και παίζονται σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο - ως το τέλος Ιανουαρίου 2012. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την κωμωδία του Κεν Λούντβιχ «Πανικός στα παρασκήνια», το έργο για παιδιά «Το νερό της ζωής», που είναι μια σύνθεση στοιχείων από το ομότιτλο παραμύθι των αδελφών Γκριμ και από άλλα λαϊκά παραμύθια, ελληνικά και ξένα, τη μουσική παράσταση-αναλόγιο «Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά», μια συμπαραγωγή της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» και του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και, τέλος, την «Ολεάννα» του Ντέιβιντ Μάμετ, μια παράσταση της θεατρικής ομάδας «Passatempo», σε συμπαραγωγή με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης».


Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης της Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή του Νικηφόρου Παπανδρέου:

«Επειτα από 32 χρόνια αδιάλειπτης συμμετοχής στη θεατρική ζωή της Θεσσαλονίκης, η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» είναι αναγκασμένη να ανακοινώσει την αναστολή της λειτουργίας της.

Πράγματι, τα τελευταία χρόνια η οικονομική κατάσταση του θεάτρου μας επιδεινώνεται διαρκώς, για γνωστούς αντικειμενικούς λόγους, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλες τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Η κατάσταση όμως έφτασε σε οριακό σημείο έπειτα από την απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού να μη δοθούν καθόλου επιχορηγήσεις για την περσινή θεατρική περίοδο. Πέρσι το φθινόπωρο, παρά την αβεβαιότητα που επικρατούσε, δεν είχαμε κρίνει σωστό, σε εποχή οικονομικής κρίσης και γενικής απαισιοδοξίας, να συντελέσουμε (στο μέτρο που μας αναλογεί), στη συρρίκνωση της καλλιτεχνικής ζωής της πόλης και στη γενικότερη αποκαρδίωση. Ετσι, υλοποιήσαμε κανονικά τον προγραμματισμό μας, με εναλλασσόμενο ρεπερτόριο και τέσσερα νέα έργα, ελπίζοντας ότι θα υπάρξει, έστω αναδρομικά, κάποια κίνηση εκ μέρους του Υπουργείου (όχι ειδικά για μας, αλλά για το επιχορηγούμενο θέατρο στο σύνολό του). Δυστυχώς αυτό δεν έγινε, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σήμερα σε αδιέξοδο, με πολλά χρέη, απλήρωτους συνεργάτες, δάνεια με επαχθές επιτόκιο, κλπ.

Παρ' όλα αυτά, έπειτα από τη διαβεβαίωση ότι οι όποιες αποφάσεις για τη φετινή θεατρική περίοδο θα ανακοινωθούν εγκαίρως (πράγμα που δεν συνέβη), προχωρήσαμε στον σχεδιασμό της νέας σεζόν, με ένα πρόγραμμα που δίνει έμφαση στις συνεργασίες και τις συμπαραγωγές με άλλες θεατρικές δυνάμεις της πόλης, όπως επιβάλλουν οι δύσκολοι καιροί που περνάμε. Αρχίσαμε με μια φιλοξενία (το «Λιωμένο βούτυρο» από την ομάδα του Σίμου Κακάλα) και συνεχίζουμε δυναμικά με τέσσερις νέες παραστάσεις (δύο δικές μας και δύο συμπαραγωγές) μέσα στο δίμηνο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου. Ωστόσο, γίνεται κάθε μέρα σαφέστερο ότι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί δεν έχει διέξοδο, κάθε παράταση διογκώνει ακόμη περισσότερο τα χρέη.

Γιατί είναι προφανές ότι το είδος του θεάτρου που υπηρετούμε, το ποιοτικό ρεπερτόριο, η ανάδειξη νέων συγγραφέων, σκηνοθετών, σκηνογράφων, το φυτώριο νέων ηθοποιών, το κόστος λειτουργίας μόνιμης στέγης, ο πολυμελής θίασος, η καλλιέργεια του πειραματισμού και της θεατρικής παιδείας, το χαμηλό εισιτήριο, όλα αυτά αποτελούν χαρακτηριστικά ενός θεάτρου που είναι μαθηματικώς αδύνατον να επιζήσει μόνο με τις εισπράξεις του, ακόμα και αν υπάρχει ικανοποιητική προσέλευση θεατών στις παραστάσεις του.

Φυσικά, κατανοούμε απολύτως ότι η οξύτατη οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα έχει μειώσει δραστικά τις δυνατότητες της Πολιτείας να στηρίζει τον σύγχρονο πολιτισμό. Και δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι στερήσεις και οι θυσίες που ζητούνται από τον ελληνικό λαό κάνουν να φαίνεται σε πολλούς πολυτέλεια η καλλιτεχνική δημιουργία και πρόκληση το αίτημα για την ενίσχυσή της. Ωστόσο, έχουμε την πεποίθηση ότι, ακριβώς σε εποχές κρίσης και ψυχικής καθίζησης, η τέχνη (μιλούμε γενικά, όχι ειδικά για τη δική μας περίπτωση) αποκτά ζωτική σημασία, μας δίνει μια ανάσα, μας βοηθάει να μη βουλιάξουμε ψυχικά, μας παρακινεί να στοχαστούμε με νηφαλιότητα, ενώ παράλληλα ενισχύει την κοινωνική συνοχή - αυτό ισχύει για τον πολιτισμό γενικά, και ιδιαίτερα για το θέατρο, που είναι κατεξοχήν τέχνη συλλογική, τέχνη της κοινότητας.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία, το να κλείνουν θεάτρα αποτελεί σύμπτωμα παρακμής και επιδεινώνει τη γενικευμένη κρίση, οικονομική, κοινωνική, ηθική, που περνάει η χώρα. Αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Ετσι, αφού παίξουμε τις νέες μας παραστάσεις για δύο μήνες, ώστε να κλείσει αυτός ο κύκλος δημιουργικά και ει δυνατόν χαρούμενα, θα διακόψουμε τη λειτουργία μας στο τέλος Ιανουαρίου.

Ευχαριστούμε το κοινό που μας στήριξε με την εμπιστοσύνη του όλα αυτά τα χρόνια, και τους συνεργάτες μας που τον τελευταίο καιρό μας επιχορηγούν με τη δουλειά τους»।
Πηγή:http://www.tovima.gr

Ανοικτά τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι το Σαββατοκύριακο


Προσωρινή αναστολή της κινητοποίησης των αρχαιοφυλάκων

Αθήνα


Ανοικτά κανονικά θα είναι αυτό το Σαββατοκύριακο τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι αφού οι κινητοποιήσεις των αρχαιοφυλάκων αναστέλλονται.

Οι εργαζόμενοι στον τομέα της φύλαξης αρχαιοτήτων έλαβαν από την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού την υπόσχεση ότι το θέμα της καταβολής αμοιβής για την πέραν του πενθήμερου εργασία τους θα διευθετηθεί, οπότε και θα εργασθούν κανονικά.

Η οριστική επίλυση του θέματος όμως αναμένεται να γίνει εντός της προσεχούς εβδομάδας।
Πηγή:http://www.tovima.gr

Έκθεση του Κώστα Σπυρόπουλου στο ΙΜΚ


Ο Κώστας Σπυρόπουλος, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και γνωστός ζωγράφος, εκθέτει στο Ίδρυμα Μ। Κακογιάννης από την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011 έως την Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012, σειρά πρόσφατων έργων του, που επικεντρώνονται στο σύγχρονο τοπίο της πόλης με ιδιότυπες συνθέσεις και πληθωρικά χρώματα.

Η δουλειά του Κώστα Σπυρόπουλου, των τελευταίων χρόνων, πραγματεύεται την εικόνα του αστικού τοπίου όπως διαγράφεται και λειτουργεί πρωτογενώς ως χώρος δραστηριότητας της όψιμης πολιτιστικής δομής. Για τον ζωγράφο Κώστα Σπυρόπουλο το αστικό τοπίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αστική δημοκρατία που έχει την προέλευσή της σε παλαιότερους αυστηρά δομημένους κοινωνικούς σχηματισμούς. Διατηρεί το ενδιαφέρον του κυρίως ως μια αρθρωμένη δήλωση υπαρξιακής υπόστασης και επικοινωνίας σαν ένα αναπόφευκτα οργανωμένο πεδίο, που διαπραγματεύεται και κρίνει την ατομική ελευθερία. Κάθε νέος αναπτύσσεται και βιώνει το αστικό τοπίο, ως νέος πρωτόπλαστος, που είναι ένα "απειλητικά" προστατευτικό πλαίσιο που θέτει όρια και επιζητεί κατανόηση, αποκρυπτογράφηση και συναίνεση.

Υπάρχει σαφήνεια στην απόδοση των χώρων, που βρίσκονται σε αρμονία με την εικόνα των αθλητών της πόλης και των άλλων μορφών που ζουν και βιώνουν το περιβάλλον. Οι πίνακες του ζωγράφου απεικονίζουν ενίοτε την εσωτερική ζωή του αστού, που πότε βασανίζεται αλλά και πότε προάγεται και ευοδώνεται από το πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσεται, δραστηριοποιείται και σκέφτεται βιώνοντας εμπειρίες καθημερινές που έχουν αξία μοναδική, ερωτική πολλές φορές, γιατί προστιθέμενη η καθημερινότητα αποτελεί ολοκλήρωση της νοηματικής ύπαρξης.

Στο πιο πάνω πλαίσιο θίγονται και συγκεκριμένες εκδοχές, χαρακτηριστικές της αστικής ζωής, όπως τα όρια της πόλης που απειλούν το φυσικό τοπίο, η αυξανόμενη παρουσία βίας στους δρόμους, η απειλητική αισθητική της τηλεόρασης και η παραπληροφόρηση, γίνεται ένας υπαινιγμός ως προς την αληθή γνώση και την δίχως εννοιολογικό περιεχόμενο πληροφόρηση. Χρησιμοποιούνται επίσης εικόνες από την μαζική κουλτούρα, τα λαϊκά έντυπα, τη διαφήμιση στον κόσμο της μαζικής κατανάλωσης και των μαζικών προϊόντων.

Έκθεση του Κώστα Σπυρόπουλου στο ΙΜΚ

Όπως σημειώνει ο ίδιος: "Κάθε αντικείμενο είναι ωραίο ή άσχημο ανάλογα με τη ματιά που το βλέπουμε..."


ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Κώστας Σπυρόπουλος
"Αιέν αριστεύειν... στο σύγχρονο αστικό τοπίο"

Από Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011 έως Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012
Αίθουσα: Εκθεσιακός Χώρος - 1ος Όροφος

Έκθεση του Κώστα Σπυρόπουλου στο ΙΜΚ

Εγκαίνια: Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011, στις 19:30
Διάρκεια: 14.12.2011 - 8.01.2012
Κλειστά: 24, 25, 30, 31/12/2011 - 1/1 και 6/1/2012
Ώρες λειτουργίας: Δ-Κ 18:00-22:00

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78,

Τηλ. 210 3418 550, Ιστοσελίδα: www.mcf.gr

Δωρεάν στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart
Πηγή:http://www.e-go.gr

Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2011

Η τέχνη του παραδοσιακού παραμυθά και του σύγχρονου ιστορητή




Η τέχνη του παραδοσιακού παραμυθά και του σύγχρονου ιστορητή



Βιωματικό εργαστήρι 2011 - 2012

Διδασκαλία: Στέλιος Πελασγός Δρ.



Το «Εργαστήρι Μαιρηβή» www.mairivi.gr , στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων για ενήλικες, έχει προγραμματίσει

σειρά εργαστηρίων που αφορούν την τέχνη του παραδοσιακού παραμυθά και του σύγχρονου ιστορητή.

Πρόκειται γία μια σειρά 6 αυτοτελών εργαστηρίων που ξεκίνησαν τον Οκτώβριο 2011και θα συνεχιστούν ως το Μάρτιο 2012.

Το κάθε εργαστήρι έχει διάρκεια 10 ώρες, ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρακολουθήσουν όλη την σειρά ή μεμονωμένα εργαστήρια ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδαγωγούς, συγγραφείς, ψυχοθεραπευτές, καλλιτέχνες, γονείς, εθνολόγους αλλά και απλούς εραστές

των προφορικών ιστοριών.



Το Σαββατοκύριακο 26 - 27 Νοεμβρίου 2011, ξεκινά το 2ο εργαστήρι.



26 - 27 Νοεμβρίου 2011

"Από το στόμα στο χαρτί και πάλι πίσω".

Σχέση γραπτής και προφορικής λογοτεχνίας. Πώς γράφουμε τα λόγια και λέμε τα κείμενα. Ύφος και περιεχόμενο.

Τα όρια της μυθοπλασίας και η ελευθερία της παράδοσης.



Σάββατο: 10π.μ. - 3μ.μ.

Κυριακή: 10π.μ. - 3μ.μ.



Κόστος: 110 ευρώ



Για όσους παρακολουθήσουν όλη την σειρά των εργαστηρίων γίνεται έκπτωση 15%.



Τα επόμενα Σαββατοκύριακα είναι:

10 - 11 Δεκεμβρίου 2011 "Το ορατό σώμα του παραμυθιού κι ο αόρατος αφηγητής".

14 - 15 Ιανουαρίου 2012 "Σκαλίζοντας την ρίζα του παραμυθιού".

11 - 12 Φεβρουαρίου 2012 "Θεραπευτικές και παιδαγωγικές εφαρμογές της προφορικής αφήγησης και της προφορικής παράδοσης".

3 - 4 Μαρτίου 2012 "Εγκαταλείποντας την βάρκα της γραφής. Κολύμπι και καταδύσεις στην θάλασσα της προφορικότητας".



Πληροφορίες - δηλώσεις συμμετοχής 210 5222181



Λέσχη Αφήγησης

Το Σαββατόβραδο 26 Νοεμβρίου 2011 στις 8 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή Λέσχη Αφήγησης για παλιούς και νέους, μικρούς και μεγάλους αφηγητές και φίλους των ιστοριών όπου οι μαθητές μπορούν να εφαρμόσουν όσα έμαθαν και να ακούσουν το δάσκαλο τους και άλλους αφηγητές σε διαφορετικά είδη προφορικής λογοτεχνίας και τρόπους αφήγησης. Η λέσχη αφήγησης συμπληρώνει ως πρακτική το εργαστήριο και η συμμετοχή σε αυτή είναι προαιρετική



Η είσοδος για τη Λέσχη Αφήγησης είναι ελεύθερη για το κοινό.





"Εργαστήρι Μαιρηβή"

Δεληγιώργη 33, Μεταξουργείο

Τηλ.: 210 5222181

info@mairivi.gr

www.mairivi.gr

6πμ.



Διεθνής Μουσική Κοινότητα
www.music-village.gr
6πμ.
Μια έκθεση φωτογραφίας από τον Νικόλα Χρυσό εμπνευσμένη από το ομότιτλο μουσικό κομμάτι των Στέρεο Νόβα σε στίχους του Κωνσταντίνου Βήτα.
Φόρμες, σιλουέτες, χρωματικές επιφάνειες συνθέτουν ένα ποιητικό περιβάλλον μέσα από το οποίο ο θεατής λαμβάνει τη δική του απόχρωση των στίχων!
Η έκθεση πραγματοποιείται στα πλαίσια του φωτογραφικού Νοεμβρίου 2011 που διοργανώνει η Φωτογραφική Λέσχη Βόλου.
Ταυτόχρονα και στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης «Aνθρώπινη Πολυμορφία» Έκθεση των βραβευμένων φωτογραφιών του Διεθνούς Διαγωνισμού Φωτογραφίας «Ειρήνη είναι.»
Εγκαίνια: Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011, 8 μμ στο πολιτιστικό κέντρο Νέας Ιωνίας Βόλου (Λ. Σταδίου και Μανδηλαρά)
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: Δευτέρα έως Παρασκευή 10πμ-9.30μμ
Διάρκεια έκθεσης: έως 6 Δεκεμβρίου 2011
Ο Νικόλας Χρυσός γεννήθηκε στο Βόλο το 1977. Σπούδασε Industrial Product Design και πήρε μαθήματα γραφιστικής και σχεδίου. Με τη τέχνη της φωτογραφίας ασχολείται από 2002. Σπούδασε στον ΑΚΤΟ και παρακολούθησε σεμινάρια καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Η δουλειά του έχει δημοσιευτεί και βραβευθεί αρκετές φορές. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και εικαστικά δρώμενα. Η '6πμ' είναι η τρίτη ατομική έκθεση που πραγματοποιεί.

Κλειστά μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι τo Σαββατοκύριακο


Οι φύλακες θα τηρούν στο εξής το πενθήμερο ωράριο εργασίας

Από αυτό το Σαββατοκύριακο και τα επόμενα που θα έρθουν τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστά σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων.

Οι φύλακες αποφάσισαν να τηρήσουν το πενθήμερο ωράριο εργασίας, μέχρι η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της.

«Μετά την αδυναμία του υπουργείο Πολιτισμού και των αρμοδίων υπηρεσιών του Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων να βρουν τρόπο καταβολής της αμοιβής σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο για την πέραν του πενθημέρου εργασία των αρχαιοφυλάκων, είμαστε αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε άμεσα πενθήμερη εργασία», αναφέρει η ανακοίνωσή τους.
Πηγή:http://www.newsbeast.gr

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011

Έκθεση του Αλέκου Φασιανού στην Μελβούρνη


Το πλούσιο έργο του Αλέκου Φασιανού θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν οι Αυστραλοί, στην πρώτη ατομική έκθεση του κορυφαίου Έλληνα εικαστικού στην Μελβούρνη।

Η έκθεσή θα εγκαινιαστεί αύριο Πέμπτη στο Ελληνικό Μουσείο Μελβούρνης και γίνεται σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού। Στα εγκαίνια θα βρίσκεται και ο ίδιος ο ζωγράφος.

Πηγή:http://www.newsbomb.gr

Motel Γαλήνη στο six d.o.g.s


Εσωτερικό πτήσης। Δέμα σε φλοκάτη. Κορμοί οξιάς. Ταπετσαρία με σκιές. Ψεύτικα τριαντάφυλλα. Οι φωτογραφίες της Δήμητρας Ιωάννου θα μπορούσαν να βρίσκονται στα δωμάτια και τους διαδρόμους κάποιου φαντασιακού Motel Γαλήνη ή ν' αποτελούν τις εικόνες μιας διαδρομής από και προς το Motel όπως και στιγμιότυπα μιας σύντομης παραμονής εκεί.

Καθεμία αποτελεί ένα μικρο-περιβάλλον το οποίο γίνεται προσωπικό ενώ αντικειμενικά δεν είναι. Ο θεατής αντικρύζει ό,τι είδε η φωτογράφος μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής της: "απόλυτα τοπία" μιας μετακίνησης. Σύμφωνα με την κριτικό τέχνης Μιντόρι Ματσούι, απόλυτο είναι το τοπίο "που περιέχει ένα ιδιαίτερο προσωπικό νόημα. Η σκηνή μπορεί να μην έχει καμία ιστορική σημασία ή γραφικότητα σε σχέση με τα συμβατικά δεδομένα. Είναι μια λεπτομέρεια που τραβάει την προσοχή σου συμπτωματικά, σε κάνει να σταματάς και να βλέπεις τον κόσμο μ' έναν ασυνήθιστο τρόπο. Μια τέτοια λεπτομέρεια η οποία διατηρείται στη μνήμη σε σχέση με τον χρόνο, τον τόπο, τους ανθρώπους γίνεται μια εικόνα που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο θα κοιτάζεις τα πράγματα στο μέλλον." (περιοδικό Parkett No 53, απόσπασμα από το άρθρο για τον Βόλφγκανγκ Τίλμανς “Absolute Landscape: Between Illusion and Reality”, 1997).

Στην πραγματικότητα, οι φωτογραφίες της Δήμητρας Ιωάννου δεν προέρχονται από μια συγκεκριμένη περιοχή ούτε από ένα συγκεκριμένο ταξίδι. Είναι μεμονωμένες εικόνες που τοποθετούνται η μία δίπλα στην άλλη ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο, οικείο περιβάλλον, όπου το βλέμμα του θεατή μπορεί να κινηθεί ελεύθερα σε μια αδιατάρακτη μετατόπιση. Το Motel Γαλήνη είναι σιωπηλό ακόμα και μέσα στον θόρυβο. Κάθε στιγμή-εικόνα προστίθεται σαν ένα ακόμα δωμάτιο και όλες μαζί, με την ατελή, απροσποίητη ομορφιά τους, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια προσωρινή άνεση. Νούφαρα σε λίμνη, πυκνά φυλλώματα, χιόνι σε αεροδρόμιο, μικρά ανώνυμα κτήρια βρίσκονται μπροστά στον θεατή σαν άλλες αποτυπώσεις ενός εφήμερου κόσμου.

Η Δήμητρα Ιωάννου έχει γράψει τη νουβέλα "Μια θάλασσα από σόγια" (Futura, 2008) κι επιμελείται το διαδικτυακό project "a glimpse of".

Το Motel Γαλήνη είναι η πρώτη ατομική της έκθεση.

ΙΝFO:

six d.o.g.s- Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι, Αθήνα

T: +30 210 3210510

Διάρκεια: 24 Νοεμβρίου – 7 Δεκεμβρίου

(Εγκαίνια: Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου στις 21:00)

Ανοιχτά καθημερινά 12:00 – 00:00

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Πηγή:http://www.e-go.gr

Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2011

90 χρόνια ρωσική τέχνη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη


Από τη Ρωσική Πρωτοπορία, που σφυρηλάτησε την αισθητική της επαναστατικής µεταµόρφωσης του πολιτισµού, µέχρι τον σοσιαλιστικό ρεαλισµό, που έθεσε υπό έλεγχο την τέχνη, την περεστρόικα και τη µετα-περεστρόικα, που απελευθέρωσε τη δηµιουργική δραστηριότητα।

Εκατόν είκοσι έργα από τη συλλογή της Πινακοθήκης Μανιέζ της Αγίας Πετρούπολης, που καλύπτουν µια τεράστια περίοδο από το 1920 έως τις µέρες µας, θα ταξιδέψουν στην Αθήνα, για να παρουσιαστούν στο Ιδρυµα Β. & Μ. Θεοχαράκη, µεταξύ 15 Δεκεµβρίου και 11 Μαρτίου. Πρόκειται για µια µοναδική έκθεση που θα δώσει τη δυνατότητα να γνωρίσουµε την πορεία της ρωσικής ζωγραφικής, µέσα από πολλές ιστορικές συγκυρίες.

Οι καλλιτέχνες δεν είναι οι περισσότεροι τόσο γνωστοί εκτός ρωσικών συνόρων, όσο εκείνοι της Ρωσικής Πρωτοπορίας της Συλλογής Κωστάκη. Είναι αποκλειστικά δηµιουργοί που έζησαν στην πόλη Πέτρογκραντ (1914-1924) / Λένινγκραντ (1924-1991)/ Αγία Πετρούπολη. Την πρωτεύουσα των τσάρων, την πόλη απ' την οποία διέρχεται ο Νέβας, που γέννησε µεγάλους δηµιουργούς σε όλους τους καλλιτεχνικούς χώρους, που φούντωσε η σπίθα της Ρωσικής Επανάστασης και γέννησε τις ιδέες της Ρωσικής Πρωτοπορίας. Αυτήν την πόλη αποτυπώνουν, µε διαφορετικές τεχνοτροπίες και συναισθηµατική αµεσότητα, οι ζωγράφοι της έκθεσης. Εκτός από χαρακτηριστικές απόψεις της πόλης, τους καλλιτέχνες απασχόλησαν προσωπογραφίες, νεκρές φύσεις και συνθέσεις.

Κορυφαία έργα είναι αυτά της περιόδου 1920-1940, όπως µας ενηµερώνει η διευθύντρια της Πινακοθήκης Μανιέζ, Μαρίνα Τσιγκαρκχανιάν, συνεπιµελήτρια µαζί µε την Αφροδίτη Οικονοµίδου. Σύµφωνα µε την ίδια, τα έργα αυτής της εποχής "παρουσιάζουν µε τον ξεχωριστό πλαστικό χαρακτήρα τους την ιδιαίτερη ''τοµή'' της σοβιετικής τέχνης, η οποία καταρρίπτει τα καθιερωµένα στερεότυπα". Τότε έδρασε η περίφηµη οµάδα "Ο κύκλος των καλλιτεχνών", που, µε επιρροές από τη Γαλλία, προσήλκυσε τους πιο ταλαντούχους καλλιτέχνες, όπως τους Πακούλιν, Ρουσακόβ, Ποτστένι, Τιµοσένκο, Παχόµοφ, Ζαγκόσκιν, Λιζάκ κ.ά. Τα µέλη του "Κύκλου" ενσάρκωσαν στα έργα τους την ατµόσφαιρα των κοινωνικών αλλαγών και των αναζητήσεων για µια καινούργια ζωή. Κι άλλοι που δεν ανήκαν τυπικά στην οµάδα ασπάστηκαν την εκφραστική αισθητική της, όπως οι Νικολάι Λαπσίν και Βλαντίµιρ Γκρίνµπεργκ, λησµονηµένοι για πολλές δεκαετίες στην ΕΣΣΔ. Στη λίστα των άδικα ξεχασµένων ζωγράφων συγκαταλέγεται και η Πελαγία Σουρίγκα, µε τα φουτουριστικά έργα της. Οταν το Μανιέζ παρουσίασε αναδροµική της το 2007 ήταν µια πραγµατική αποκάλυψη για τους θεατές.

90 χρόνια ρωσική τέχνη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Τόσο ο "Κύκλος" όσο κι άλλες οµάδες υποχώρησαν αναγκαστικά στην κυβερνητική απόφαση του 1932 να απαγορεύσει τη συγκρότηση καλλιτεχνικών οµάδων και να συσταθεί µια ενιαία Ενωση, γεγονός που συνεπαγόταν τον ιδεολογικό και εκφραστικό έλεγχο της τέχνης, σύµφωνα µε το δόγµα του σοσιαλιστικού ρεαλισµού।

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα
T: 210-3611206, www.thf.gr

Πηγή:http://www.e-go.gr/

Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2011

Φεστιβάλ InterArtia 2011

Διαγωνισμοί 2011
Τραγούδι, Παιδικό Παραμύθι, Διήγημα,
Αφίσα, Κόμικς, Video, Ντοκιμαντέρ,
Κατασκευή Μουσικών Οργάνων,
Κατασκευή Παιχνιδιών, Τέχνη Δρόμου,
Μουσικά Σύνολα, Χορωδίες, Μπάντες,
Ομάδες Χορού, Ομάδες Θεάτρου, κα.
Η International Art Society διοργανώνει
Διαγωνισμούς σε 500 ειδικότητες καλλιτεχνών
στα πλαίσια του Παγκόσμιου Φεστιβάλ InterArtia 2011.
Στους Διαγωνισμούς μπορούν να λάβουν μέρος ενδιαφερόμενοι
επαγγελματίες ή ερασιτέχνες
κάθε εθνικότητας και κάθε ηλικίας
από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Οι Διαγωνισμοί καλύπτουν όλες τις κατηγορίες και ειδικότες

στους διάφορους τομείς των τεχνών

και έχουν στόχο να αναδείξουν και να προβάλλουν

τους δημιουργούς και τα έργα τους.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους

στο e-mail: info@artsociety.gr

για να τους ενημερώσουμε για τις προϋποθέσεις συμμετοχής.

Πληροφορίες - Δηλώσεις Συμμετοχής για όλους τους τομείς

τελευταία προθεσμία μέχρι 25 Νοεμβρίου 2011

InterArtia 2011

Μουσική - Ποίηση - Λογοτεχνία
Χορός - Θέατρο - Κινηματογράφος
Εικαστικά - Video

Το Ωδείο Φουντούλη και η International Art Society & Academy διοργανώνουν το

Παγκόσμιο Φεστιβάλ InterArtia 2011

το οποίο περιλαμβάνει τους

Διεθνείς Διαγωνισμούς 2011 σε 4 κατηγορίες

και τον

Διαγωνισμό Artists of the Year 2011

Στο Φεστιβάλ μπορούν να λάβουν μέρος επαγγελματίες και ερασιτέχνες

κάθε εθνικότητας και κάθε ηλικίας, από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Οι Διαγωνισμοί καλύπτουν όλους τους τομείς και όλες τις κατηγορίες καλλιτεχνικής δημιουργίας (Μουσική, Ποίηση, Λογοτεχνία, Χορός, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Video,

Αρχιτεκτονική, Design, Ρητορική, Κατασκευή Μουσικών Οργάνων και Παιχνιδιών, Τέχνη Δρόμου,

Τραγούδι, Παιδικό Παραμύθι, Διήγημα, Κόμικς, Φωτογραφία, DJ's, Ενδυματολογία,

Καρτούν, Σκίτσο, Αστυνομική Λογοτεχνία, Ντοκιμαντέρ, Μυθιστόρημα, Σενάριο,

Παιδικό Τραγούδι, κα)

και δίνουν την ευκαιρία στους δημιουργούς να προβάλλουν τη δουλειά τους και να διακριθούν.

Οι Δηλώσεις Συμμετοχής έχουν ξεκινήσει.

Για την ομαλή διεξαγωγή των Διαγωνισμών, παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι

να αποστείλουν τα έργα και τη συμμετοχή τους το συντομότερο δυνατό.

Η σειρά αξιολόγησης των διαγωνιζόμενων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας,

σύμφωνα με την παραλαβή των συμμετοχών από τη Γραμματεία των Διαγωνισμών.

Δηλώστε τώρα το ενδιαφέρον σας για να σας στείλουμε πληροφορίες και τους όρους συμμετοχής στον τομέα που σας ενδιαφέρει.

Το Φεστιβάλ InterArtia διοργανώνεται για 4η συνεχή χρονιά και είναι ανοιχτό σε κάθε νέα διαγωνιστική πρόταση, με στόχο να αναδείξει, να βραβεύσει και να προβάλλει πρωτότυπες ιδέες !

Κεντρικός τόπος συνάντησης των καλλιτεχνών και του φιλότεχνου κοινού είναι ο Πολυχώρος Τέχνης

του Ωδείου Φουντούλη στο Βόλο.

Πληροφορίες: